Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Ja, vilken skillnad. Han är jätte fin.
Låter helt underbart när du berättar om han och fölis bus!:laugh:
/ C

bukehull.jpg

och nu (förra veckan):
bukehull2.jpg

Nu skojar du väl, det är väl ändå inte samma häst;) Käre då vilken skillnad. Jättefin häst.

Har provat en Anky dressyrsadel idag. En MW i bomvidd och den var för trång:confused:, Han har vuxit ur en FB normal så jag trodde denna skulle passa men icke. Vet ngn om Ankysadlarna är små i bomvidden?

Tack allihopa, jag måste ju hålla med såklart jag tycker också han är superfin ;) , men era ser ju väldigt trevliga ut nu när jag kikat runt lite, även om jag då är mer av en arab (och isis -fråga in varöfr haha) person generellt.

Har ju inte så mycket att skriva än, väntar tålamodigt på besiktningen på onsdag o att ha ham honom och funderar över i-landsproblem som vad för färg på plats träna han ska få (distans) och sånna löjliga saker haha.

Nu har det varit onsdag!
Berätta nu då!:angel:

GRATTIS!!

idag fick min 3 åring sin livs första skogsritt ensam ute i skogen (plus lite på trafikerad väg) han va ju sjövild senast förra veckan, har fått hålla han i lina när man suttit på han.

Han va riktigt trevlig idag! Verkar tillfreds!

Förra veckan:
bukevild.jpg

Idag:
buke.jpg

buke2.jpg

buke3.jpg

buke4.jpg

buke5.jpg

Vad fin han är "stilett":). Skönt att han får leka av sig lite nu.
Min har ju en lindrig skada på insidan av senskidan så det blir vila med återbesök om 14 dagar. Räknar med en riktigt röd fara vid igångsättning, gulp, säkerhetsbälte på;)..Hade egentligen bokat in lite tillridning och finslip hos beridare nu bla för vi ska på semester en vecka men det har jag avstyrt.
Hade annars vart smidigt med bara ponnisar hemma för min snälla hästvakt men man kan inte altid planera allt som vill med di små djuren. Jag trodde skadan hennes var av allvarligare art och hade ställt mig in på lång konvalecens men så blir det inte och jag är jätteglad. Vet dock inte riktigt hur jag lägger upp viloperioden eftersom hon nu ska gå i hage som vanligt i 4-6 veckor så blir det nog till att rida lite istället över jul om vädret tillåter..
Vill också leta dressyrsadel men det får bli efter tomten (ha, ha).
Min kortryggade smala häst med hög manke och min ganska omfångsrika ända..Tips på fabrikat mottages även om det nog blir en tur till sadelutprovaren. Har ridit i en Kentaur och den var faktiskt skön..

Gud vad kul! Jag ångrar lite att jag inte betäckte min nu när mina bägge inackorderingar har flyttat m.m.
Vem var den lycklige fadern?

jag vann en betäckning med hohenstaufen när jag var på bruksproven i våras.
hade tänkt att betäcka efter treårs i vilket fall som helst, men det var skönt att slippa välja hingst:p

Vad trevligt det ser ut, men hur kom det sig att det blev sån skillnad? Har ni gjort nåt eller har han bara kommit till insikt?;)

Bytt stall.
Han står inhyrd igentligen, så jag tog hem honom till mitt eget stall istället. Redan dagen efter va han bättre i skallen. Går ute från 05.45-19.00 ungefär med en hagkompis. (i hage som han kan springa/leka i...)
i Inhyrningstallet ute ca 09-15 (en halvtimme längre på helgerna)....

Givetvis (!) kanske han är laddad vissa pass ännu, han är ju bara 3 år..
men jag skulle aldrig satt mig på han i skogen så som han va i huvudet nyss i andra stallet! tanken skulle inte ens falla mig in, så jobbig va han!

Så han får flytta tillbaka till inhyrningstallet när han funnit ro med sig själv! Ju mer riden han blir sedan, ju bättre blir det ju i skallen för honom, bara han får "bort överskottsenergi"...just nu rids han ju, men dock lugnt...så han är ju i behov av rörelse på annat sätt när han inte motioneras.

Senast ändrad av en moderator:

Vad skönt för honom att ha ett "hästliv"!

Vi har tränat på treans växel idag.
DSC00509.jpg

Han vill helst fortsätta galoppera genom hörnet men det får han inte för mig. Han har för dålig balans och jag vill inte ge honom dåliga erfarenheter.
Tror inte det är nån risk att han lär sig bryta av i hörnen. Vi tar det som det kommer. Tänk på att det är en suddig ögonblicksbild om nåt ser konstigt ut...:angel:

knapplån

Jag och min lilla tös var på stranden häromdagen, eller ja vi brukar va där två-tre dar i veckan ungefär.

9135_187232186647_560051647_4331550_3971029_n.jpg

9135_187232181647_560051647_4331549_7133390_n.jpg

jisses vilken stor häst du har! (?)
hur stor är han?
Men han ser väldigt trevlig ut,!
nu är iofs min pytteliten...

Det är stor skillnad på honom. Han är mycket finare nu. Skönt att han har blivit lite lugnare med.

Jag klippte min dam idag för andra gången. Hon skulle inte ha några tussar i öronen, så då spände jag ögonen i henne och sa till henne att då fick hon minsann stå still. Och hon stod som en ängel:love: . Maskinen låter så jag gärna har hörselproppar, hon var så duktig så. Hon har inget täcke, så klippte bara halsen.
Sen red vi en runda med grannen. Hon var glad över sällskapet och knatade på i samma tempo som hennes halvblod som ändå har en rätt stor skritt.

Tack!

din ser ju inte så liten ut? åh vad härligt att få kunna rida i vattnet så där.

Min kille är ca 170 i mkh.

*kl
här kommer då video från idag....
bra att se sig själv då man snabbt inser hur mycket man måste bättra:o
vårt mål nu är att korrigera mina händer, rama in hästen bättre och att få henne att vila mer på steget istället för att pinna ifrån hela tiden.
vi skall även träna på att rida en bit ifrån staketet då hon gärna lutar sig mycket mot det.

hon var flaxigare i formen än vad hon brukar vara och jag blev lite besviken när jag såg videon men så här såg det iaf ut idag:
http://www.youtube.com/watch?v=NmakgVb7G2Q

Nu har min kille fått en ny lekkompis i hagen. Han gick tidigare med ett 7-årigt sto. Nu går han med en nordishingst på 1.5 år. De sprang som tokar vid första hopsläppet. Och busade, gick upp på bakbenen mm. Men det har lugnat sig nu. Jag tror det kommer att bli bättre och att de kommer att göra av med mycket mer energi i hagen nu. Det blir bra för han har varit mycket pigg sista dagarna och det har varit nära ett par ofrivilliga avsittningar i en galopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 853
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
32 824
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur