Och appropå kollegor som vet om att man träffas privat. Typ hela min närmsta grupp känner till det nu men aldrig att de öht hintar om något varken till mig eller till The Guy. Han är lite förvånad över det för flera av dem är väldigt råa i sin humor och kan vara väldigt "gränslösa" (fel ord men lite för sent för att komma på rätt) i att driva med varandra. Men den där grundläggande respekten för vad som är privat och inte har jag aldrig en sekund oroat mig för och det känns ändå gött att kunna vara trygg i.
Det är något jag tycker väldigt mycket om med min arbetsplats och mina kollegor. Speciellt efter vad man kunnat läsa här på buke och alla som direkt avråder att träffa folk på jobbet av de anledningarna.
Hej sist på bollenVi jobbar också på samma arbetsplats och det är inga problem, varken oss emellan eller hur kollegor eller chefer beter sig. De är också tillmötesgående vad gäller helg- och semesterschema så att vi får samma. Vi är inte heller de enda som är ihop på jobbet, det har varit lite olika par genom åren och ingen höjer direkt på ögonbrynen.
Jag har inte heller några problem att jobba med min sambo, vi är oftast på olika avdelningar men ibland jobbar vi tillsammans i team och det fungerar jättebra
Jag hade tyckt att det varit mycket tråkigare på jobbet utan henne
Vi jobbar också ihop och har valt att inte gå ut med det pga vi inte tror kollegorna och chefen skulle kunna sköta det helt snyggt.
Sen så har vi hela att jag är hans arbetsledare som krånglar till det och att vi jobbar med ett hög risk för hot och våld som självklart spelar in. Han hade kunnat vara gift med tre barn utan att kollegorna visste något och jag kan knappt hålla tyst om att jag dejtar någon
Dessutom har vi gått från en superbra arbetsrelation till en ganska dålig, mycket på grund av mig då jag är väldigt känslig och ser vissa saker som han säger professionellt som kritik men också för att det är stressande att oroa sig över sin partner när det uppstår potentiellt farliga situationer.
Men nu är vi inne i sista månaden som kollegor äntligen och imorgon ska vi iväg och titta på ett nytt hus