Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har matchat med en kille på Tinder som jag verkligen vill träffa och känner att ifall kemin finns kan det bli hur bra som helst. Vi har chattat i flera veckor nu och pratar om att ses, men han är såååååååååååå långsam på att svara. Kan läsa mitt meddelande och svara typ 12 h senare.

Jag pallar inte med segheten, för mig är det lika med att hans intresse är svalt.
Det kan vara precis tvärtom. Han är riktigt intresserad och vill därför gå och fundera på vad han ska svara i stället för att bara slänga iväg nåt snabbt. Men är ni väldigt olika där så kan det ju bli knepigt. Jag hade kollat om han vill ses snart i stället för att låta det bli en utdragen frustration.

Det kan vara precis tvärtom. Han är riktigt intresserad och vill därför gå och fundera på vad han ska svara i stället för att bara slänga iväg nåt snabbt. Men är ni väldigt olika där så kan det ju bli knepigt. Jag hade kollat om han vill ses snart i stället för att låta det bli en utdragen frustration.
Han ville ses nu i helgen, men jag jobbar. Sen jobbar han på ett mycket krävande jobb hela veckan och sen är det ju påsk. Måste fråga vad han har för påskplaner.

Jag har matchat med en kille på Tinder som jag verkligen vill träffa och känner att ifall kemin finns kan det bli hur bra som helst. Vi har chattat i flera veckor nu och pratar om att ses, men han är såååååååååååå långsam på att svara. Kan läsa mitt meddelande och svara typ 12 h senare.

Jag pallar inte med segheten, för mig är det lika med att hans intresse är svalt.
Jag var väldigt seg på tinder då jag inte hade några aviseringar och sällan gick in i appen, så tur för mig att killen hade tålamod. Så om ni fortfarande chattar över tinder kan det vara värt att byta app. Men att han läser och sen inte svarar hade jag nog inte pallat. Dejtade en kille som kunde ta allt mellan 12h-2v på sig att svara.. pallade inte det. Vi är fortfarande vänner, men chattar helt enkelt inte, för jag är rätt ointresserad av svaret 2 veckor senare.

Tar emot så för mig att ta kontakt via appar. Alla killar jag träffat, och den jag varit tillsammans med, har jag träffat på ett naturligt sätt i verkliga livet. Som det är nu hamnar jag aldrig i en situation där man skulle kunna träffa någon på ett otvunget icke-krystat sätt(utifrån hur jag känner), en snubbe frågade om mitt nummer i mataffären för 2 veckor sen men fick inget bra intryck om man säger så...annars har det varit snustorrt :D
Känner väl att det är pinsamt att hänga på en dejtingapp för att det blir så uppenbart att man söker någon... jag har alltid ansträngt mig för att vara den där svårfångade typen(löjligt jag vet) och bara att gå med i en app känns så jobbigt angeläget. Detta är ju då mina hjärnspöken för jag tycker inte det är det minsta fånigt eller konstigt när jag hör om andra par som träffats via t.ex tinder. Hur kommer jag över detta? Kommer jag nånsin kunna träffa någon jag matchat med på en app?

Tar emot så för mig att ta kontakt via appar. Alla killar jag träffat, och den jag varit tillsammans med, har jag träffat på ett naturligt sätt i verkliga livet. Som det är nu hamnar jag aldrig i en situation där man skulle kunna träffa någon på ett otvunget icke-krystat sätt(utifrån hur jag känner), en snubbe frågade om mitt nummer i mataffären för 2 veckor sen men fick inget bra intryck om man säger så...annars har det varit snustorrt :D
Känner väl att det är pinsamt att hänga på en dejtingapp för att det blir så uppenbart att man söker någon... jag har alltid ansträngt mig för att vara den där svårfångade typen(löjligt jag vet) och bara att gå med i en app känns så jobbigt angeläget. Detta är ju då mina hjärnspöken för jag tycker inte det är det minsta fånigt eller konstigt när jag hör om andra par som träffats via t.ex tinder. Hur kommer jag över detta? Kommer jag nånsin kunna träffa någon jag matchat med på en app?
Jag är fel person att svara på det här eftersom jag aldrig appdejtat. Men jag tänker att det är så många verkar göra nuförtiden. Det är ett smidigt sätt att få kontakt med många fler än man skulle träffa IRL.

Att SPELA svårfångad låter lite, förlåt, barnsligt. Varför krångla till det i onödan? Gillar du någon, så gör du. Gillar du inte någon, så gör du inte.

Jag förstår tanken men tänker att de som ser dig på appen är ju precis lika angelägna de, eftersom de också är där. Jättemånga har dessutom Tinder som lite tidsfördriv/"händer det så händer det" så att öht finnas på dejtingapp innebär inte att man har packat ner hela sitt bohag och står med hindersprövningen i handen i väntan på personen med stort P som man ska gifta sig med.

Jag är fel person att svara på det här eftersom jag aldrig appdejtat. Men jag tänker att det är så många verkar göra nuförtiden. Det är ett smidigt sätt att få kontakt med många fler än man skulle träffa IRL.

Att SPELA svårfångad låter lite, förlåt, barnsligt. Varför krångla till det i onödan? Gillar du någon, så gör du. Gillar du inte någon, så gör du inte.
Det handlar ju om en osäkerhet hos mig och att jag inte vill visa vad jag känner för att jag är rädd att bli sårad. Jag gör ju en disclaimer att jag vet att det är löjligt? Klart jag önskar att jag kunde mig kasta ut i saker utan att tveka.

Jag förstår tanken men tänker att de som ser dig på appen är ju precis lika angelägna de, eftersom de också är där. Jättemånga har dessutom Tinder som lite tidsfördriv/"händer det så händer det" så att öht finnas på dejtingapp innebär inte att man har packat ner hela sitt bohag och står med hindersprövningen i handen i väntan på personen med stort P som man ska gifta sig med.
Jo du har ju väldigt rätt i att de som ser en på appen har ju faktiskt gått med där också, de som inte är med vet ju inte att man är där. Har inte ens tänkt på det så :grin: Kanske ba' ska ta och göra det... vilken är bäst?

Det handlar ju om en osäkerhet hos mig och att jag inte vill visa vad jag känner för att jag är rädd att bli sårad. Jag gör ju en disclaimer att jag vet att det är löjligt? Klart jag önskar att jag kunde mig kasta ut i saker utan att tveka.
Man träffas för att se om man trivs tillsammans. Ibland gör man det, ibland inte. En del gillar köttbullar, andra fiskpinnar. Det handlar inte så mycket om att man blir dissad, tycker jag, utan om man passar ihop.

Jag var väldigt seg på tinder då jag inte hade några aviseringar och sällan gick in i appen, så tur för mig att killen hade tålamod. Så om ni fortfarande chattar över tinder kan det vara värt att byta app. Men att han läser och sen inte svarar hade jag nog inte pallat. Dejtade en kille som kunde ta allt mellan 12h-2v på sig att svara.. pallade inte det. Vi är fortfarande vänner, men chattar helt enkelt inte, för jag är rätt ointresserad av svaret 2 veckor senare.
Nä, i kör Messenger numer. Men han är sjukt seg. Och ibland går meddelandena inte fram på flera timmar. Stänger han av mobilen?

En del har ju inte aviseringar på. Kan det vara så enkelt?
Ja, segheten kan absolut vara det. Men att meddelandena inte kommer fram har ju inget med det att göra. Nu är hans jobb lite känsligt så de kanske stänger av mobilen i perioder på jobbet. Men idag jobbar han inte och meddelandena går inte fram. Lilla ringen är inte ifylls.

Ja, segheten kan absolut vara det. Men att meddelandena inte kommer fram har ju inget med det att göra. Nu är hans jobb lite känsligt så de kanske stänger av mobilen i perioder på jobbet. Men idag jobbar han inte och meddelandena går inte fram. Lilla ringen är inte ifylls.
N0n som stänger av mobilen/mobildata skulle vara ett plus i min bok, men då kanske man ska kommunicera det.

Om det är messenger så går det att stänga av 'mottaget/läst'-rapporteringen, så troligtvis har han gjort så.

Att spekulera kring hurvida folk beter sig efter att iakkta dem på messenger är döfött. Appen lever sitt eget liv. Grön plupp kan dyka upp lite när den här lust, uppenbart online personer är ej gröna och kan tom visas som offline trots att de skriver med en, tidsangivelsen dvs "aktiv för xx tim sedan" stämmer väldigt godtyckligt och ickeexakt. Detta alltså oberoende av specialinställningar, den bara funkar sisådär...

Var på dejt två idag och det känns så bra. Inte alls den här tinder-stressen av att lära känna varandra, där vi faktiskt har tid att lära känna varandra. Vi är båda lika nervösa och fumliga, vilket vi är öppna med båda två och vi skrattar gott åt oss själva.
Idag blev det lite handhållande och hejdå-kyss, vilket känns som lagom hastighet när det kommer till det fysiska.

Nä, i kör Messenger numer. Men han är sjukt seg. Och ibland går meddelandena inte fram på flera timmar. Stänger han av mobilen?
Jag kan ju sätta på flygplansläge ibland när jag inte orkar bli störd... Hamnar man i någon radioskugga så kan det ibland vara så att meddelandena inte kommer fram direkt även när man kommer ut ur radioskuggan.. tekniken är inte alltid helt pålitlig, men låter helt klart som något du borde ta upp. Vad svarar han om du säger att han är seg på att svara? Han jag dejtade konfronterade jag om det, men fick något halvt svävande svar ofta, ibland en ursäkt, men eftersom det upprepades konstant så tog jag det som att han inte var tillräckligt intresserad.

Vad svarar han om du säger att han är seg på att svara? Han jag dejtade konfronterade jag om det, men fick något halvt svävande svar ofta, ibland en ursäkt, men eftersom det upprepades konstant så tog jag det som att han inte var tillräckligt intresserad.
Jag har väl inte direkt konfronterat honom, känns inte som att vi riktigt är där än. Och han skriver ofta att det är så mycket på jobbet och att han bara ska överleva veckan. Då känns det inte läge att "klaga" på att han inte svarar tillräckligt snabbt. Däremot kan han svara mitt i natten. Han vet ju att jag jobbar natt så det är helt okej för min del, men han gör ju inte det. Han ska ju upp på morgonen. Vad gör han vaken mitt i natten och varför svarar han mig då? Det är mycket märkligt.

Men han är inte folkbokförd med någon annan, den niten har jag ju gått på en gång tidigare så det kollar jag upp bland det första jag gör numer. Hans Facebook är tämligen tråkig så det verkar inte hända alltför mycket i hans liv förutom jobbet, men vem vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar