Sv: Del III Hur går de för era 0.6or
"Remix", busponny du har..Jag skulle
inte tycka det var nå´t kul om min försökte lägga sig ner eller reste sig etc, men den e´söt och verkar gilla att hoppa.
Du verkar tuff och det kanske är bra
?
Jo alltså, hon har hållt på sådär från mitten av december. Hon har väl börjat ge sig nu. Hon är så snäll och "förvarnar" innan så man är beredd att iaf hålla i sig lite och förhoppningsvis hinner man bryta också.
När hon la sig ner kunde jag inget annat än skratta, hon har lite speciella idéer ibland. Tror det vart lite jobbigt att go o därför la hon sig samtidigt som snön lockade lite att rulla. Hon hoppar väldigt fint men både jag och hon har svårare för kombinationer/serier och det är det vi gjort senaste tiden på hoppträningarna. Nu ska vi börja hoppa lite mer bana och titthinder så jag lär känna henne bättre. Jag har ju bara haft henne 3 månader så.
Tuff och tuff. Nja det beror på vad de handlar om.
När hon reser sig ute blir jag bara "arg". Jag blir inte arg på det sättet men jag säger åt henne att gå framåt istället. Hoppningen är jag nog lite feg i men tur att man har så snäll häst som hoppar allt.
Dressyren går jättebra just nu och hon går i fin form (kanske lite hög) och trampar under sig.
Nu kommer det tyvärr bli ridhuset ett tag för det går inte att rida ute. Vi har snö upp till magen på henne på vissa ställen.
Hon är pigg och framåt, lite springig kanske men tar jag tillbaka henne lite försvinner framåtbjudningen nästan helt. Hon travar på i den takten men lyser inte av glädjen längre.
Får försöka hitta på lite övningar hon tycker är kul och inte för svåra.
Men nu är hon ju 4 så nu är det ju bara att börja sätta igång henne inför årets tävlingssäsong. Vi ska försöka komma ut på iaf LC/LC innan året är slut.
Känns hemskt att ens tänka på att jag måste sälja henne om 3 år