Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å gud, nej vad läskigt! Inte skicka bort lilla skruttan!Hmm, blev kontaktad av en uppfödare från utlandet som vill låna över den Skruttiga meritera henne och skicka tillbaka henne parad med en intressant hane vars linjer inte verkar finnas så mycket av här i Norden och allt det mot en parningsvalp.
Min lilla Skrutthund liksom, hon håller hög kvalitet hon och lika snygg som hon är, är hon glad och trevlig (och galet energisk )
Kul förfrågan att få, men om jag ska nappa på den har jag inte bestämt än. Det finns ju uppenbara fördelar, men nackdelen är att hon då blir borta som minst 6-7 månader och det är ju en enorm nackdel!
Ja det är verkligen inte lätt. Imponerande att du ger dig iväg ändå på grejer!Att ta sig iväg på kurs med hund är rätt ansträngande när man inte har bil eller körkort . Kunde i och för sig vara ansträngande även utan hund.
Först bära massa packning (stor ryggsäck, hundbädd och kylväska), tränga sig in på en morgonfylld buss för att vi inte hann promenera till busstationen. Åka buss i två timmar. Vänta två timmar på nästa buss. Åka buss 45 minuter till och sedan promenera med all packning minst en timme och hoppas på att hitta rätt . Så jag hoppas verkligen att vi har kul i helgen eftersom det blir samma resa åt andra hållet på söndag.
Är lite nervös för att Frej ska hålla oss vakna inatt och imorgon natt, men jsg hoppas att vi sks lyckas sova.
Å gud, nej vad läskigt! Inte skicka bort lilla skruttan!
Jag förstår att det är en fin bekräftelse att få frågan och ett fint betyg till dig och dina hundar. Men hjälp vad läskigt!
Meritera henne, menas det att ställa ut henne då eller vad gör man då? Jag kan inte den världen som du förstår. Jag vet bara att jag är jätteförtjust i dina hundar och drömmer om att någon gång ha en egen liten charmskrutt.
Då kommer hon väl hem sen och är alldeles högfärdig.Den uppfödaren vill göra Skrutthunden till Irländsk och Engelsk utställningschampion och kvala in henne till Crufts och händer det sistnämnda, så blir hon ju borta ännu längre men å andra sidan, så vore det såklart en stor fjäder i hatten, linjerna på hanen skulle vara ett fint tillskott och det är ju alltid kul med andra uppfödare som avlar vidare på ens linjer..
Finns en del att fundera på alltså och som tur är så behöver jag inte ge något besked förrän framemot senvintern/tidiga våren, så jag har ju hyfsat gott om tid på mig
Köper man en dobbis så kommer det med hundenHan är ingen hund som spontant ligger med tassarna i kors.
Är det någon som lärt sin hund samma trick? Hur gjorde ni?
Visa bifogad fil 39919