Det kallar mina svärföräldrar min sambo (kort för Bertil, men sambon heter inte egentligen Bertil alls)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kallar mina svärföräldrar min sambo (kort för Bertil, men sambon heter inte egentligen Bertil alls)
Själv funderar jag fortfarande på passande viner... Eller något med kanadensisk anknytning, gärna ett namn som innehåller S för de är lättare att säga
CavaMin sambo tyckte också att Chablis var lite för basic. Men Strawberry Shortcake är ju häftigt, lite jobbigt att ropa bara
Jag skrev några förslag på namn från Nova scotia va?
Andra namn med kanadensisk (och alkoholig) anknytning
Aurora
Seagram
Summerhill
Sen är väl grejen i kanada isvin pga klimatet så här kommer några namn baserade på isviner
Inniskillin
Lunessence
Moraine
Tawse
Trius
Stratus
Jackson
Triggs
Tzafona
Sue-Ann
Ziraldo
Vieni
Marquis
Reif
Peller
Cava
Chardonnay
Marsanne
Solaris
Alsace
Periquita
Barossa
Siv-BrittJo kör
Själv funderar jag fortfarande på passande viner... Eller något med kanadensisk anknytning, gärna ett namn som innehåller S för de är lättare att säga
Chablis och Spektra har varit namn på listan. Maestra har också varit på min lista. Först tänkte jag Mästra men dels gillade jag inte riktigt att det var ett Ä med i namnet och dels så tänkte jag på att kullen jag köar på's farfar heter Maestro. Hanägaren som äger både pappa hund och ägde farfar hund tyckte att Maestra var bra. Även hon som gav Spektra som förslag. Vi håller på att spåna tillsammans. Hon är mån om att hennes barnbarn ska få bra namn
Chardonnay gillar jag egentligen men känner så många hästar som heter det... hehe. Hur kan jag ha glömt Cava
Hade till och med "Lava" högt upp på listen men det föll bort när jag insåg att många tollare heter det. Men Cava var ju inte dumt!
Siv-Britt
Sangria?Lars-Loke om det blir en hane av någon anledning
Men nej... alltså har presenterat förslagen till sambon men han är inte riktigt nöjd. Jag har inte heller hittat något som är sådär 100 % som jag kände med det namnet jag tänkte döpa en ev eurasiervalp. Som sagt, jag döper inte en tollarvalp till Decibelle. Det passar inte
Försöker leta utanför alla vinnamn nu. Helt kravlöst, men blir bara svettig.
Alba - delar av Nova scotia på Gaeliska?
Eller Nouvelle-Ecosse som det heter på franska
Baleine - samhälle i NS
Shannon - efter HMS Shannon som spelade en viktig roll i kriget i början av 1800-talet
Mabel - målare från NS
Keji - efter Kejimkujik som är nationalpark
Annars, Bonnie, Fay?
Viss kunskap har jag (jag är mästare på onödigt vetande ibland) och vissa Google-skillsOch förresten, är du superpro på wikipedia eller bara råkar du besitta den här kunskapen ändå?
Alldeles för petig, fast det kan bero på vilken dialekt du har också när det kommer till R..Gillar verkligen Fay och Annars! ()
Har tänkt Sangria innan. Men har generellt väldigt svårt föe namn med R i. Inser att jag kanske är för petig
Alldeles för petig, fast det kan bero på vilken dialekt du har också när det kommer till R..
Vad heter din andra hund? Vill du köra samma tema där?
Haha! Vad menar du med inte Skånska eller liknande!? (Förolämpad skåning. )Inte skånska eller liknande, men tycker R är för hårt
Har ingen annan hund så behöver inte fundera på det.
Hilden (by)
Haha! Vad menar du med inte Skånska eller liknande!? (Förolämpad skåning. )