Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och någonstans här känner jag mig som ett psyko case som inte har något eget liv, men det har jag ju. Frågan är väl hur mycket på man kan vara? Vi har ju chattar ett par veckor, men inte träffats än. Och i och med att vi inte ens träffats än har jag ju liksom inget att komma med.

Och jag borde ju ha mer förståelse kanske eftersom han ofta klagar på att det är mycket både på jobbet och fritiden.

Att han klagar på att han har mycket att göra både privat och på jobbet kanske ännu är ett tecken på att ni har olika mycket tid och energi att investera i det här? Och vad menar du med att du inte har något att "komma med"? :)

@Ramona Hur mycket på? Säg det rakt ut att det *valfritt uttryck* dig och/eller fråga om han trivs med denna typen av kontakt.

Alltså jag får scrolla bra långt bara för att kolla upp något vi skrev om igår kväll och jag trivs med den typen av kontakt. Den har varit likadan från dag 1 tills nu. Det kan såklart variera lite över dygnet, jag svarar rätt lite de timmarna jag är i stallet tex och generellt skriver jag inte så mycket lediga förmiddagar.

Vi har haft en enda diskussion om kommunikation och det var ganska tidigt att jag kände mig tjatig som oftast föreslog att ses, vi har nog alltid kontaktat varandra typ lika mycket i övrigt. Han förstod det helt och är nu nog nästan lika mån om att föreslå det, men ffa så föreslår han direkt en ny tid om jag föreslår något han inte kan osv och minsta hint tar han direkt tag i. Typ när jag var på otroligt dåligt humör och allmänt gnällig en gång inför en helg och han missat svara mig att vi skulle ses på lördagen men själv var inställd på det så föreslog han att jag skulle åka förbi o sova hos honom efter nattjobbet på lördag morgon. Sådana saker som gör att man aldrig tvivlar på något ointresse. Det behövs för mig och jag känner mig sjukt mycket mindre needy nu när jag är mer trygg i denna känslan. Väldigt skönt!

@Ramona Hur mycket på? Säg det rakt ut att det *valfritt uttryck* dig och/eller fråga om han trivs med denna typen av kontakt.

Alltså jag får scrolla bra långt bara för att kolla upp något vi skrev om igår kväll och jag trivs med den typen av kontakt. Den har varit likadan från dag 1 tills nu. Det kan såklart variera lite över dygnet, jag svarar rätt lite de timmarna jag är i stallet tex och generellt skriver jag inte så mycket lediga förmiddagar.
Samma här. Vi textade -hela tiden- innan han flyttade hit.

Till viss del tror jag att det är en fråga om kompatibilitet vad gäller intensitet i kontakten. Skapar det en massa missförstånd och frustration redan i starten så blir det nog inte så lätt...

Att han klagar på att han har mycket att göra både privat och på jobbet kanske ännu är ett tecken på att ni har olika mycket tid och energi att investera i det här? Och vad menar du med att du inte har något att "komma med"? :)
Tänker att har man en relation, om det enbart är dejtar och har träffats, så har man ändå någonting. Nu har vi inget mer än chatt. En riktigt bra sådan, om än enligt mig gles. Det tar tid mellan gångerna han skriver, men när han väl gör det så är det inkluderande, fler frågor, etc. Hade han inte haft intresse hade han ju inte frågat saker, föreslagit saker etc.

Tänker att har man en relation, om det enbart är dejtar och har träffats, så har man ändå någonting. Nu har vi inget mer än chatt. En riktigt bra sådan, om än enligt mig gles. Det tar tid mellan gångerna han skriver, men när han väl gör det så är det inkluderande, fler frågor, etc. Hade han inte haft intresse hade han ju inte frågat saker, föreslagit saker etc.

Det blir sällan bättre med att folk svarar snabbare efter att man träffats. Han kommer inte ändra på sin kommunikation. Om du redan mår såhär av hans sätt att kommunicera så skulle jag inte fortsätta.

Men alltså, hur lång tid kan man acceptera att det går mellan att någon läst ett meddelande till att de svarar?
Det är typ 24 timmar nu. :banghead::banghead::banghead: Är jag helt oresonligt stressad, eller är det han som är helt obrydd?
Han har alltså tid att läsa ett meddelande, men inte svara på mer än 24h? Det hade jag aldrig orkat med! Okej om han har mycket/inte får ha mobilen på när han jobbar osv men då borde meddelandet stå som oläst. Jag kan inte förstå de som har tid att läsa, men inte svara. Jag hade lagt ner, särskilt när ni inte ens har setts.

Till viss del tror jag att det är en fråga om kompatibilitet vad gäller intensitet i kontakten. Skapar det en massa missförstånd och frustration redan i starten så blir det nog inte så lätt...
Det tror jag också.

Vi skriver också typ hela dagarna, när tillfälle ges, och har gjort hela tiden. Ibland är det ju rövkörigt på jobbet och man hinner inte, men vi svarar båda så fort vi har möjlighet.

Och någonstans här känner jag mig som ett psyko case som inte har något eget liv, men det har jag ju. Frågan är väl hur mycket på man kan vara? Vi har ju chattar ett par veckor, men inte träffats än. Och i och med att vi inte ens träffats än har jag ju liksom inget att komma med.

Och jag borde ju ha mer förståelse kanske eftersom han ofta klagar på att det är mycket både på jobbet och fritiden.
Jag är likadan. Känner mig sjukt otålmodig. Men med sagt så får en ju värdera hur viktigt det är och varför. Är det viktigt för att en absolut vill kommunicera på det sättet? Eller är det viktigt för att en tvivlar på intresset när den andre svarar segt? Två olika saker.
För mig är det iofs viktigt med kommunikation och jag blir sjukt frustrerad ibland, men samtidigt är det i det här fallet inte avgörande för att jag vill sluta träffa personen.

@Ramona iom att du skriver att han brukar återkomma med långa meddelanden när han väl svarar, så är det nog hans sätt att kommunicera - har noterat att det är enormt stor skilnad på hur folk gör. Och om man lägger lite mera jobb i svaren så kan det vara svårt att hinna med när man har mycket annat, framförallt om man känner att man vill fokusera och helst ha det lite lugnt runt sig.

Håller med om att du måste känna efter om du kan leva med det här, evt hinta lite försiktigt till honom att du skulle föredra kortare, men snabbare svar.

Som trådstartare kan jag uppdatera med att jag dejtar noll och intet. :up: Sedan psykpatienten på Tinder superlikeade mig så har jag noll lust att nät-/appdejta. Började nytt jobb i början på året men där är alla ev intressanta sambos. Och i övrigt träffar jag ingen pga covid.

Förstår nog känslan. Fick också sjuk avsmak efter den där killen som cyklade till mitt jobb och hängde där massa timmar när jag ville säga upp kontakten 😑 Lite trist med jobbet säger hon som tydligen föredrar att träffa kollegor 😅

Håller med om att du måste känna efter om du kan leva med det här, evt hinta lite försiktigt till honom att du skulle föredra kortare, men snabbare svar.
Fast leva med är långt ifrån där vi är nu. Jag har inga problem med att ta en dialog eller kommunicera. Är inte ett dugg konflikträdd heller. Men att hinta hur jag vill ha något innan vi ens har träffats är ju lite väl psycho enligt mig.
Vi får se hur det går.

Här har det nästan blivit ett problem faktiskt, hur galet mycket DB och jag chattar för tiden.... Ofta i timmar varje dag, så man knappt hinner göra något annat.... (som att skriva det här korta inlägget, har tagit flera minuter :p)

Men vi har verkligen lärt känna varandra på ett helt annat plan de senaste veckorna, tack vara all skrivning... Jag är helt rörig i huvudet över allt han berättat i dag... :heart Känns fint.

Jag brukar ha dig i åtanke när jag tycker att han med fem katter bort långt bort och när kommunikationen haltar (fast det var ju inte så egentligen).

Hur säger man till någon på ett bra sätt att man inte vill ses igen efter en första dejt?

var på dejt med en kille för ett par dagar sedan som hört av sig och vill ses igen. Trevlig kille och hade alla bockar på pappret men kände ingen attraktion alls. Vad svarar jag honom?

Hur säger man till någon på ett bra sätt att man inte vill ses igen efter en första dejt?

var på dejt med en kille för ett par dagar sedan som hört av sig och vill ses igen. Trevlig kille och hade alla bockar på pappret men kände ingen attraktion alls. Vad svarar jag honom?

Jag brukar bara säga att jag inte kände att det klickade. Behöver inte vara svårare än så :) krångla inte till det.

Men ska ni ses?? Tycker inte man kan säga så mycket om något innan man ses! Kan bli hur som helst :up:

Men ska ni ses?? Tycker inte man kan säga så mycket om något innan man ses! Kan bli hur som helst :up:
Jag hoppas att vi ska ses! Han skriver att vi måste ses, men det går ju inte fort fram här precis.

Dock frågade jag honom om en helt annan grej och fick svar att det blir i maj och att jag sen får vänta tills hösten. Då spann jag vidare på det där med att vänta och uttryckte att jag numer var van att vänta på honom och frågade what’s a girl got to do för få svar inom 24 h. Han bad om ursäkt över att han hade så mycket i livet nu och klagade på att han bara sovit 5 h/natt i flera veckor. Men sen klickade det in 3-4 st svar inom ett par timmar. 😉

Vi får väl se hur det blir. Jag vill gärna träffas för jag är riktigt nyfiken på honom. När jag såg bilden tänkte jag att ”här är han ju” och det är fan sällan jag tänker så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar