Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte jag kan ha sex utan känslor, inte på regelbunden basis iaf. Men kan nog ha det väldigt tidigt och sedan snabbt inte alls ha det (och inte vilja träffa personen mer) när jag lär känna sidor jag inte gillar. Jag hade nog egentligen behövt vänta betydligt längre med det, det är väl också en sak jag känner press kring och som jag inte ens orkat bry mig om ännu 😅 hade mycket hellre varit trygg i din inställning du beskrivit här.
Det kommer! Du är ju verkligen på god väg, och jag blir glad varje gång jag läser om det här:heart
Huvudet på spiken. Som alltid. Exakt så känner jag också, både för det första och för det andra stycket ;) :bow:

Jag tycker det verkar helt fantastiskt. Men jag är ju lite sån också att jag kan inte vara i lag med någon som jag inte har starka kärlekskänslor för. Eller jo, sett till min historik kan jag ju det men det är verkligen ingenting jag behöver göra mer av i mitt liv. Jag behöver istället fokusera på att inte göra annat än det som känns äkta. För motsatsen har dödat väldigt mkt inom mig.
Men tack! Och visst är det lite så att det dödar när en gör saker en inte egentligen vill, men jag hoppas i alla fall att det inte är permanent skada. Varken för dig eller mig:heart

Fast jag har inte skrivit att jag tycker den är underhållande? Jag tycker att hans kontaktannons framförallt är förbannat obehaglig vilket jag inte verkar vara ensam om.

Han söker efter en "följsam och lyhörd" kvinna som bör vara ca 10-16 år yngre samtidigt som han beskriver sig själv som "omhändertagande" och "traditionellt manlig". I mina öron låter det mest som att han vill ha en underlägsen partner och ja, jag tycker att det är riktigt läskigt.
Jag kan hålla med om att det för mig personligen (likväl som för dig) känns främmande och avtändande men han är ju tydlig med vad han vill och varför ska man (du) se ner på/skamma det?

Jag tycker det är skittråkigt när det ska dras in främmande människors annonser både för att skrattas åt eller förfasas över.

Du beskrev precis min drömbild av en relation. Jag vill bara vara med någon för att jag vill det, inget annat. Och att det ska vara ömsesidigt. Sen är formen för det inte lika viktigt, samboskapet är det definitivt inte. Men jag vill inte ha lång distans, det har jag redan provat och min erfarenhet är att det är ännu svårare att få till det när man hindras från att ses spontant.

Möjligen är möjligheten att ses spontant naggat i kanten när man bor 35 mil från varandra - men jag tror att om dragningskraften blir tillräckligt stark kommer det också gå. Jag tror att både han och jag har såna personligheter att spontant kommer funka om utrymmet finnns, men jag tror också båda mår bra av att inte ha känslan av att man måste ses mest hela tiden utan båda har ett stort behov av att vara själva eller med resten av de som ingår i ens värld. Jag har en känsla av att vi kommer träffas mest bara han och jag och inte involveras i varandras nätverk alltför mycket och för mig känns det väldigt härligt

Jag tror jag ser det som att jag hittat en person jag vill dela den här delen av resan med. Det är inte en livspartner men just här och nu har vi något otroligt fint och det skulle jag inte vilja kasta bort bara för att det inte kommer vara för evigt. Det finns mycket kärlek och känslor, men det är något annat än ett jag är kär och vill ha ett tvåsamhets-förhållande.

Jag vill vara fri, trygg och bli vald för att vi just nu väljer varandra och inte för att vi har ett förhållande-kontrakt som binder ihop oss. Tycker att det finns något oerhört vackert i att dela den här biten av mitt liv med en underbar person, innan vi väljer att gå åt varsitt håll, när det väl kommer.

Jag tror jag ser det som att jag hittat en person jag vill dela den här delen av resan med. Det är inte en livspartner men just här och nu har vi något otroligt fint och det skulle jag inte vilja kasta bort bara för att det inte kommer vara för evigt. Det finns mycket kärlek och känslor, men det är något annat än ett jag är kär och vill ha ett tvåsamhets-förhållande.

Jag vill vara fri, trygg och bli vald för att vi just nu väljer varandra och inte för att vi har ett förhållande-kontrakt som binder ihop oss. Tycker att det finns något oerhört vackert i att dela den här biten av mitt liv med en underbar person, innan vi väljer att gå åt varsitt håll, när det väl kommer.
Så fint beskrivet :heart

Jag tror att jag ser lite så på alla relationer? Fast egentligen inte. Det är svårt att förklara, men att kärlek liksom innefattar det där med att låta någon gå fri, och inte ställa krav på varken dem eller förhållandet. Bara det att för mig så kommer inte det där med var sitt håll riktigt, utan även om våra liv skulle ta oss på olika vägar ett tag så skulle mina känslor aldrig ta slut. Jag skulle alltid vilja komma tillbaka till den där personen, när det går. Inte sådär att jag vill äga någon eller hålla fast någon, men att oavsett vad de vill/måste för att må bra så finns kärleken där alltid.

Usch, vad jobbigt det var att skriva ut det där. För det känns så omöjligt, och så fruktansvärt farligt. Har inte råd att älska någon när jag vet att min kärlek är för alltid.

Senast ändrad:
Så fint beskrivet :heart

Jag tror att jag ser lite så på alla relationer? Fast egentligen inte. Det är svårt att förklara, men att kärlek liksom innefattar det där med att låta någon gå fri, och inte ställa krav på varken dem eller förhållandet. Bara det att för mig så kommer inte det där med var sitt håll riktigt, utan även om våra liv skulle ta oss på olika vägar ett tag så skulle mina känslor aldrig ta slut. Jag skulle alltid vilja komma tillbaka till den där personen, när det går. Inte sådär att jag vill äga någon eller hålla fast någon, men att oavsett vad de vill/måste för att må bra så finns kärleken där alltid.

Usch, vad jobbigt det var att skriva ut det där. För det känns så omöjligt, och så fruktansvärt farligt. Har inte råd att älska någon när jag vet att min kärlek är för alltid.

Jag vet inte jag.
Jag levde med en jag älskade i 27 år eller trodde jag älskade - eller så älskade jag vår gemenskap men inte personen. Jag vet inte. Det jag vet är att det gör ont att bryta upp men att det går att komma vidare och vara både glad, stark och hel. Plus att jag känner en frihet jag inte trodde jag skulle känna - då är det ändå inte en människa som hållit mig tillbaka - utan det är jag som gjort det alldeles själv pga de normer som finns.

Och jag försöker känna efter hurvida jag kan vara nöjd med någon annan form av relation(ar) än en "traditionell" sådan...

Har det ju på många sätt bra just nu, men jag saknar ändå något.... Främst mera fysisk kontakt överlag, tror jag, men även det som @the_connemara tar upp ang. att prioritera att ses och göra saker tillsammans, som ett par..... Samtidigt så VET jag att mitt behov av sådant är relativt (nästan extremt) lågt jämfört med de flesta andra, så det kan snabbt bli för mycket med...

Jag trivdes ju jättebra som sambo/gift med att min partner var där när jag vaknade på morgonen och när jag kom hem på kvällen, samt att vi hördes av lite under dagen, men partner tyckte att han såg alldeles för lite till mig och att jag inte ville umgås tillräckligt (tills vi tröttnade på varandra i slutet). Sedan så tyckte jag att det var skönt i början att bo själv, och nu är jag inte helt främmande för att vara särbo men ändå ses relativt ofta, typ ett par-tre dagar (kvällar) i veckan. Men saknar främst mera bekräftelse, och att sova ihop med någon just nu... Dock inte vem som helst utan någon jag är kär i helst då...

Mja, det här blev vel typ lika rörigt som mina tankar... 😅

Men hur kan du veta det? Undrar nyfiket alltså.

Jag trodde liksom också det, på fullaste allvar, men olika omständigheter ändrade det efter 20 år.
Lite som att jag kan veta att jag är bisexuell utan att någonsin varit romantiskt/sexuellt förälskad. Jag bara vet.

Misstänker en genetisk komponent också. Ett av mina syskon är poly, men resten är som jag: älska en gång och sen för evigt. Tre är lyckligt gifta, två älskar personer som är gifta på annat håll sen 10-30 år, och så jag då, som vet att jag också kanske faller för någon som gör mig "olyckligt" kär resten av livet. (Även om det är mer vemodigt kär, så länge en får se den en älskar vara lycklig.)
Jag vet inte jag.
Jag levde med en jag älskade i 27 år eller trodde jag älskade - eller så älskade jag vår gemenskap men inte personen. Jag vet inte. Det jag vet är att det gör ont att bryta upp men att det går att komma vidare och vara både glad, stark och hel. Plus att jag känner en frihet jag inte trodde jag skulle känna - då är det ändå inte en människa som hållit mig tillbaka - utan det är jag som gjort det alldeles själv pga de normer som finns.
Det är inte normer som tvingar mig. Jag har redan tvingat in mig i normen och den passade inte (som för de flesta då). Det är inte så att jag är rädd för uppbrott eller inte skulle kunna "gå vidare" i den meningen.

Och jag försöker känna efter hurvida jag kan vara nöjd med någon annan form av relation(ar) än en "traditionell" sådan...

Har det ju på många sätt bra just nu, men jag saknar ändå något.... Främst mera fysisk kontakt överlag, tror jag, men även det som @the_connemara tar upp ang. att prioritera att ses och göra saker tillsammans, som ett par..... Samtidigt så VET jag att mitt behov av sådant är relativt (nästan extremt) lågt jämfört med de flesta andra, så det kan snabbt bli för mycket med...

Jag trivdes ju jättebra som sambo/gift med att min partner var där när jag vaknade på morgonen och när jag kom hem på kvällen, samt att vi hördes av lite under dagen, men partner tyckte att han såg alldeles för lite till mig och att jag inte ville umgås tillräckligt (tills vi tröttnade på varandra i slutet). Sedan så tyckte jag att det var skönt i början att bo själv, och nu är jag inte helt främmande för att vara särbo men ändå ses relativt ofta, typ ett par-tre dagar (kvällar) i veckan. Men saknar främst mera bekräftelse, och att sova ihop med någon just nu... Dock inte vem som helst utan någon jag är kär i helst då...

Jag trivdes också oerhört bra med att vakna och somna tillsammans med den jag älskar (även om vi gjorde en del annat också). Jag älskade verkligen tvåsamheten och samboskapet, och det är ingen efterkonstruktion, jag tänkte ofta på det under tiden. Men nu känner jag mig främmande för att flytta ihop med någon någonsin igen. Jag är glad att jag inte har fastnat vid ett sätt bara för att jag trivdes med det då. Att jag älskar att bo själv (med barnen då) nu betyder inte att det som var då är sämre, eller mindre värt. Eller att min partner nu är sämre än den jag hade då. Nu är det här det jag vill.

Ja, lite rörigt :p

Jag trivdes också oerhört bra med att vakna och somna tillsammans med den jag älskar (även om vi gjorde en del annat också). Jag älskade verkligen tvåsamheten och samboskapet, och det är ingen efterkonstruktion, jag tänkte ofta på det under tiden. Men nu känner jag mig främmande för att flytta ihop med någon någonsin igen. Jag är glad att jag inte har fastnat vid ett sätt bara för att jag trivdes med det då. Att jag älskar att bo själv (med barnen då) nu betyder inte att det som var då är sämre, eller mindre värt. Eller att min partner nu är sämre än den jag hade då. Nu är det här det jag vill.

Ja, lite rörigt :p

Fan vad pepp att läsa ändå! Att man inte "måste" fastna i en typ av relation för att den passat en bra. Det ska jag ta med mig!

Insåg idag att jag troligtvis aldrig kommer att hitta någon som ens tycker om mig igen (jag är rätt svår).

Har en dålig dag antar jag så don’t mind me..

Den insikten har jag också gjort, ingen verkar kunna tycka om mig mer än i ett inledande skede. När de insett att jag är precis sådär som jag är i början, fast på riktigt, då skräms de iväg. Det verkar ha hänt nu och det har hänt förr. Gör bara lite ont när det är nån man själv började tycka om.
Det är svårt att vara stark, självständig och oberoende. Få män verkar kunna hantera det. Och i kombination med att jag dessutom har andra bekymmer med närhet tex, gör det ju inte lättare. Och så den lilla aspekten att jag får känslor för rätt få Och att jag dessutom har fräckheten att det tar lite tid att känna mig för.

Nä det är till att vara ensam. Min lott i livet.

Matchade med en kille som frågar "Men tjena ;) Kommer du ihåg mig?"

Jag ser ut såhär :confused: det visar sig att vi gick hem tillsammans 2019... jag minns honom fortfarande inte 😂
Ska ni ses? Tänker att om det fanns attraktion en gång kommer det ju antagligen göra det igen. Att man sen pga alkohol eller whatever inte kommer ihåg är ju en helt annan grej.

Jag känner igen mig mycket. Tycker (tyckte) det var mysigt att dela mitt liv med någon, någon att längta hem till, någon att diskutera både små och stora saker med, någon att krypa upp hos när man vaknar och drömt en mardröm, någon att äta tillsammans med, välja film tillsammans och åka och storhandla tillsammans med.

Men samtidigt så känner jag att jag trivs så bra själv! Jag kan fatta alla beslut själv som jag vill ha det utan att behöva lägga in någon annans åsikter, eller att behöva ta hänsyn till någon.

Jag har funderat fram och tillbaka vad jag verkligen vill med livet, och mycket nu på slutet faktist, men jag finner inga svar. På ett sätt så kan jag känna att jag vill ha det som när jag och sonens pappa var i lag, det vi hade var väldigt fint, och jag kunde inte önskat mig en bättre partner. Jag saknar det som var, men med just han så tog kärleken slut. Eller slut och slut, vi slutade bry oss om varandra. Vi såg inte varandra längre. Och på något sätt så känner jag att det vi hade kan jag inte få igen. Vi gjorde alla dessa stora saker, köpte hus, renoverade upp det, gifte oss, fick barn. Allt detta gör mig alldeles varm i hjärtat, alla stora ämnen vi delade gemensamt. Och jag saknar det.

Skulle jag träffa någon idag så kommer det aldrig hända oavsett, hus har jag redan och jag har noll planer på att flytta. Barn är jag klar med. Och gifta mig kommer jag INTE göra igen. (Skitjobbigt att skilja sig) Så jag vet inte... Den känslan som jag hade då, värmen, längtan, kärleken, spänningen, nervositeten osv, allt detta kom ju med när vi väntade barn, var på husvisning, budade på hus, när vi blev man och fru. Och vi hade det verkligen jättefint!

Nu har jag det jättefint själv, och skulle jag träffa någon så känns det lite som att jag inte skulle få samma känsla, just för att alla stora grejer i livet inte kommer ske, för dom är jag redan klar med. Det känns mer som om jag får den här tråkiga biten, att irritera sig på att partnern inte plockar undan efter sig, att vi aldrig kan komma överens om vad vi ska äta, att han stör mig när jag sover för att han snarkar osv.

Och jag har mitt hus som sagt och jag vill inte flytta. Och jag vill inte att någon kommer och styr och ställer över ”min borg”, eller lägger sig i hur jag uppfostrar mitt barn, gnäller över att hunden sover i sängen, att jag inte sorterar tvätten, att jag vill att allt ska vara bortplockat innan jag går och lägger mig, att någon ska in med sina saker bland mina. 🙈😅

Och ja, jag vet att jag är långt ifrån perfekt, att jag har mina idéer som många garanterat skulle irritera ihjäl sig på. Jag säger inte att jag är perfekt och alla andra är konstiga, utan det jag säger är att jag tror inte jag skulle klara av att bo med någon igen. Även om jag saknar dom fina sakerna så ser jag ärligt talat inte hur det skulle kunna fungera i praktiken. 🙈😅

Fysiska närheten går att få ändå, men just den saknar jag faktist inte så mycket... Jag saknar den psykiska närheten. Längtan efter någon, små kärleksförklaringar, pirret i magen, lyckoruset, och ha någon att dela tankarna med. Och den är svårare att få till.

Ibland man jag känna att det vore så enkelt att träffa någon sen hoppa fram 2-3 år på direkten där man bara bor ihop och har byggt upp något riktigt fint tillsammans. På något sätt vill jag komma dit, men jag vill inte vandra hela den vägen!

Nu blev det väldigt snurrigt här med känner jag! 😅

Jag känner igen mig mycket. Tycker (tyckte) det var mysigt att dela mitt liv med någon, någon att längta hem till, någon att diskutera både små och stora saker med, någon att krypa upp hos när man vaknar och drömt en mardröm, någon att äta tillsammans med, välja film tillsammans och åka och storhandla tillsammans med.

Men samtidigt så känner jag att jag trivs så bra själv! Jag kan fatta alla beslut själv som jag vill ha det utan att behöva lägga in någon annans åsikter, eller att behöva ta hänsyn till någon.

Jag har funderat fram och tillbaka vad jag verkligen vill med livet, och mycket nu på slutet faktist, men jag finner inga svar. På ett sätt så kan jag känna att jag vill ha det som när jag och sonens pappa var i lag, det vi hade var väldigt fint, och jag kunde inte önskat mig en bättre partner. Jag saknar det som var, men med just han så tog kärleken slut. Eller slut och slut, vi slutade bry oss om varandra. Vi såg inte varandra längre. Och på något sätt så känner jag att det vi hade kan jag inte få igen. Vi gjorde alla dessa stora saker, köpte hus, renoverade upp det, gifte oss, fick barn. Allt detta gör mig alldeles varm i hjärtat, alla stora ämnen vi delade gemensamt. Och jag saknar det.

Skulle jag träffa någon idag så kommer det aldrig hända oavsett, hus har jag redan och jag har noll planer på att flytta. Barn är jag klar med. Och gifta mig kommer jag INTE göra igen. (Skitjobbigt att skilja sig) Så jag vet inte... Den känslan som jag hade då, värmen, längtan, kärleken, spänningen, nervositeten osv, allt detta kom ju med när vi väntade barn, var på husvisning, budade på hus, när vi blev man och fru. Och vi hade det verkligen jättefint!

Nu har jag det jättefint själv, och skulle jag träffa någon så känns det lite som att jag inte skulle få samma känsla, just för att alla stora grejer i livet inte kommer ske, för dom är jag redan klar med. Det känns mer som om jag får den här tråkiga biten, att irritera sig på att partnern inte plockar undan efter sig, att vi aldrig kan komma överens om vad vi ska äta, att han stör mig när jag sover för att han snarkar osv.

Och jag har mitt hus som sagt och jag vill inte flytta. Och jag vill inte att någon kommer och styr och ställer över ”min borg”, eller lägger sig i hur jag uppfostrar mitt barn, gnäller över att hunden sover i sängen, att jag inte sorterar tvätten, att jag vill att allt ska vara bortplockat innan jag går och lägger mig, att någon ska in med sina saker bland mina. 🙈😅

Och ja, jag vet att jag är långt ifrån perfekt, att jag har mina idéer som många garanterat skulle irritera ihjäl sig på. Jag säger inte att jag är perfekt och alla andra är konstiga, utan det jag säger är att jag tror inte jag skulle klara av att bo med någon igen. Även om jag saknar dom fina sakerna så ser jag ärligt talat inte hur det skulle kunna fungera i praktiken. 🙈😅

Fysiska närheten går att få ändå, men just den saknar jag faktist inte så mycket... Jag saknar den psykiska närheten. Längtan efter någon, små kärleksförklaringar, pirret i magen, lyckoruset, och ha någon att dela tankarna med. Och den är svårare att få till.

Ibland man jag känna att det vore så enkelt att träffa någon sen hoppa fram 2-3 år på direkten där man bara bor ihop och har byggt upp något riktigt fint tillsammans. På något sätt vill jag komma dit, men jag vill inte vandra hela den vägen!

Nu blev det väldigt snurrigt här med känner jag! 😅

Jag förstår precis vad du menar med att vilja hoppa fram 2-3 år och ha det fint på direkten, har tänkt exakt samma själv...! Jag gillar verkligen inte att lära känna nya människor, men jag gillar när man nått dit att man känner varandra riktigt väl.

I övrigt så har jag tidigare varit relativt bestämd på hur jag vill ha saker och ting, men har kommit till insikten att ens prioriteringar kan ändra sig när man väl träffar "den rätte" (eller en potensiell "rätt"). Som att jag från att absolut inte vilja dejta folk med barn - som jag fortfarande är högst skeptiskt till - skulle längta efter att få bli del i en familj med barn (DB's), och även känna att jag faktiskt skulle kunna tänka mig skaffa egna....

Pratade i övrigt med honom i dag ang det att vara kär, och fick ett lite väl nedslåande svar. Problemet med att dejta någon som är (minst) lika autist som en själv - man kan inte förvänta några större känslostormar... någonsin, tydligen. :cautious::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar