Den ultimata travarexteriören...

Sv: Den ultimata travarexteriören...

Oj är hon så stor!! Då tycker jag att hon är ännu snyggare!!(trots hals o bog);) Tycker att de brukar vara väldigt kantiga när de är över 165....
Träna på, henne vill jag se på banan!!:bump:

Ruskigt mager och undernärd :crazy: Ser ut att vara full med mask dessutom....
Men exteriört en riktig goding.

nähä...du ska inte få någon bättre bild...för du får absolut inte ändra åsikt:D

Tack för ditt utlåtande...tendensen till underhals har nog åskgnista ärvt av sin far:love:

jag visar en bild på deras far...som nu har blivit lite till åren (17) och en aning mager nu när stona brunstar:crazy: ...

uppstalld.jpg

då han var femton:

palleliten.jpg

Då han tävlade:

http://s2.photobucket.com/albums/y35/jordgubben30/th_sotisen.bmp

Alltså, detta är ju nästan lite smygreklam för Bodbäckspålle det....;)
Och hade jag bara haft ett sto så hade det banne mig funkat på mig, då hade jag betäckt med han iår....:o
Men håll mig uppdaterad om Ljusgnistas utveckling framöver så kanske nästa år...;) :bump:

*knapplån*

Kan inte låta bli att hänga på och fråga om vad folk tycker om min åring. Det är ju en kallblodstravare med ok stam, jag vill väl dock inte såååå gärna att han ska bli en travare :crazy:
Men alla som sett honom lovordar hans exteriör - för just trav... *muttrar*

Vad tycker ni på Bukes trav-sida?

(tyvärr inga bra uppställda bilder "i hand" - bara hagbilder, hoppas det går att se något ändå)

Bete060529116.jpg

Såg nu att benen är "avhuggna", det kanske går att se något ändå.

060521043.jpg

Han står i en grop med frambenen (något nerförslut övht), riktigt så stupande bogar har han INTE.

Han har något lång rygg, men jag upplever det inte som så himla negativt hos honom - när han rör sej kommer han ihop fint.

(bild snett bakifrån;
http://users.nashnet.nu/evis/Bete060529084.jpg)

han är helt klart den bäste (jag är heeelt opartisk i min bedömning:angel: );)

Bodbäckspålle skrev:
(jag är heeelt opartisk i min bedömning:angel: );)
Näe jag har ALDRIG trott nåt annat heller....:angel: :rofl: :p

Senast ändrad av en moderator:

vad bra...jag tänkte bara att det kan vara bra att förtydliga det:p :D

;) *Nyfiken* Varför köper du en travare om du inte vill ha den till trav? Det finns lättare projekt liksom......;)

Han är inte köpt, jag har bara gjort honom. Och tanken när han gjordes var inte att behålla.

Vill ha ju(fuxfantast)!!!!:love:
Det där var en väldigt snygg åring det, han är ju jättefin!!
Är lite osäker på om han verkligen har lång rygg, han har en lång manke som kan förvirra det lite(iaf på bilderna). Och han har ju både välmusklad bog och kors, skulle nog kunna bli en *host host, harkel* bra travare det där....;)

evis skrev:
Han är inte köpt, jag har bara gjort honom. Och tanken när han gjordes var inte att behålla.
Nu blir jag med nyfiken... Varför har du ändrat dig och vad ska du då ha han till??

Ah, det klasiska " min märr ä ju så söt så jag bara måste avla på henne" :-)
Den har bra bakdel, det som är "dåligt" är den långa ryggen vilket gör att det är lätt att köra sönder den, behövs så otroligt mkt träning för att hålla ihop en sån.
Dåliga bogar, brukar ge heta hästar.
Klokt huvud.

Enligt mitt egna sätt att se, oftast inte enligt regelboken.

Njae, det är snarare en kombination av en bra avelsmärr och en människa (jag) som inte klarar av att sälja hästar :D

Sissan - Planen var att sälja honom och behålla stoet. Men nu blev det tvärtom, för att han ju såg helt ok ut (för att ridas på).

Men jag är lite nyfiken på trav... Så han kanske blir kvar som travhäst ändå...

Ah, den åkomman lider jag oxå av.
Men inte ser han så där lysande ut för att ridas på? Väl? Kan inget om vad man vill ha hos ett kallblod?

Förresten, nyfiken på vad som sägs efter några bilder i rörelse -
http://users.nashnet.nu/evis/Bete060529031.jpg
http://users.nashnet.nu/evis/Bete060529032.jpg
http://users.nashnet.nu/evis/Bete060529082.jpg

Djurjouren - utveckla om bogarna! Hur är dom dåliga?
(han är bara 1 år och växer rätt mycket på alla håll just nu)
Du skriver att det behövs mycket träning - mycket som i mängd eller mycket som i något annat?

Det mest positiva jag upplever med honom är att han har en härlig balans och kroppsmedvetenhet, jämfört med alla unghästar jag träffat på tidigare. Men det kanske inte syns på bilder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
A
Avel Som ganska många vet (efter mitt tjabbel :angel: ) så har jag ett Acapulco Gold - Nepal - Furidant sto som fått föl e. Careful iår. Nu...
Svar
10
· Visningar
1 412
Senast: annalisa
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 790
Senast: Animor
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025