Nu är det så länge sen jag träffade Kapet att jag hunnit börja få dystra tankar som jag försökt ignorera, att det kanske bara rinner ut i sanden, att jag är tjatig, att han försöker avveckla lite försiktigt, att jag vill så mycket mer än han, att han tycker att jag är för gammal och gud vet vad! De vanliga katastroftankarna!
Pågick väl i en vecka, men jag bestämde mig för att ta kontroll över situationen och ignorerade pessimiströsten och sa att jag tycker att vi skall ses nu. (Även om jag var rädd att vara tjatig!) Han behövde visst en liten knuff, men nu har han visst vårkänslor eller nåt!
För det ledde till att vi snabbt bokade resa ihop! (Och planerar flera! Och pratar mer än vanligt om vad vi kan hitta på tillsammans i våra respektive hemorter) Det blir första gången vi hänger på tu man hand 24/7 så länge (typ 1v), så det lär väl avklara rätt bra hur relationen egentligen mår/är/blir, om vi kanske går vidare som ”officiellt par”, eller om det bara är vänskap det vi har, eller om vi börjar irritera oss på varandra och så är allt färdigt. Det ska bli väldigt skönt att ses så länge, och bli mer säker på var vi har varandra. Jag mår ju inte så bra av osäkerheten som uppstår när vi inte ses så ofta. Lärdom (igen!): Det lönar sig nästan alltid att vara modig.
Jag har aldrig varit på ”par-resa”, och rekordet i hur många nätter på rad jag haft sovkompis ligger inte långt ifrån det som blir nu! Så det är ju lite historiskt! Blir bra KBT om inte annat!
En positiv effekt (av många!!) av att jag mött Kapet är att jag hittat rejäl träningsmotivation, vi är båda aktiva i diverse sport- och friluftsaktiviteter, och jag blir peppad av att bli starkare så att jag kan hålla jämna(re) steg. När det känns motigt att gå och träna kan jag pusha mig att orka mer genom att visualisera roliga saker vi gör och gjort ihop. Plus att det är ett bra sätt att hålla rastlöshet och stress i schack!