Deklaration 2019!

Åh vad klantigt. Kul stämning det måste va på jobbet när de anställda har tvångssparat tack vare arbetsgivaren.

Det ska man kunna ändra själv.
Mitt företags huvudkontor ligger i Solna och vi skattar per automatik där. Jag fick själv ändra till nin hemkommun.
 
Det ska man kunna ändra själv.
Mitt företags huvudkontor ligger i Solna och vi skattar per automatik där. Jag fick själv ändra till nin hemkommun.

Hmm, nu plötsligt slog det mig att det kanske är pga detta som jag plötsligt slutat få så mycket tillbaka? :confused: Jag bor i en liten håla, och jobbade även i denna lilla håla, fram tills för 3 år sen när ”gubben” flyttade in till en större stad.... Det var i samma veva då jag började få mindre tillbaka... Har alltså varken bytt jobb eller lön, men jobbet har flyttat. Dock så har kontoret alltid varit stationerat i den större staden så det kanske inte blivit någon ändring, men känner att jag vill endå kolla upp det...

Jag kan som sagt ingenting om detta och har ett stort ointresse för sånt här, men vart och hur kollar jag upp så jag skattar rätt?
 
Hmm, nu plötsligt slog det mig att det kanske är pga detta som jag plötsligt slutat få så mycket tillbaka? :confused: Jag bor i en liten håla, och jobbade även i denna lilla håla, fram tills för 3 år sen när ”gubben” flyttade in till en större stad.... Det var i samma veva då jag började få mindre tillbaka... Har alltså varken bytt jobb eller lön, men jobbet har flyttat. Dock så har kontoret alltid varit stationerat i den större staden så det kanske inte blivit någon ändring, men känner att jag vill endå kolla upp det...

Jag kan som sagt ingenting om detta och har ett stort ointresse för sånt här, men vart och hur kollar jag upp så jag skattar rätt?

Kolla med din arbetsgivare vilken skattetabell som är registrerad på dig i löneprogrammet :)
 
Det ska man kunna ändra själv.
Mitt företags huvudkontor ligger i Solna och vi skattar per automatik där. Jag fick själv ändra till nin hemkommun.
Det kan ju verkligen bli tokfel. Solna har väl låg skattesats. Tänk om man bodde i Arjeplog eller liknande förra året. Tack för den skattesmällen, arbetsgivarn!
 
Någon annan som har problem med att skicka in deklarationen när ni gjort avdrag? Det står att det kan krångla om man gör ändringar och att de jobbar på det, men det har varit samma sak i över ett dygn nu. Läste på deras Facebooksida att det kan ha med ens egna inställningar att göra, men jag har testat olika webbläsare utan resultat och mitt bankID funkar bra annars.

Tänkte om det är någon som kommit runt det på något sätt, eller om det bara är att vänta. Så irriterande, hur som helst. :mad:
 
Inte i min :confused: men sambon kanske får all kostnad :D vi äger halva huset var

När köpte ni huset?
Jag blev förvirrad första året men kom på att vi vid köp betalade förra ägarna fastighetsavgiften för innevarande år(men den kommer ju på deras deklaration året efter och därmed inte på vår). Sen från året därpå var det med på vår. Alltså vi köpte 2016, 2017 undrade jag varför det inte var någon avgift på deklarationen men kom sedan på ovan förklaring. 2018 var det med på våra deklarationer. :)
 
När köpte ni huset?
Jag blev förvirrad första året men kom på att vi vid köp betalade förra ägarna fastighetsavgiften för innevarande år(men den kommer ju på deras deklaration året efter och därmed inte på vår). Sen från året därpå var det med på vår. Alltså vi köpte 2016, 2017 undrade jag varför det inte var någon avgift på deklarationen men kom sedan på ovan förklaring. 2018 var det med på våra deklarationer. :)
Insåg att det var först nästa år vi ska betala :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 027
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
19 162
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 893
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp