Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är så himla road av de där tre. Och att du reser med två hundar och en katt överallt.
Gud vad glad jag är att jag stiger upp och åker till jobbet före sambon normalt sett... Är hemma idag och SATAN vad labben sätter igång och skrik-skäller så fort hon hör husse stiga upp.... helvete... tur att vi inte bor i lägenhet/radhus...
En hund räknas som vilken vara som helst (utom att de märkligt nog ofta räknar på schablonvärdet 10 000 kr per djur oavsett om det är hund eller katt eller häst ) - det innebär att kommer en hund från Norge är det moms från 3000 kr (om de reser med bil) och 4300 kr (om de reser in i landet med kommersiellt flyg eller färja)Orkar inte starta en ny tråd så jag ställer frågan här istället: de flesta ser det nog ändå
En kompis ska köpa valp från Norge. Hon har hittat info om att de måste deklarera valpen i tullen på gränsen och att de ev kommer bli tvungna att betala moms för valpen. Någon som importerat /köpt valp/ hund från Norge och har koll?
En hund räknas som vilken vara som helst (utom att de märkligt nog ofta räknar på schablonvärdet 10 000 kr per djur oavsett om det är hund eller katt eller häst ) - det innebär att kommer en hund från Norge är det moms från 3000 kr (om de reser med bil) och 4300 kr (om de reser in i landet med kommersiellt flyg eller färja)
För mer info: https://www.tullverket.se/allmantomatthandlaiettannatland.4.792224361590183a4d3115e.html
Härligt med initiativförmågaFöljetongen fortsätter, nu kröp han under grinden (hittar inga andra spår) för jag fick gå ut och släppa in honom igen. Skitunge, jag tror han får vara ute i hundgården ett tag nu så man kan slappna av när han är ute. För han vill ju vara utomhus, när han inte rymmer ligger han ju och chillar i snön och vägrar komma in..