Det är det verkligen Jag har ju flera olika vänskapsrelationer, utan att jag för den sakens skull tycker olika mycket om olika vänner eller prioriterar dem olika mycket. Jag har precis lika hög prio för vännen jag mest träffar för hundpromenader och middag som jag har för vännen jag i princip bara klättrar med och jag tycker om dem båda lika mycket. Det höjer sällan någon på ögonbrynen åt och att ha stor vänskapskrets ses ju ofta som något positivt. För egen del märker jag att ju färre gränser jag sätter upp när det gäller relationer, ju färre mallar jag har för hur relationer ska se ut osv, desto lättare är det för mig att slappna av med andra och kunna trivas med dem. Ingen behöver fylla någon specifik roll, utan var och en av relationerna får utvecklas och bli vad det nu råkar bli. Vad de olika relationerna fyller för roll i mitt liv varierar också över tid utan att jag medvetet försöker få det så.
Ja så länge man kommunicerar och är ärlig borde det fungera bra
Jag är så fast i tänket som varit i mina tidigare relationer där jag märkt att de vill få in mig i en mall efter ett tag. Där jag velat vara den som gör dem lyckliga och till slut bara helt tappat mig själv.