Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

God jul till er alla! <3

Dagen har inletts med lite paketöppning, bla ett paket till dottern från en annan bukefalist, och det innehöll en ridhjälm! Så nu är det nån som tjatar hål i öronen på mormor och mig om att få åka till stallet ;)

Tyvärr så ringde de aldrig om lägenheten igår, men mamma kommenterade det med att de har mäklarens namn så de ringer denne på måndag. Jag har alltid varit väldigt nära min mamma vi träffas eller pratar dagligen, och att få bo såpass nära men ändå ha nåt eget är nog precis vad jag behöver just nu.

Nu ska vi dra ut till stallet och ge Wille en massa godisbilar innan julafton fortsätter med lunch och sen julklappar hos en morbror.

Ni är underbara! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

God jul till dig och de dina! Vi är många som tänker på er och jag hoppas att ni får en så bra julafton det kan bli.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

IMG_0944_zps7b4040d4.jpg
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Den här lilla tomtelucian vill önska er alla en god jul och tacka för all omtanke! :)

phpmppkek.jpg
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Den här lilla tomtelucian vill önska er alla en god jul och tacka för all omtanke! :)

phpmppkek.jpg

Vilken vacker dotter du har <3 Det gör mig så fruktansvärt ont att det här skulle behöva hända :( Hon har tur i all otur att hon har dig som Mamma. Du är fantastisk.

Jag tror också att det hade varit bra för er att bo nära dina föräldrar nu så att du kan få stödet ifrån dem även i vardagen. Jag håller tummarna för att det ordnar sig omgående med boendet och om det inte blir just den lägenheten så hoppas jag isåfall att det dyker upp någon annan.

Kramar till er båda.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

+ er andra

Tack tack tack :love: Hon är ljuset i mitt liv på så många sätt! Frågan är bara om jag kommer få sova alls i natt, hon sitter nu och mumsar i sig det godishus hon fick av cili tidigare idag och är urpigg, trots att hon inte sovit middag! Själv ligger jag på soffan och är helt slut :D

Vi inledde med en sväng i stallet, idag fick jag rida lite men innan dess sa Alice åt mig att stå kvar, inte följa med när hon red ;) Hoppa skulle hon också! :D Sen åkte vi hem för lite lunch och vila innan vi åkte till sambons morbror där hela hans familj var. Det blev en mycket trevlig eftermiddag med julklappar. Sambon har unga kusiner och den 16-åriga tjejen är storfavorit hos Alice. De satt och läste lite kemi idag :D

Min mamma var en sväng i lägenheten idag och hämtade lite kläder + viktiga papper, vilket visade sig vara 7 pärmar att gå igenom! Han var alltid lite överdrivet ordentlig med sånt!

Vi vet fortfarande inget om lägenheten, men jag känner mer och mer att jag verkligen vill bo där. Den har morgonsol i köket, som ligger på hörnet med fönster åt två håll, och är överlag väldigt ljus. Jag är en ljusälskare och bara att titta upp mot fönsterna känns bra. Fick en fin Ergorapido handdammsugare av mamma idag också som jag ser fram emot att få använda ;)

Nu ligger jag på soffan och är alldeles slut både fysiskt och psykiskt, men idag har jag iaf ätit riktig mat både till lunch och middag! Eller ja, lunchen blev ett förminskat julbord med Janssons, sill, korv, köttbullar och ägg (jag blev proppmätt!) och middagen blev skinkmacka. Orkade inte så mkt då heller, men jag åt och det smakade riktigt bra! :)

Imorgon har vi inget vi måste göra på nåt sätt, jag ska bara åka till stallet (ensam hoppas jag :p) och dottern ska väl leka leka leka med sina nya saker :)

Än en gång, GOD JUL!! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

God jul!

Låter som att ni haft en bra jul ändå :)
Jättesöt dotter har du :)
Håller tummarna att ni får lägenheten ni vill ha
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det kommer gå bra för er :) Du verkar ha en underbar familj som stöttar dig och ett eget jävlaanamma å en underbar dotter!

håller tummarna för lägenheten, står det ditt namn på den så ÄR det ju din ;)

GOD JUL! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vet inte vad jag ska säga, är imponerad över hur du hanterar det här och lider så fruktansvärt med dig. Visade tråden för min man och vi grät båda två. Kramar till er!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

God jul!

Låter som att ni haft en bra jul ändå :)
Jättesöt dotter har du :)
Håller tummarna att ni får lägenheten ni vill ha

Julen har varit så bra som det gick efter förutsättningarna. Sambon gillade egentligen inte att fira jul så det sparsamma firandet som blev hade passat honom utmärkt. Fortsätt håll tummarna, jag vill ha den!

Det kommer gå bra för er :) Du verkar ha en underbar familj som stöttar dig och ett eget jävlaanamma å en underbar dotter!

håller tummarna för lägenheten, står det ditt namn på den så ÄR det ju din ;)

GOD JUL! :)

Jag kommer nog inte vara lugn och tro på det förrän jag har nycklarna i min hand. Och då lovar jag att visa bilder på den! Men för att se närheten till föräldrarna så kan man kolla på hitta.se, de bor på Oxelgatan 11 och lägenheten är på Oxelgatan 16 A (den andra i C). Man ser från ena huset till det andra, men det är ett garage emellan så det är ändå inte direkt insyn. Sen ligger ju min gamla grundskola mitt emot lägenheten också, och jag tänker många år fram i tiden men det är ju utmärkt om dottern kan gå själv till och från skolan utan att man behöver oroa sig.

Vet inte vad jag ska säga, är imponerad över hur du hanterar det här och lider så fruktansvärt med dig. Visade tråden för min man och vi grät båda två. Kramar till er!

Det är väl när man prövas i svårigheter som styrkan visas... Men jag hade inte klarat det utan min mamma. Det är hon som går igenom alla papper nu, jag förstår inte dem. Och det är inte bara chocken som gör det, jag har alltid haft svårt för sånt. Logiskt, rakt tänkande är min grej. Och det är väl därför jag kan hantera det såpass lugnt också, jag kan acceptera och fortsätta på den raka logiska linjen. Ibland är jag tacksam över min enkelspåriga hjärna... Och jag är enormt tacksam över all omtanke jag får här! Det värmer och ger energi! :love:

*kl*
Idag blir det verkligen en slappardag. Alice har fortfarande pyjamas på sig och vi sitter i soffan framför tvn. Ska väl ta oss ut i luften en sväng, och jag ska till stallet, men annars bara slappar vi! Ska laga lite mat också, det mår jag bra av. Apropå mat så hade jag idag aptit nog till att äta lite frukost, det är första gången på en månad :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det förstår jag, idag är väl stora innesittar- eller shoppardagen! Vi har fortfarande inte kommit ur pyjamasen :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Bara elektronik, de andra tror jag har stängt. Bara iaf bara haft Mediamarkt- och Elgigantenpåsar på bussen.

Snart slut dock.

På lördag hämtar vi ett vuxet, inridet russ som är flockbundet. Vi kan ju ta ner henne sen nr jag känner henne bättre så kan ni rida ut en sväng tillsammans?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp