Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jaaa det var vansinnigt roligt igår!!:banana: Tycker att ni alla som inte har hoppat så mycket terräng var jätteduktiga o modiga hästar har vi allihop!:bow:

så himla trevligt att vi hann fika lite med, nu känner vi ju varann bra mycket bättre även om jag tog upp lite väl mycket tid...:o

Jag kollar vilken helg i maj som vi kan få till det o sen kör vi en Tranemo till!

Håller på med filmen men det är många klipp så den kommer nån gång i helgen, måste ju plugga beskattning med...:cool: Tack happy för den fina filmningen, är så kul att ha alla med!

Jag kan bara hålla med! Lever på luckoruset efter alla hinder man klarat av! :) Jag hänger på om det blir fler tillfällen

Även jag som stod på marken hade vansinnigt roligt!!
Vilket väder och vilka duktiga hästar:bow:.
Är så grymt imponerad av er ryttare som tränade, ni var kanonduktiga!!

Nästa gång hoppas jag verkligen jag kan vara med och träna på hästryggen.

Ser fram emot filmen...

Åh, vad mysigt och kul ni ser ut att ha haft! Är väldigt avundsjuk, vill också...
Doris verkar ha kommit ur sin pms, så livet börjar ljusna även här. :-)

Jodå, det går framåt. Börjar bli lite pirrigt, om drygt en vecka ska vi på "unghästträning i terrängritt på blåbärsnivå" på Hajjerna :eek::D Lagom nivå för oss båda tror jag, första träningen innefattar att kliva över stockar i skritt och vada i vatten :) Känns som om ni andra har kommit SUPERLÅNGT när man ser på bilderna ovan :o Men vattenhindret BORDE inte bli något problem, hon dras som en magnet till vattenpölen på ridbanan för att få plaska :p

Åh så roligt det låter! :) Vi har ju vår egna lilla unghäst träning i terrängen, den som vi var på igår. Visst ligger väl Hajjerna i typ Alingsås området?? Eller har jag fel? Du kanske vill hänga med på en träning i Tranemo i maj om det blir något. Hade varit fantastiskt roligt!

Berätta gärna lite kort om Er igen, man, eller rättare sagt jag glömmer så fort :)

Ja, Hajjerna ligger i Fullestad mellan Alingsås och Vårgårda.

Bianca är en lusitano som jag tänkt att prova på lite av varje med, på låg nivå. Skulle hemskt gärna prova på Working Equitation. Kofösning skulle också vara kul.

Tyvärr hittade vi henne på tre ben i hagen i januari förra året med ett djupt jack på insidan av höger bak (vi vet fortfarande inte had det är som hade hänt). Summan av kademumman var en senskada på 75% :cry: Så det senaste året har ägnats åt att sakta men säkert stärka upp senan så gott det går (väldigt lätt med en häst som tycker att piaff och skolor ovan mark ingår i rehabprogrammet... extra bra med senskada bak då. Eller inte.) Så det har inte blivit någon hoppning att tala om med henne än, så det känns lite för häftigt att vara med på eran träning än så länge. Men det ser kul ut!

Ja jag tänkte detta :)

Aha, just det. WE är western eller? Är inget bra på de grenarna där men det verkar spännande. :) Inget tråkigt när de skadar sig, även tråkigt när rehaben blir såpass lång, men ändå härligt att ni är på benen igen och hon verkar ju vara taggad.

Ni kanske kan komma med en gång till hösten, när ni hoppat lite mer :)

Nej, WE är inte western. Eller kanske sydeuropeisk western om man kan kalla det så. Det bygger också på arbetet på fältet, men med en annan ridstil. Är numera fullvärdig gren inom Svenska ridsportförbundet. :bow:

Det är tre delmoment: Dressyr, teknik och speed. I internationella klasser ingår även kofösning.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Working-Equitation/Sa-gar-det-till/

Dressyr
http://www.youtube.com/watch?v=pxo1LL8xZow&feature=related

Teknik
http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4MiI

Speed :love:
http://www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk&feature=related

cow test
http://www.youtube.com/watch?v=ZpNXgrKfkig&feature=related

Okej, har aldrig hört talas om det. Ser rätt roligt ut, dock tror jag inte det passar mig och mina hästar. Finns det i dina trakter? Om du testar någon gång så via mig gärna, hade varit kul att se mer :)

Skönt att din häst blev bra efter sin skada!

Har förresten en kompis som tävlar lite WE på sin femåriga frieser och hon tycker att tävlingsformen är kanonrolig. Finns även en klubb här åt mitt håll som ordnar sådana tävlingar ibland (ölmstad rid och körklubb)
Så det tycker jag du ska pröva. Men även som Tessalonica skriver: har du möjlighet så häng på till Tranemo nästa gång, jag ligger också lite efter de andra.:)

Åh vad det där såg roligt ut! :bump::love:

Jag är riktigt sugen på att prova på lite terräng med ponnyn min längre fram också, tror dock han ska få bli lite stabilare i den "vanliga" hoppningen först, han är ju bara hoppad uppsuttet 4 ggr totalt änsålänge :p

För övrigt så är vi på G igen. Laddar på inför att komma ut och tävla lite dressyr med sikte på att kvala ungponnychampionaten.

Idag har Majsan o jag varit på en annorlunda tävling....började med att jag upptäckte till min förskräckelse att det skulle vara INOMHUS???:confused: Alltså vi har högsommarväder här...men men vi åkte dit iaf. Går banan, ganska trångt ridhus o underlaget...ja käre barn hur tänkte dom när dom bestämde sig för att ha tävling där???

På framridningen hör jag hur 2 ekipage går omkull därinne för det är så halt...:cool: Vi blir varnade av överdomare att vi ska akta oss o ta det lugnt därinne???? Hur gör man det med unghäst? Jag sa att jag kommer att stryka mig till nästa start om ni inte flyttar ut...vilket ÖD då sa att dom skulle göra.

Nåväl, Lilla Majsan skuttade förstås runt som vanligt, o nollade i 90!:banana: Sen kan man väl säga att hon tyckte det var lite underligt att klass nr 2 gick utomhus men det gick nästan lika bra ändå...fick ett pet på näst sista hindret för övrigt käck o glad-kexchoklad!:D

http://www.youtube.com/watch?v=1hgnwasxNE4

Fina rundor! Lite lustigt att du var i Tibro, min granne var/är där med sin häst också :) Dock har jag inte hört någon kommentar om tävlingen från henne ännu

Härligt Nova, vad duktiga ni är! Å så roligt med filmen från terrängen. Säger det igen: energikick:bump:.

Tävlat dressyr idag! Det känndes sådär, hon var supercool på ett trevligt sätt på framridningen. Jag fick 61,5% i lc1an och 58% i lb0 men till den vart hon trött och blev ju då mer trippig och ville "dyka" mer.
Det var nog inget mördande motstånd för jag fick med mig två blå rosetter+plaketter även om mina ritter och procent vart sådär:crazy:..Men det är ju lite stärkande för en nybäörjare:).
"Bussig häst" fick jag också på kritiken i första klassen:D, jo, å de´la tur det, ha,ha..
Var en trevlig dag med god stämmning bla lyckades jag fastna med kavajknappen i loppans manknopp till allmän munterhet:D. Tur att Majjan- kompis var med och höll koll på mig. Bild på pluttan:
32330403.jpg
.
Film från Lc1an:http://youtu.be/cP2etR99w8k

Ååå så roligt att se filmen.
Duktig redigerare:bow: (kan inte varit så lätt;))

Hoppas verkligen ni är stolta och nöjda allihopa, för ni var kanonduktiga!!

Kl
Här händer ingenting, min häst är fortfarande svullen och öm på sidan av huvudet. Ska se till att veterinären kommer ut när helgen är slut. Han äter ju faktiskt helt obehindrat och det är ju positivt.
Blev en promenad i grimma idag i underbart sommarväder:love:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama