Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nejmen det behöver ni verkligen inte, din häst var riktigt snygg, men jag kanske är lite partisk eftersom min drömhäst är just en fjording.
Jag var bara publik, stod vid cafeteriabaracken och fotade dressyren och hoppningen!
Åh, men det var inte meningen att skrämma slag på nån.
Det blev några bra bilder på er, jag ska redigera dom lite, sen kan jag skicka en länk till dig där bilderna finns så får du plocka dom du vill ha. Om du vill ha dom såklart!
Det finns väl gott om fjordingar som inte är högre än 140 cm.
Eller menar du att du specifikt undrar om hästen Ibbi?
Alltså galoppen är ju Tigers starka sida, jag minns min första uppsuttna galopp på honom Tigers mamma har inte så pjåkig galopp heller fast hon hon har mycket längre rygg så där är det ju mer jobb att få allt "på plats".KL.
Yngve tränas på att kunna trava i någorlunda form på volt, att ta rätt galopp och att hålla galoppen både på volt och längs fyrkanten. Han har en fantastisk gunghäst-galopp som jag inte riktigt förstår var den kommit ifrån mer än att han är väldigt kort i ryggen och antagligen därför har så mycket bättre bärighet. Strunten har inga svårigheter att gå ner till skritt direkt från galopp, vilket är rätt häftigt på en treåring som är så lite riden. Han kommer nog att bli riktigt kul!
Ser fram emot att så småningom plocka med honom på dressyrtävlingar: folk kommer inte att förstå vad det är för häst på grund av hans riktigt vita färg. Jag har fått en del gissningar om islandhäst på honom, vilket säkert också beror på att jag låter honom ha lång man. Han har ganska mjukt tagel som gärna lägger sig även när manen är kortklippt, och i annat än fjordsammanhang är det rätt kul med en häst som ingen fattar vad det är för ras på...