Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Min 06:a är också e. Lasandos. Har du några bilder på din? :)

KL

Hur rider ni nu när det blivit så kallt och ojämt i marken? Rider ni i rudhus alla gånger ni rider eller har ni vila? Jag kan tyvärr inte ge min lilla så lång vila för hon blir hysterisk :crazy:

Tack,,,ja han va rätt så söt i blått. Jag har använt många färger i mina dagar till hästarna men nästan aldrig marinblått. Har ett marinblått fleecetäcke hemma som han nog kan göra sig fin i på tävlingarna :-) Köpte det för 2 års sen och har aldrig använt det...

Jag har också en 06 efter Lasandos. Han är som en stor snäll nallebjörn. Alltid samarbetsvillig och grymt fokuserad när det kommer till hoppning. Han är väldigt långt kommen när det gäller ridning och framför allt hoppningen. Har hoppat banor på 80-90 cm under hösten. Några enstaka språng på 1m. Nu låter det väl som han har blivit väldigt hårt tränad men har hoppat under ryttare ca 6 gånger ungefär varannan vecka. Riden, tömkörd 3 dar i veckan. Nu ska han få en längre samman hållande ledighet över jul och nyår. Sen är det meningen nästa år att kvala honom till 4 års championatet. Och han gick 3 års testet i våras , klass 1 som hopphäst. Gångarts mässigt är han ingen stjärna direkt. Men har en otrolig egen balans. Det ska bli kul och följa Lasandos årgång-06.

Hejsan Svejsan.
Roligt att allt är okomplicerat...
Min pålle ska vila 4- 6 veckor lite beroende på vädret. Har inte tillgång till ridhus...
Kl
Äntligen minusgrader!! Så vi slipper den fruktansvärda leran:mad:
Min häst drog av sig 2 framskor på 2 veckor, jag avskyr lera!!:mad:

Vad roligt att höra! Jag köpte min i somras & då hade inte gjort så mycket. Vi skrittar & travar just nu :) Otroligt samarbetsvillig. Har varit väldigt lugn under hela inridningen, men nu börjar det komma lite glädesprång då & då :) Rör sig inte heller så jättebra, men har en väldigt god inställning vid löshoppning. Hur hög är din? Vem är mamma?

Han var 170 vid 3 års. Har inte mätit han sen dess. Kan väl plussa på ett par centimeter. Mamman heter Dorinne MB e.Seclusive Z xx - Domspaz. Vilket inte sa mig så mycket mer än att han har några nära släktingar som går svår hoppning.

sickan fick hoppa för tredje gången i sitt liv idag och efter en skritt tur på tisdags ska jag sätta honom i 2 månaders vila. Lite bilder från idag, inte den stilfulla tekniken men vi kommer över i alla fall :)
29982401.jpg

29982590.jpg

29982591.jpg

29982403.jpg

29982353.jpg

och en bild på Nisse innan vi skulle ut och rida, måste bara använda pallen i paddocken för att komma upp :)
29982493.jpg

Idag fick jag en sådan underbar aha upplevelse. Thengan skötte sig underbart inne i stallet, stod och halvsov vilket hon inte brukar göra. Tjaffsade inte så mycket med fötterna som hon brukar heller. Jag, Thengilya och syrran vandrade ner till vår gräsbana för att tömköra. En del tjaffs med bakutsparkar och dylik fick jag kämpa mot innan vi kom igång. Jag fick för första gången kontroll på både tömmar, pisk och häst! Och hon gick som en klocka. Gjorde endast enkla saker som att gå på fyrkantspåret och böja i hörnorna. Sänkte tömmen och vips så söker sig fröken ner och börjar trampa under sig. Hon jobbade som attan och tänkte och koncentrerade sig i massor! Jag är helt lyrisk, nu börjar det ju hända massa saker!

Det är roligt att se de första sprången... Han är ju jätteduktig!
Viken skojig "mur", är den uppblåsbar?

Kl
Sista ridturen på min häst idag. Nu får han en lång vila...
Det blev en tur i skogen på en väldigt framåt och laddad pålle. Men vi redde ut det hela och kom hem ordentligt. Efter hans vila ska jag nog klippa honom lite, han blir rätt så svettig faktiskt, trots att vi ändå tar det relativt lugnt. Han har päls som en brunbjörn...
:)

*kl*
Nu har vi varit i ridhus och ridigt för första gången!
Lastade och åkte två mil till min kusin och hennes kuse. Lastade av och gick med hästarna till ridhuset ca 5 minuter bort. Knatade in i ridhuset gick ett varv och satt upp. Knatade fram till spegeln och körde upp mulen i rutan och nosade nyfiket "på andra hästen".

Skrittade och travade mest. Lite överpigg så vid galoppen så var det lite hopp och skutt, men lugnade sig snabbt.

Hon är så cool att ha med sig så man blir allderless varm :love:. Fick beröm för hennes fina steg och temperament. Pigg och vaken med spetsade öron men ändå så trygg och fin. Trors allt nytt (ny hästkompis, nytt ridhus, första gången uppsuttet i ridhus, första gången hon sett en spegel)
Sen att hon står som ett ljus i transporten både under resa, före och efter gör ju allt så skönt!!!
Min kuse är DYYYR nu. ;)

*kl*

här kommer våra bravader från idag... vart på träning (som gick kanon) och på hemvägen
rasar turbon på bilen och vi får stanna på motorvägen och lasta ur häst, koppla om kärran och lasta i igen:eek:
skatan är dock otrolig -hon tittade inte ens på alla långtradare som dundrade förbi utan ville beta det fina (not) gräset på vägrenen istället.
sedan skickade jag in henne i transporten, hon bara lunkade på och vi åkte hem. cool tjej:bow:

JISSES!:bow:
Din häst är oxå dyr idag antar jag!?;). Skönt att det gick bra.
/ C

japp, idag är hon extra dyr:love::laugh::love:
ang träningen går hon från klarhet till klarhet -tränaren tyckte att hon nu kan det hon bör kunna och att vi bara checkar av nästa vecka sedan blir det vila 1 mån och sedan inget introducerande av nya övningar/rörelser förrän till hösten.

KL

Hur rider ni nu när det blivit så kallt och ojämt i marken? Rider ni i rudhus alla gånger ni rider eller har ni vila? Jag kan tyvärr inte ge min lilla så lång vila för hon blir hysterisk :crazy:

Jag har egen ridbana med 15 cm snö på så jag har inte kallt och ojämnt i marken :)

jag tömkör och longerar bara nu dock, då jag väntar på ny sadel som förhoppningsvis passar... han har breddat sig något otroligt den senaste månaden så min nuvarande sadel sitter väldigt illa. typiskt.

såg att någon frågade om tävlingar längre upp också, min förhoppning är att starta i lättare klasser redan i sommar. Både dressyr och western.

nu har inte vi hårt och knöligt på banan ännu men när den dagen uppstår får det bli skogen:laugh:
(om hon inte varit dräktig hade vi nog åkt till ridhus 1g/v men vi kommer snart att helt hålla oss på hemmaplan).

här kommer liten film från idag:
http://www.youtube.com/watch?v=Byam4OFKbcg
hon var lite bakis efter gårdagens träning så imorgon blir det vila

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 860
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
354
· Visningar
33 053
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama