Jag tolkar det som att de försöker verka yngre än ålder de har, allt för att försöka attrahera ännu yngre än jämnåriga. Lite patetiskt i mina ögon.
Ja och många är ”yngre än min ålder”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkar det som att de försöker verka yngre än ålder de har, allt för att försöka attrahera ännu yngre än jämnåriga. Lite patetiskt i mina ögon.
På fredag är det AW med jobbet och E är snäll och hämtar
Jag läser ofta att någon benämner sig som ungdomlig. Vad menar de med det? De kan väl inte mena att de är barnsliga?
Det är antagligen inte så de menar men jag tolkar det som att de avstannade i sin personliga utveckling i ungdomsåren, och sedan dess har mycket lite utveckling skett.Jag läser ofta att någon benämner sig som ungdomlig. Vad menar de med det? De kan väl inte mena att de är barnsliga?
Jag tolkar det som att de tycker att ålder bara är en siffra och att det gäller bara dom, inte kvinnorna i deras ålder - de är för gamla.Jag läser ofta att någon benämner sig som ungdomlig. Vad menar de med det? De kan väl inte mena att de är barnsliga?
Det kan ju vara så enkelt att de inte identifierar sig med saker som är stereotypa för män i deras ålder. Tex inte gillar att spela golf, segla, spela padel eller någon av alla grejer de ser jämnåriga män göra.Jag läser ofta att någon benämner sig som ungdomlig. Vad menar de med det? De kan väl inte mena att de är barnsliga?
Betyder det att man har olika intressen beroende på ålder?Det kan ju vara så enkelt att de inte identifierar sig med saker som är stereotypa för män i deras ålder. Tex inte gillar att spela golf, segla, spela padel eller någon av alla grejer de ser jämnåriga män göra.
Det skulle man kunna anta, men nej… Se @cirkus inläggDet kan ju vara så enkelt att de inte identifierar sig med saker som är stereotypa för män i deras ålder. Tex inte gillar att spela golf, segla, spela padel eller någon av alla grejer de ser jämnåriga män göra.
Fast du skulle tycka jag var kul trots att jag skulle kunna vara din morsa. Är jag också barnslig mån tro? Eller kanske ungdomligTycker det kan vara svårt att specificera ungdomligt. Men det finns ju helt klart män som är gubbiga redan vid 30 och sen blir det bara värre
Så finns det de som inte alls känns gubbiga trots att de är 60 +
Hur de beskriver sig själva vet jag dock inte
Jobbar med män i väldigt varierande åldrar och det är så tydligt att åldern inte är avgörande för hur man är och beter sig.
Själv tillhör jag kategorin barnslig
Tycker ofta kvinnofolk i min ålder är tråkiga och tantiga men det säger troligen mer om mig än om dem
Stereotypt sett är det väl ofta så? Många kallar sig till exempel "tanter" för att de gillar handarbeten eller en viss klädstil trots att de är unga. Med det sagt menar jag inte att jag tycker att det är så, bara att jag upplever att många ser det så.Betyder det att man har olika intressen beroende på ålder?
Då vet jag själv inte vilken ålder jag tillhör.
Fast du skulle tycka jag var kul trots att jag skulle kunna vara din morsa. Är jag också barnslig mån tro? Eller kanske ungdomlig
Eller så kan det vara så att folk lägger olika värdering i ordet ungdomlig det är ju också valfritt om man vill anta det värsta om folk eller ej.Det skulle man kunna anta, men nej… Se @cirkus inlägg
För något år sedan blev jag kallad för "tanten" av en tjej under 30. Ouch, den pucken kändes inte bra. Jag är för fan ingen tant. Har långt kvar till 70.Stereotypt sett är det väl ofta så? Många kallar sig till exempel "tanter" för att de gillar handarbeten eller en viss klädstil trots att de är unga. Med det sagt menar jag inte att jag tycker att det är så, bara att jag upplever att många ser det så.
Jag tycker att "tant" är ett härligt ord ! Det beror väl helt på vilka värderingar man lägger i ett ord? Jag tycker att det är fint att vara tant!För något år sedan blev jag kallad för "tanten" av en tjej under 30. Ouch, den pucken kändes inte bra. Jag är för fan ingen tant. Har långt kvar till 70.
För mig har ordet en klang som jag inte identifierar mig med.Jag tycker att "tant" är ett härligt ord ! Det beror väl helt på vilka värderingar man lägger i ett ord? Jag tycker att det är fint att vara tant!
Det är ordvalet som gör att jag anser att din teori inte stämmer. Kallar en gubbe sig ungdomlig är han precis som alla andra gubbar bara att han söker en yngre partner.Eller så kan det vara så att folk lägger olika värdering i ordet ungdomlig det är ju också valfritt om man vill anta det värsta om folk eller ej.
Jag tänker att det framför allt är i dejtingsammanhang/profiler som ordet får en något osmaklig klang. Sker det mer allmänt eller om någon beskriver någon annan låter det inte alls likadant i mina öron. Min hund är en ungdomlig tant. Liksom pigg och kry och fri från stela ben.Det är ordvalet som gör att jag anser att din teori inte stämmer. Kallar en gubbe sig ungdomlig är han precis som alla andra gubbar bara att han söker en yngre partner.
Jag skiter i vilket för män attraherar mig inte över huvudtaget