Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var väl förra året som var "vanliga" året, i år behöver han väl göra bruksprov i så fall. Fast det hade varit skojBlir det Vetlanda för Yngve?
Kul att det funkade bra med yngve ridningFler premiärer, ser jag.
Igår red jag Yngve en sväng, han är jätteduktig.
Han är smal och slimmad eftersom han har fullt upp att jaga och bråka med de andra grabbarna, men antagligen ganska muskelstark av samma skälv.
Jag "satt in" honom i vintras under fem dagar, vilket gick bra.
Igår var det dags igen. Borsta, kratsa hovar, sadla och tränsa. Utmaningen var att hitta ett träns som var lagom i storlek, ska testa Isas också och se om det är lite mer lagom eftersom Chilis var för litet och Karls något för stort. Jag är lite för lat för att hålla på och ställa om träns, köper hellre ett extra då och roar mig med smörjning (undrar vilket som egentligen är jobbigast).
Klättra upp på snälla hästen som stod still, rida iväg en liten sväng. Rida i skritt, trav och båda galopperna. Möta en granne som var ute och joggade, riktigt hemskt!
Springa lite till på hemvägen, helt kontrollerat.
Jag tycker inte att det var så vingligt ändå, utan Yngve OK styrbar vad gäller svängar, börjar söka sig ner i form med bettets inverkan (han är tömkörd en del och förstår därför bett och tygeltag så som jag vill).
Hurra!
Lester trevlig på sina träningspass under helgen. Ganska mycket travarbete igår, och så lite, lite galopp. Galoppen börjar släppa även i långsammare hastighet, vilket är kul. Nu orkar han med tiometersvolter utan någon större ansträngning, men jag är inte riktigt nöjd med formen och tygelkontakten.
Var väl förra året som var "vanliga" året, i år behöver han väl göra bruksprov i så fall. Fast det hade varit skoj
Är inte Yngve 3 år? Isåfall är det ju inte bruksprov förens nästa år.