Jag har alltid tyckt klamydia är ett fint namn. Även på en människa. Tänk om det inte varit namnet på en sjukdom. Det Är vackertKlamydia är ju feminint och fint annars... Eller Ebola!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid tyckt klamydia är ett fint namn. Även på en människa. Tänk om det inte varit namnet på en sjukdom. Det Är vackertKlamydia är ju feminint och fint annars... Eller Ebola!
Det blir en liten kromistik här till augusti (vi ska åka och titta på dem imorgon ), hon blir mammas hund i första hand så hon har sista ordet om namnet men hon funderar fortfarande på vad det skulle kunna vara och behöver hjälp
Hon funderar på att det ska vara könsneutralt (då pappa har varit lite motsträvig och hellre velat ha en hane - det är för många tjejer här hemma ) så det är nog viktigast. Sen har hon sett på uppfödarens Facebook att många därifrån verkar heta något med Z i början, så hon funderar på det också.
Själv tycker jag att de namnen som är substantiv och används mest till jakthundar är häftiga
Absolut inte Zinkan (min brors smeknamn ibland )
Förslag som lagts fram (av mig och mina medkonspiratörer):
Zäta
Zion
Zen
Zumba
Zuma
Zingo
Zonic
Zulu
Zombie (mitt förslag )
Zola
Zi
Zazu
Ztå, Ztanna, Ztila, Zooma (mina mindre seriösa förslag )
Zåza
Zthap
Zopa
Zilas
... eh ja, det är möjligt att vi spårade ur lite grann där
Men om ni har något bra/fint könsneutralt namn så skulle jag/vi uppskatta förslag!
Edit: Vi känner inte till stamtavlenamnet än men kullen heter Maserati-kullen.
Jag förstår detGhibli är så himla rart kanske mest för att det får mig att tänka på Studio Ghibli och Totoro @Asko
Men om det skulle bli en Ghibli - då får ni ju döpa om den till något från deras produktionerJag förstår det
Mamma har dess värre sagt att Indy kan hon tänka sig behålla och Mistral kan kanske bli Misty. Annars tänker hon ändra namn
Kayo var ganska häftigt jag känner till studion men jag har inte tittat på så mycket av deras filmer så namn därifrån är jag dålig påMen om det skulle bli en Ghibli - då får ni ju döpa om den till något från deras produktioner
Om hon inte är så inne på Mononoke, Chihiro och annat så finns ju alltid namnen Kiki, Lettie, Sophie, Maggi, Kayo och Fio
Sophie är från Det levande slottet, egentligen en bok men också film av just studio Ghibli. Fantastiskt bra (och dessutom en av dom bästa litterära karaktärerna som finns enligt mig )Kayo var ganska häftigt jag känner till studion men jag har inte tittat på så mycket av deras filmer så namn därifrån är jag dålig på
Frågade mamma precis och Sophie sa hon att det skulle passa till kattens namn (Alice)
Skulle vilja ha tips på namn på Q till en hane. Det ska vara ett kort namn och gärna ha kopplingar till natur eller ha en betydelse. Allt är dock av intresse
Skulle vilja ha tips på namn på Q till en hane. Det ska vara ett kort namn och gärna ha kopplingar till natur eller ha en betydelse. Allt är dock av intresse
Vad för slags namn vill du ha? Verb, svenska, engelska, enstaviga, tvåstaviga?Behöver namnförslag till brun labradorvalp. Hon kommer bli en liten tik, var den minsta i kullen. Hon är sjövild! Ekorrpigg blick, har bra kontakt med mig när hon har kontakt, så att säga, men kan också bara sticka iväg när hon tröttnar. Hänger upp och ner i trädgårdsfåtöljens dyna när man sitter där, hoppar på väven i mina odlingar osv, bits som fan osv. Jag har redan varit nära att få hjärtattack av det hon hon hittat på.
Arbetsnamnet vi har, eller det jag trott hittills att hon ska heta, kanske inte stämmer så bra. Gulligt och fint, men jag kanske vill ha något som beskriver henne bättre. Vi har hennes kullbror tillfälligt här, och han är busig, såklart, det är ju en valp, men rena rama Tjuren Ferdinand i jämförelse. Han kan chilla, han!
Förslag?
Vad för slags namn vill du ha? Verb, svenska, engelska, enstaviga, tvåstaviga?
Vilda, Etney (betyder eld/flamma), Elda, Flamma, Ygritte, Arya (Game of Thrones, vilda tjejer )