Sånt är ju jättesvårt! Så har inget bra svarHur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånt är ju jättesvårt! Så har inget bra svarHur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Hur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Jag pratar nu om tidigare förhållanden, inte mina föräldrar och min barndom. De som engagerar mest gör också mest ont när det spricker. Andra förälskar sig hela tiden, inte jag. Det tar tid för mig att släppa in någon och rent realistiskt så har jag varken råd eller lust att bränna 5000 kr på att resa en helg fler gånger när jag istället kan köpa foder till hästarna eller färg till huset, vilket måste göras ändå.
Jag har som sagt inte bestämt mig även om allt egentligen är klart att jag ska resa. Jag måste fundera. Stannar jag hemma så är det färdigfunderat och vi kommer inte ha mer kontakt.
Jag hade frågat rakt ut. Orkar inte hålla på att gissa.Hur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Hur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Jo jag har funderat på det, men jag vill liksom avgöra först om jag bara inbillar mig.Jag hade frågat rakt ut. Orkar inte hålla på att gissa.
Jo, det lutar ju åt det här hållet. Samtidigt är det så lätt att intala sig själv saker.Nån sa nån gång: om du är osäker är personen inte intresserad. Är hen intresserad så vet du.
Stämmer enligt min erfarenhet!
Tell me about itJo, det lutar ju åt det här hållet. Samtidigt är det så lätt att intala sig själv saker.
Vad är det du vill ha raka besked om?Kliver av det här.tåget igen. Herr J verkar lite velig och även om jag inte vart jätteintresserad så vill jag ändå ha raka besked.
Låter det dö ut innan.
Jag är en sådan som i stort sett aldrig förstår. Långt efteråt brukar jag fatta. Men då är det ofta för sent. Nu dejtar jag inte, men om jag gjorde, så skulle jag nog behöva fråga.Hur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker?
Stämmer inte enligt min mening!Nån sa nån gång: om du är osäker är personen inte intresserad. Är hen intresserad så vet du.
Stämmer enligt min erfarenhet!
Härligt!Stämmer inte enligt min mening!
Jag trodde inte min sambo var intresserad. Var faktiskt rätt säker på att han inte var det.
Jag hade fel!
Min sambo var intresserad i 2 år. Var sista månaderna jag ev. misstänkte lite men mest trodde jag vi var vänner.Stämmer inte enligt min mening!
Jag trodde inte min sambo var intresserad. Var faktiskt rätt säker på att han inte var det.
Jag hade fel!
Det är ju det som är grejen, jag har något att förlora på ett nej. Jag vill inte förstöra våran vänskap eftersom den betyder väldigt mycket för mig. Samtidigt vill jag inte att han tror att han inte har en chans ifall det nu är så att han också har känslor för mig. Men jag vet ju själv hur jobbigt det är ifall någon är jättetydligt intresserad av en när man själv inte känner likadant...Tell me about it
Men om du inte känner att du har något att ”förlora” på ett nej så fråga på!
Det är ju det här också, för eftersom han är lite fram och tillbaka så kan det ju innebära att han gillar mig också men inte vill visa det. För han vet ju att jag nyligen kommit ut ur ett långt förhållande och då kanske han vill avvakta och inte vara för på. Och han har sagt tidigare att han inte gillar att vara den som tar första steget. Några av oss pratade faktiskt om det här med när/hur man ska berätta för någon att man gillar denne. Och då sade han att det inte alltid är rätt läge att berätta sina känslor. Att det beror på om personen i fråga är redo att höra det, om personen i fråga till exempel nyligen kommit ut ur ett förhållande kanske det inte är bästa tillfället att belasta dem med sina känslor.Stämmer inte enligt min mening!
Jag hade fel!
Är det okej att leta upp en support/servicekille till jobbet och lägga till på sociala medier som typ instagram?
Vi har haft en del jobbkontakt under åren. Nu har det uppstått ett ev. problem när jag ska sluta jobba. Så ringde upp han häromdagen och berättade vad problemet var och att jag ska sluta jobba på arbetsplatsen.
Han lät rätt så förvånad och lite ledsen..
Vi har kommit bra överens när vi setts och det har känns bra. Enligt en kollega så är han väldigt förtjust i mig och kollegan kände sig som ett tredje hjul när supportkillen var förbi hos oss förra året. Inget jag märkte själv men är ju tydligen blind för om någon visar intresse så att ...
Om han nu verkligen skulle vara intresserad och om han inte är upptagen på annat håll då tex. Kanske det skulle kunna bli något i framtiden. Vore ju tråkigt att förlora all kontakt när jag slutar om inte annat....
Men såklart! Sociala medier är bara sociala medier. Det är inte hela världen. Jag har följare på Instagram jag inte har en aning om vilka de är, för att de gillar vad jag lägger ut.Är det okej att leta upp en support/servicekille till jobbet och lägga till på sociala medier som typ instagram?