Deklaration 2019!

Jag har inte fått min än, men min man fick precis sitt. Enligt det ska han få tillbaka 134 000 kr, vilket tyvärr är helt omöjligt :p så nu får han lite jobb med att rodda i om det är skatteverket eller hans förra arbetsgivare som gjort fel...
 
Jag ska betala 1919 kr, fattar verkligen inte varför!!!
Jobbar statligt (universitet), har huslån och inga sidoinkomster.
Har bett jobbet dra 200 kr extra från i höstas, så jag hoppas att det löser sig.
 
När man är sjukskriven eller har sjukersättning har man ofta det av en anledning vilket kan göra att den typen av aktivteter blir svårt att utföra. Då vore det toppen om myndigheterna kunde hjälpa till så det hela inte blir värre genom diverse skatteskulder.

Men det blir ju jättekonstigt om myndigheten lägger en höjd tvångsskatt på de som redan är utsatta? Självklart ska det göras på uppmaning från skattskyldig, men inte innan.
 
Jag ska betala 1919 kr, fattar verkligen inte varför!!!
Jobbar statligt (universitet), har huslån och inga sidoinkomster.
Har bett jobbet dra 200 kr extra från i höstas, så jag hoppas att det löser sig.

Fy vad tråkigt!:down:

Och nu blev jag åter igen jättenervös att jag får restskatt!
 
Jag ska betala tillbaka över 5000 kr! Har aldrig fått betala och alltid fått runt 4000-9000 kr. Fattar inte vad som hänt!! :cry:
Antar att det är ridklubben som sjabblat med något. Tog tjänst där för två år sen och va jättetydlig med att de skulle dra extra skatt iom två jobb. Blev jättebra förra året så kändes som de hade koll.
Bläääääää!!!! Nu ska jag åka och hämta ut min bil på verkstan, det som pengarna skulle gått till! :banghead:
 
Jag får tillbaks ca 5000 kr. Men jag förstår inte varför jag ska betala till Gotlands kommun!? Jag bodde ju för tusan i Linköping vid den tiden.

Borde man ringa skatteverket om det? Linköping har lägre inkomstskatt nämligen...
 
Nu har min också kommit och som jag väntade mig låg min skatt ganska rätt i år, men 1153 tillbaka. Efter reseavdrag sen blir det dock ytterligare ca 8-9000 tillbaka, men har inte räknat ihop den exakta summan än. :)
 
Har sedan jag såg att den här tråden fanns kollat telefonen lite onödigt ofta men nu plingade det till precis! Ska få tillbaka 15.000 och är nöjd, kommunala arbetsgivaren drar bra med skatt och det brukar vara ungefär en månadslön man får tillbaka.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 027
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
19 163
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 893
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp