Vad skönt att han blev helt bra till slut! Får jag fråga om du valde att operera på någon särskild klinik?Min ena beauceronhane är opererad efter en traumatisk patellaluxation. Han halkade när vi tränade agility och slet typ sönder patellaligamenten. Operationen gick bra, men konvalescensen var ju förstås lite jobbig, med ytterst korta promenader, typ bara ut på gården och kissa, de första 6 veckorna. Därefter fick han börja röra sig lite mer. Tyvärr gjorde han ett jäkla dumt skutt ut i en nyplöjd åker 10 veckor efter operationen, naturligtvis landade han på det opererade benet... vilket i slutändan resulterade i att han ett knappt år senare fick opereras en andra gång, därefter var det inga problem mer.
Att han sen även fick genomgå en korsbandsoperation ytterligare ett år senare var ren otur och inget som egentligen hade med patellaoperationen att göra.
Men ja, knäet läkte som sagt bra, jag tvekade aldrig angående operation, han var så ung - precis fyllt 2 år ett par veckor innan han skadade sig - och så här i efterhand hade jag tagit samma beslut igen.
Jag kommer också välja att operera. Han är inte ens 5 år än och har mycket kvar att ge. Det är väl mest att jag oroar mig över allt kring operationen, konvalescensen och rehabiliteringen efteråt.