Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot kan han svara mitt i natten. Han vet ju att jag jobbar natt så det är helt okej för min del, men han gör ju inte det. Han ska ju upp på morgonen. Vad gör han vaken mitt i natten och varför svarar han mig då? Det är mycket märkligt.

Inte ett dugg märkligt. Har man sömnproblem är man ofta vaken på natten trots att man inte borde och då gör man alla de där "bordena" som man inte hinner med på dagen. Med tanke på att han jobbar halvt ihjäl sig på beskrivningen så känns det rätt logiskt att det hör ihop...

Råkade på en gammal fling på jobbet idag. Var lite oskyldigt betuttad i honom för typ 4 år sedan (tills jag insåg att han hade sambo och blev lite less). Vi har dock alltid haft en lättsam och flirtig kommunikation även om det inte är mer än väldigt ytligt. Han är härlig för vi tar alltid vid där vi avslutade sist även om det tar flera månader mellan gångerna, tror det är minst ett halvår sen vi pratade med varann sist. Men han är en positiv fläkt för vi blir alltid så glada när vi ses och han är så lätt att prata bort mkt tid med. Blev lite paff när han ringde upp mig på mitt eget nummer och inte på kontorets lite senare på dagen. Pratade i säkert en timme, jag fick avsluta för jag kände att jag var tvungen att få nåt gjort på jobbet, annars hade vi nog surrat en timme till.

Inte så dejtingrelaterat kanske men lite på trådens tema är det ju på tal om relationer. Jag känner att jag är duktig på såna där relationer som aldrig behöver tas vidare från det där stadiet. Det är då det är mest ömsesisdigt intressant, när folk inte behöver lära känna mig mer. Det kan bevisligen pågå i flera år till skillnad från annat :angel: :p

Dejt med poly-tjejen i går, vin och spel hemma hos mig, mkt trevligt! :)

Vi skulle egentligen setts i fredags, och blev lite drama då vi inte lyckades få ihop det, jag blev lätt irriterad och hon trodde att jag inte ville ses mer överhuvudtaget. Men lyckades utreda, och nu har vi även pratat om vad vi "vill" med varandra, känns skönt att ha det avklarat och att vi är på någorlunda samma plan.

Hahaha, alltså The Guy är för gullig! Vi har fått flera bonusar på jobbet och innan dess styrde jag upp min ekonomi i panik lite av att ha levt +/- 0 alldeles för mycket. Så nu ville jag halvt desperat stoppa undan dessa extra pengar och vek mig för kapitalismen och skaffade både ett sparkonto med ränta och ett Avanzakonto. Heder till den allra senaste nyanställde som redan snappat upp mitt hat emot att tjäna pengar på pengar och direkt började skratta när jag berättade det idag 😅

Nåja. Jag har ju en otrolig minuskunskap inom allt detta och efter väldigt många nybörjarfrågor och glädjerop över mina duktiga fonder (dvs ännu inte genomföra transaktioner pga satte in pengarna idag hehe) så förklarade han hur det hela fungerade genom en liknelse med stall och hästar 🤣

Känner mig också otroligt korkad som i helgen kom på varför jag ibland har svårt att sova där. Eller snarare hur jag ska somna lättare när jag inte somnar direkt. Hemma sover jag mellan två kuddar invirad i ett tjockt dubbeltäcke och en filt större delen av året. Han har ett tyngdtäcke som ju förklarligt inte tänker ligga fluffigt runt hela mitt ansikte när jag sover på hans arm. En till kudde och ett till vanligt täcke så blev det samma drunkningskänsla i fluff och jag somnade fint 😁 Inte haft en tanke på det innan för jag fryser inte och det är inte att jag blir utan täcke och jag tycker ju redan det är otroligt mysigt att sova ihop. Bättre sent än aldrig iaf!

Morr - min telefonjävel visar inte när någon ringer när jag redan är i telefon, varken när det händer eller efteråt. Han med fem katter har ringt massor av gånger (när jag varit i telefon) utan att jag har märkt det förrän jag tittade i en annan app som hör till växeln på jobbet. Jab blev både glad och ledsen, glad för att han ringt och ledsen för att jag inte fått prata med honom. Dålig jävla tajming. Vi fortsätter i allafall att vilja träffas men inte kunna - det är hans liv som ställer till det och jag är så glad över att han är helt transparant och något annat än att göra så som han gör hade varit sjukt osexigt.

Men alltså, hur lång tid kan man acceptera att det går mellan att någon läst ett meddelande till att de svarar?
Det är typ 24 timmar nu. :banghead::banghead::banghead: Är jag helt oresonligt stressad, eller är det han som är helt obrydd?

Men alltså, hur lång tid kan man acceptera att det går mellan att någon läst ett meddelande till att de svarar?
Det är typ 24 timmar nu. :banghead::banghead::banghead: Är jag helt oresonligt stressad, eller är det han som är helt obrydd?

Om det inte är något jobbrelaterat som kommit emellan så hade jag varit lite tjurig. Iaf skulle jag vilja ha någon reaktion på att han fått meddelande men skulle ha förståelse för att han inte kan svara något länge på studs.

Hade särbon inte svarat på så lång tid hade jag blivit orolig att det hänt något, normalt tar det inte så lång tid för honom att svara.

Edit: Ibland har det gått längre tid... när de har strömavbrott och reservkraften i masten tagit slut. Inte helt ovanligt i Norrland... :meh:

Jag tror inte att han är intresserad. Är man intresserad så finns det alltid någon minut att skriva ”mkt på jobbet, hör av mig när jag kan!”
Men eller hur!? Samtidigt är hans jobb på flygplats, så de kanske inte kan ha mobilerna på? Han flyger dessutom och då har han ju inte mobilen på.

Om det inte är något jobbrelaterat som kommit emellan så hade jag varit lite tjurig. Iaf skulle jag vilja ha någon reaktion på att han fått meddelande men skulle ha förståelse för att han inte kan svara något länge på studs.
Och hur vet man vad som är vad om personen inte svarar? Det får man förhoppningsvis veta när han väl behagar att svara.

Å andra sidan säger ju flera att det inte är någon panik att höras jämt. Flera på buke skriver att de ofta tar lång tid på sig att skriva.

Men eller hur!? Samtidigt är hans jobb på flygplats, så de kanske inte kan ha mobilerna på? Han flyger dessutom och då har han ju inte mobilen på.

Och hur vet man vad som är vad om personen inte svarar? Det får man förhoppningsvis veta när han väl behagar att svara.

Å andra sidan säger ju flera att det inte är någon panik att höras jämt. Flera på buke skriver att de ofta tar lång tid på sig att skriva.

Tänker att han måste ju ha raster. Jag får inte ha mobilen på jobbet, men skriver till personer jag vill ha kontakt med på raster.

Men beteendet stressar dig och det är ju en negativ sak, att lära känna en person ska kännas positivt och kul. Gör det inte det, är det verkligen värt det? Jag har börjat sortera bort folk som inverkar negativt på mig och mitt liv och det är SÅ SKÖNT att ha den principen. Får dom mig att må dåligt med något beteende som tillhör deras vanliga rutin/personlighet så är det bye bye, människor ändrar inte på sig och det finns människor som inte stressar ihjäl mig.

Som trådstartare kan jag uppdatera med att jag dejtar noll och intet. :up: Sedan psykpatienten på Tinder superlikeade mig så har jag noll lust att nät-/appdejta. Började nytt jobb i början på året men där är alla ev intressanta sambos. Och i övrigt träffar jag ingen pga covid.

Senast ändrad:

Jag tror att det är en sak som är viktig att rakt ut fråga den andra personen. Vad det beror på. Han jag dejtar är hopplös på att svara. Jag svarar supersnabbt. Men i hans fall har det inget med intresset att göra. Han kommunicerar helt enkelt på ett helt annat sätt än vad jag gör. Sen får en bestämma om det är en dealbreaker om det är det det beror på.

Som trådstartare kan jag uppdatera med att jag dejtar noll och intet. :up: Sedan psykpatienten på Tinder superlikeade mig så har jag noll lust att nät-/appdejta. Började nytt jobb i början på året men där är alla ev intressanta sambos. Och i övrigt träffar jag ingen pga covid.

Haha, vilket opeppigt inlägg insåg jag nu. Sorry hörrni! :D

Du vet att du kan ta bort så du inte är synlig på Tinder va? Då kan bara de du like:at se dig.

Jag tror att det är en sak som är viktig att rakt ut fråga den andra personen. Vad det beror på. Han jag dejtar är hopplös på att svara. Jag svarar supersnabbt. Men i hans fall har det inget med intresset att göra. Han kommunicerar helt enkelt på ett helt annat sätt än vad jag gör. Sen får en bestämma om det är en dealbreaker om det är det det beror på.
Och någonstans här känner jag mig som ett psyko case som inte har något eget liv, men det har jag ju. Frågan är väl hur mycket på man kan vara? Vi har ju chattar ett par veckor, men inte träffats än. Och i och med att vi inte ens träffats än har jag ju liksom inget att komma med.

Och jag borde ju ha mer förståelse kanske eftersom han ofta klagar på att det är mycket både på jobbet och fritiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar