Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?!Fick mina idag... dragit av för resor och trodde jag skulle få mer
Tur jag inte pendlar längre. Fick väl en 5edel av summan
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?!
Men fick tillbaka bra innan avdraget så slutsumman blev ok.
Samma här. Fattar inte hur reseavdraget funkar. Det var likadant förra året och då trodde jag att jag gjort nått fel. Var supernoga i år. Dubbelkollade, bad sambon att också kolla. Skulle enligt Skatteverkets egen kalkyl få tillbaka 8000 nånting och fick 2000?!
Men fick tillbaka bra innan avdraget så slutsumman blev ok.
Beror även på hur långt du har till hållplats/station. Men ja det ska finnas en tidsvinst om du bor inom ett visst avstånd från hållplats/stationen, är inte helt säkert men tror det är 2h om dagen.Jag kan inte ens få reseavdrag tror jag? Pga går inte jättemycket snabbare för mig att bilpendla än åka tåg, förutom vissa pass när tågen inte går. Så drygt.
Eller så har jag fattat fel
För mig finns inte buss el pendel på mina arbetstider. Sen går inte det någon buss mellan pendeln och hemmet och det är över 2 km från busshållplatsen till arbetet.Jag kan inte ens få reseavdrag tror jag? Pga går inte jättemycket snabbare för mig att bilpendla än åka tåg, förutom vissa pass när tågen inte går. Så drygt.
Eller så har jag fattat fel
Är schablonavdraget de 11000 så har jag räknat med det.Har ni tänkt på att ni bara får tillbaka det som blir kvar efter schablonavdraget? För mig stämde det vad jag räknade ut och vad jag fick tillbaka.
Dessutom blir det väl kanske tvärtomMan får ju inte den summan som räknas ut utan den summan i skatteavdrag så hela reseavdraget får man inte i handen liksom.
uuuhhh så svår mening, någon som fattade hur jag menade?
om man har 1000 mil X 18,5 kr = 18 500 minus schablon 11 000 = 7 500 så är det ju inte 7 500 utan skatteavdraget på 7 500 = typ 2 500 kr kvar i handen.
Sorry för väldigt dålig förklaring