Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte en granne nu när jag rastade hundarna. Han började prata om att de såg snabba ut och så pratade vi en del om att de gillar att springa osv. "Ja, man ser att de har sån form som behövs för att springa snabbt" sa han sedan. "Fast... Den där har nästan bättre form än den andra" fortsatte han och pekade på Aysu.

Det är så kul när folk faktiskt tänker på hur olika mina damer är även exteriört. Oftare får jag frågor om hur det går att se skillnad på dem :p Sedan är det lite intressant att de som tänker på exteriören för det mesta föredrar Aysu, åtminstone om de inte är vinthundsvana.
 
Mötte en granne nu när jag rastade hundarna. Han började prata om att de såg snabba ut och så pratade vi en del om att de gillar att springa osv. "Ja, man ser att de har sån form som behövs för att springa snabbt" sa han sedan. "Fast... Den där har nästan bättre form än den andra" fortsatte han och pekade på Aysu.

Det är så kul när folk faktiskt tänker på hur olika mina damer är även exteriört. Oftare får jag frågor om hur det går att se skillnad på dem :p Sedan är det lite intressant att de som tänker på exteriören för det mesta föredrar Aysu, åtminstone om de inte är vinthundsvana.
Folk underskattar hundfolk. Jag har varit på labbeträffar där det är 20+ labradorer lösa ihop och ingen blandar någonsin ihop hundarna och jag kan se vart Benji är på långt avstånd :D Iförsig ser ju Benji lite.. Speciell ut :angel:
Benji0032.png
 
Ebba har alltid varit ganska anti grannarna i vår förening (lite av ett problem när det handlar om 68 lägenheter - men det blir bättre och bättre 😍) och i synnerhet en av grannarna på vår våning. Oklart varför.

Tror eventuellt att hon kom över en del av sin aversion gällande honom då hon just snodde hans cheeseburgare... 🙈
Han kom ur hissen, lite på lyset och med en burgare i handen och började prata om hur duktig E blivit. Eftersom hon på eget initiativ ville gå fram till honom fick hon det. Och stal hans burgare 😂🙈
 
Folk underskattar hundfolk. Jag har varit på labbeträffar där det är 20+ labradorer lösa ihop och ingen blandar någonsin ihop hundarna och jag kan se vart Benji är på långt avstånd :D Iförsig ser ju Benji lite.. Speciell ut :angel:
Visa bifogad fil 38896
😇 Inte allt hundfolk, det kan vara så att några var på kullträff och fick hjälpas åt att reda ut vems hund som var vem. 😳😂
 
Mötte en granne nu när jag rastade hundarna. Han började prata om att de såg snabba ut och så pratade vi en del om att de gillar att springa osv. "Ja, man ser att de har sån form som behövs för att springa snabbt" sa han sedan. "Fast... Den där har nästan bättre form än den andra" fortsatte han och pekade på Aysu.

Det är så kul när folk faktiskt tänker på hur olika mina damer är även exteriört. Oftare får jag frågor om hur det går att se skillnad på dem :p Sedan är det lite intressant att de som tänker på exteriören för det mesta föredrar Aysu, åtminstone om de inte är vinthundsvana.
Jag är nyfiken, håller du med? Att Aysu har lite bättre exteriör för löp?
 
Jag är nyfiken, håller du med? Att Aysu har lite bättre exteriör för löp?
Japp, jag håller med. Framförallt har hon bättre rygg än Ebrah. Sedan är Ebrah bättre på så sätt att hon är något grövre. Det syns nog inte på bild, men Aysu är otroligt liten och tanig, med supersmala ben och pytteliten bröstkorg och dessutom har hon tunnare hud. Jag tror att det är en bidragande orsak till att hon så lätt skadar sig och att hon fryser så lätt (Ebrah skadar sig aldrig och fryser inte alls lika lätt). De salukis jag träffat med iranska linjer, de har varit lite mer som Aysu när man ser dem, men nästan grövre än Ebrah och det är väl också vad jag tror vore optimalt för en saluki. Då har de snabbheten och smidigheten men också tåliga. (Kan tillägga att på utställningar ses det dock som tvärt om: då är Aysu "tråkig" och Ebrah är finare... Såklart :meh: )
 
Japp, jag håller med. Framförallt har hon bättre rygg än Ebrah. Sedan är Ebrah bättre på så sätt att hon är något grövre. Det syns nog inte på bild, men Aysu är otroligt liten och tanig, med supersmala ben och pytteliten bröstkorg och dessutom har hon tunnare hud. Jag tror att det är en bidragande orsak till att hon så lätt skadar sig och att hon fryser så lätt (Ebrah skadar sig aldrig och fryser inte alls lika lätt). De salukis jag träffat med iranska linjer, de har varit lite mer som Aysu när man ser dem, men nästan grövre än Ebrah och det är väl också vad jag tror vore optimalt för en saluki. Då har de snabbheten och smidigheten men också tåliga. (Kan tillägga att på utställningar ses det dock som tvärt om: då är Aysu "tråkig" och Ebrah är finare... Såklart :meh: )
Tack! Alltid intressant att få lyssna på personer som är kunniga om "sina" raser :up:
 
Folk underskattar hundfolk. Jag har varit på labbeträffar där det är 20+ labradorer lösa ihop och ingen blandar någonsin ihop hundarna och jag kan se vart Benji är på långt avstånd :D Iförsig ser ju Benji lite.. Speciell ut :angel:
Visa bifogad fil 38896

och på jakter är det inte helt ovanligt att de svarta hundarna blandas ihop :D mycket därför jag inte vill ha en svart labrador, de blir allt för lika de andra och svart är dessutom ohemult svårfotat. Verkar som att det blir en svart nästa gång ändå, men ja.. :p
 
Min uppfödare garvade rakt ut när hon fick det svaret på om jag hade några särskilda önskemål :D ”Jag vill ha en liten, tik eller hane spelar mindre roll, helst inte en svårfotograferad svart...”
Black annat därför jag inte heller vill ha en hund med mer vitt än vad t.ex Tinja har, för det blir också svårfotat. Asni har ju på toook för mycket vitt för min smak :p
 
Cyklade Nessie och Nano idag och sen tränade husse lite slalom med dem i trädgården medans jag tog en promenad med Nike. Kastade lite boll till Nike och tränade lite fot, imorgon ska hon och husse iväg och tävla agility.

Nike
IMG_20191102_144013.jpg


Har till och med varit en sväng på gymmet och tränat själv, nu ska jag försöka blunda en liten stund då jag varit vaken sen fem imorse och ska jobba inatt 😋.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 281
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp