@machafuko Lystra vet jag en hund som heter, tycker det är väldigt fint och hunden som heter det är en väldigt lydig och genomsnäll hund så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det var uppe på förslag då, precis som klamydia varJa det är väl säkert flera brukshundar som heter det. Det känns iaf mer passande än på en sällskapshund (är det inte någons hund här som heter det? Eller var det bara uppe på förslag när @attheedge skaffade valp som skulle matcha Pästen?)
Terrorklamydia kanske kam vara nästa namn annars, eller Klamydia-terror om det ska vara dubbelnamnTror det var uppe på förslag då, precis som klamydia var
Nästa gång jag skaffar Mallesvalp ska den minsann få heta Britt-Marie
Haha, Terror-klamydia ska jag komma ihåg.Terrorklamydia kanske kam vara nästa namn annars, eller Klamydia-terror om det ska vara dubbelnamn
Eller ångrar mig, Attackgonorre är värreHaha, Terror-klamydia ska jag komma ihåg.
Gonorre-Attak är ett annat alternativ
@machafuko Lystra vet jag en hund som heter, tycker det är väldigt fint och hunden som heter det är en väldigt lydig och genomsnäll hund så
Smyger mig in här och spånar redan nu... man måste ju vara ute i god tid
Nästa valp är tänkt att bli en labbetik, (helst) svart, och jag tycker själv om namnet Bonnie/Bonny väldigt mycket, men det är alltid kul med inspiration.
Så, "tema" är typ engelska/brittiska namn som gärna är lite mjukare i tal och skrift. Inte mycket till krav, men... hit me!
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelensedan Effy och då tänker jag på karaktären i den engelska serien Skins.
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelen
Borde inte du ha typ kanadensiskt namn på din framtida vovve förresten Eller kända personer från Nova Scotia som typ Ellen Page eller Leslie Feist (Sarah McLachlan känns ju svårt att uttala om du går in för efternamnet )
Eller städer, byar, samhällen som typ Clare, Hilden, Kelley('s cove heter stället), (lake) Annis, (port) Morien.
Åh, jättefina namn!
Jag gillar Poppy/Poppie och tyckte det lät bra på en ev framtida tollarvalp. Visade sig dock att det fanns flera Poppy i tollarvärlden så det kanske inte är så där roligt. Ett vanligt namn antar jag då, fast jag annars hade gissat på att det skulle vara mindre vanligt
Elly har jag också tänkt på och Essie (inte engelsk va? haha) som nagellacksmärket.
Nära med Elly kommer sedan Effy och då tänker jag på karaktären i den engelska serien Skins.
Jag är värdelös på namn men ska kolla med alla mina britter till vänner. Vill nämligen själv ha lite förslag också
Eller Effie som den fantastiska Effie Trinket i Hungerspelen
Borde inte du ha typ kanadensiskt namn på din framtida vovve förresten Eller kända personer från Nova Scotia som typ Ellen Page eller Leslie Feist (Sarah McLachlan känns ju svårt att uttala om du går in för efternamnet )
Eller städer, byar, samhällen som typ Clare, Hilden, Kelley('s cove heter stället), (lake) Annis, (port) Morien.
Ja hon är så himla himla cool Själv älskar jag hennes låt Mushaboom men det är lite långt för ett namnFeist var ju ett helt fantastiskt förslag! Leslie Feist själv är ju världens coolaste och namnet härligt tryck i.
Haha det var inte menat så!Jag känner mig besegrad
Du har ju helt rätt. Kanadensiskt namn borde jag ha.
(Om jag inte väljer ett namn som tidigare nämnt förhoppningsvis gör att hunden gör skäl för namnet. Typ Lystra)
Ja hon är så himla himla cool Själv älskar jag hennes låt Mushaboom men det är lite långt för ett namn
Så fina namn du hittat @Nux
Jag är sämst på att veta om ett namn är mjukt eller inte men några förslag från mig iaf
Donia
Kiara/Ciara/Ciarra/Keira
Maura
Moreen
Adara (som är typ ultimata retrievernamnet eftersom det trots allt betyder fågelhämtare )
Lynley/Lynna/Lynne
Gemma/Jemma
Iona
Tilly
Millie
Libby
@Nux
Betsy/Betty
Nancy
Pippa tycker jag är så fint men det funkar ju tyvärr inte lika bra på svenska.
Bessie
Åh är du också en Ron-entusiast? Jag grät när jag missade hans senaste spelning i Göteborg pga jobb. Han är så fenomenal!Kanske Mush då så slår man två flugor i en smäll
Hon har också gjort en helt fantastisk cover av en av mina bästa bästa låtar, Secret Heart av Ron Sexsmith.
Haha det var inte menat så!
Men namn som antingen kräver sin hund eller kanadensiskt känns ändå rimligt (förutsatt då att du hittar något du gillar såklart! Ska ju inte vara ett tråkigt namn bara för att)
Undrar fö hur många Tollare som heter Hallifax? (Största staden i Nova Scotia)