Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Nej hon bjuder på varenda hinder när man ska rida i volten!
Det är galoppen hon inte orkar hålla. Jag har travhoppat väldigt mycket det senaste för att stärka upp henne o inte fokuserat på kort galopp alls. Sen var det väldigt svåra övningar för en 4-åring, hon kan ju inte byta galopp o landar ju ibland i slängtrav så det fick bli lite som det blev.
Hur menar du att du har problem med hoppningen inne? Jag har ju tränat inne hela sommaren för tränare o ute hemma, märker ingen som helst skillnad på henne. Om det är bjudningen som brister så föreslår jag lite vanlig enkel strömhoppning bakom någon säker hästkamrat! Att hänga i svansen på annan häst funkar alltid tycker jag!
KL
Idag har jag faktiskt hoppat igen....normalt så tränar jag hoppning ca 1 gång i veckan o sen rider jag småserier o bommar hemma nån annan dag i veckan. Har märkt att detta funkar perfekt för tillfället så jag intensivtränar lite på hoppningen just nu övriga dagar som hon rids rider jag i skogen. Och idag hoppade vi enbart en 5 1/2 men jisses frid vilka lyror hon slog! Och sen avslutade vi med att träna stor vattenmatta med bom på ca 40 cm över....första gången hoppade hon men fick syn på mattan precis i avsprånget så hon hoppade ju 3ggr så högt som hon var tvungen! Sen andra gången tänkte hon inte hoppa alls men tränaren morrade lite så då fick hon snällt skutta över...fick komma ytterligare några ggr innan hon hoppade helt normalt men sen var det nemas problemas.
Men idag blev istället för på tisdag som är ordinarie träningsdag, för på onsdag tänker jag hoppa Clear round! Vi ska starta hela 80 cm....
för just denna CL brukar vara så himla hög, har kontrollmätt o 80 cm var då alltfrån 95 till 1 meter på just den banan....så jag känner att det räcker gott o väl.
Och igår klippte jag Pållan! Red först en lång sväng på berget för att få henne lagom trött o sen tänkte jag: Det får bära eller brist för klippas måste hon! Hon stod som ett ljus... t om bakom öronen som hon varit så rädd om!
Så jag är omåttligt stolt över henne just nu!