Eller så citerar du någon. Då rår användarens namn i citatet. Fritt fram att ändra.Asch, jag är trög jag får träna, eller nåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så citerar du någon. Då rår användarens namn i citatet. Fritt fram att ändra.Asch, jag är trög jag får träna, eller nåt
Jag tycker det är svindålig netikett att diskutera andra användare, särskilt när de checkat ut från tråden.
Var vänliga och sluta med det.
LenaH, moderator
Men herregud vad startade jag för massbyte av avatar egentligen?Eller så citerar du någon. Då rår användarens namn i citatet. Fritt fram att ändra.
Åh tack!Dig uppfattar jag som extremt snäll och omtänksam ! Inget negativt
Jag kan ju bara tala för mig själv, klart jag har samma åsikter IRL som jag har här, men jag är ganska tystlåten och säger sällan vad jag tycker om inte någon frågar mig rakt ut. Pratar dessutom lite tyst så min åsikt hörs inte så ofta. Här är det ju mycket lättare, man har ett blankt papper framför sig och det är bara att skriva det man vill ha sagt, man behöver inte vara högljudd eller så. Så jag är nog en person som uppfattas lite olika här mot vad jag gör i verkligheten, tror jag i alla fall.Jag tror jag nog kan uppfattas olika ungefär som @Shetlandskusk säger, eftersom jag har svårt att formulera mig i tal. Det går långsamt och blir lite tokigt emellanåt (pga ett bra tag med afasi som är mkt bättre nu men jag lär aldrig komma tillbaka till nivån innan), men i skrift kan jag skriva normalt fort och inte minst sudda när det blir galet. Så jag tar förmodligen mer plats i skrift än i tal helt enkelt för att det ena är mycket svårare för mig, men det är mycket möjligt att det skulle kunna tolkas som att jag är feg av mig irl. Så är inte fallet, men det kan ju vara svårt för andra att veta...
Jag tror dock att det inte är så vanligt att folk skriver saker i vanliga diskussioner som de skulle vara för "mesiga" för att säga irl, jag kan tänka mig det i "kasta skit på varandra"-gräl men sådant är vi ju rätt förskonade från här. I en normal diskussion, varför skulle man vara någon annan, tänker jag? Sen är det ju som du säger i viss mån olika sociala situationer, diskussionerna här är ju ämnesstyrda på ett helt annat sätt än de vanligen är ute i verkliga världen plus att man skalar bort en massa runtomkring-prat, så strukturen blir en annan. Men jag tror inte människorna oftast är det.
SKÅL! (varför finns det ingen vin-smiley)?
Det råder ingen tvivel att vi uppfattas olika i skrift och tal osv.
Så tänkte vi kunde ha en liten tråd, där vi kan skriva hur vi uppfattar varandra och kanske lite konstruktiv feedback hur vi kan förbättra oss om det är något som inte är bra? Vad säger ni?
Hur uppfattar vi varandra här på buke?
.... och så smal du har blivit!Men herregud vad startade jag för massbyte av avatar egentligen?
Fast det ordnade ju upp sig . Jag minns nån tråd där man skulle skriva om vilka man saknade på Buke och några riktigt socialt skillade bukefalister ramlade såklart in och började orera om vilka de verkligen INTE saknade och varför .Vilken katastrofstart på en tråd på Buke. Oj oj oj oj....
Fast det ordnade ju upp sig . Jag minns nån tråd där man skulle skriva om vilka man saknade på Buke och några riktigt socialt skillade bukefalister ramlade såklart in och började orera om vilka de verkligen INTE saknade och varför .
Min ålder.Alla vet att lösningen på livet, universum och allting är 42.
Ha! Den gubben gick inte!Vilka då?
Mina lik nedgrävda i trädgården.Min ålder.
Mitt midjemått.
Mina ligg.
Var det inte Tambourine?
Jag tror det var @fio faktiskt?
Ha! Den gubben gick inte!
Ps. Det var säkert du.
Ps2. Nä det var det inte pga skulle aldrig kritisera dig pga du är min bukegud.