Sv: Del V Hur går det för era 06r?
KL
Förra veckan har det varit mycket krångel med killen, och frustration från min sida då jag varit febrig och förkyld och inte orkar med en häst som är allt annat än duktig. I söndags fick jag till och med hoppa av en gång under ridpasset för jag blev för hysterisk, så där stod jag och grät med snoret rinnandes och killen fattade inte varför jag var så arg och ledsen. Hoppas verkligen att det bara är hans tänder som gör att han är krånglig!
Red dock ut i måndags och igår på killen.
Det gick jättebra!
Första gången också. Skrittade i 50 min ute på grusväg, fält och i skog i måndags, samma runda igår fast tog då 1 timme och 5 min. Jätteduktig båda dagarna!
Dock hade det regnat rejält innan vi red igår, så det blev geggigt och halt på sina ställen, och eftersom killen inte lyssnar tillbaka lika bra ute så halkade han självklart en del gånger - han får skylla sig själv när man inte lyssnar på mamma! En halkning i nerförsbacke följdes av massa skutt och krumsprång, eftersom han inte visste vad han skulle ta sig till. Haha.
Det
roligaste var ändå när min kompis häst halkade/snubblade till rejält framför oss, så fick min kille fnatt och gjorde luftakrobatik precis i nerförsbacke + snäv vänstersväng - vilket resulterade i att han tappade mig. Så där satt jag blöt om stjärten och tygeln i handen, och han stod bredvid och såg ut som om ingenting hänt!
Inte förvånad, men inte skyldig heller. Jag lyckades i och för sig bita av en bit av min tand, men hoppade sedan upp så red vi vidare. Han blev inte heller rädd när vi mitt i skogen mötte två andra stallkamrater, medan den andra hästen tvärvände och försvann iväg - medan unghästen stod kvar med spetsade öron.
Dock så kompenserade killen med att trampa av sig hela höger baksko väl tillbaka i stallet, kanske hade dåligt samvete över att ha gjort illa mamma?
Dyrare för mig dock. Haha.
Annars är jag väldigt glad över att det gått så pass bra att rida ut på hästen, klart över förväntan!