Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra att du sa nej tack till han med gällivarehänget så att han blir ett avslutat kapitel.

En sån frispråkig mas! :D

Ska du avpollettera honom också?

Ja det ska jag väl. Vi kommer inte att kunna ses på några veckor ändå pga hur jag jobbar och han ska på semester så det kanske dör ut automatiskt. Han är tack och lov ingen som hör av sig onödigt mycket.

På väg hem från första gången jag träffade den trevliga. Lika trevlig irl, måste bestämma mig om jag vill träffa honom igen eller inte. Jag vill ju egentligen varken träffa någon eller ens chatta med folk på Tinder så måste fundera lite 😅 Kändes iaf safe, det är prio ett för mig.

Och bra träning, han var väldigt lik min häst 🤣 Tittade tyst på en på ett positivt men inte krävande vis en lång stund innan VARJE gång han sa något. @Bison den lusen som har V på besök och inte svarar mig hade blivit komplett galen o slängt ut honom innan han ens hunnit säga flasklock 😂 Ser framför mig henne hemma i sin hall surt kommenterande "har du inte mål i munn eller?!" o sedan slängt igen dörren 😅

Händer inte mycket. Vet inte om jag vill heller.

För ett tag sen sprang jag dock på en person där det redan vid introduktionen från vår gemensamma vän sa klick. Hade varit och handlat och hade bacon, pasta, ost och ägg under armen när denne ger kommentaren: "Någon ska äta Carbonara till middag." Med ett leende.
För mig blev det ett "you had me at Carbonara"-moment. :angel:

Vi hängde dagligen i typ en vecka och sällan jag kännt mig så mig själv som i hans sällskap och kemi fanns där helt klart. Problemet? Gift tvåbarnsfar. :crazy:

Vi har lite sporadisk kontakt nu och häromdagen fick jag en fantastisk bild där han i kostym satt i en uppblåsbar enhörningsflytgrej, på sitt kontor. Jag hade vid något tillfälle veckan vi hängde hasplat ur mig att jag älskar enhörningar (lite halvt på skämt men samtidigt sant) och tydligen fastnade det. Svårt att inte smälta lite när bilden kom. :D Skit att karln är tagen. :rage:

Roligare än så här jag det dock inte. :(

På väg hem från första gången jag träffade den trevliga. Lika trevlig irl, måste bestämma mig om jag vill träffa honom igen eller inte. Jag vill ju egentligen varken träffa någon eller ens chatta med folk på Tinder så måste fundera lite 😅 Kändes iaf safe, det är prio ett för mig.

Och bra träning, han var väldigt lik min häst 🤣 Tittade tyst på en på ett positivt men inte krävande vis en lång stund innan VARJE gång han sa något. @Bison den lusen som har V på besök och inte svarar mig hade blivit komplett galen o slängt ut honom innan han ens hunnit säga flasklock 😂 Ser framför mig henne hemma i sin hall surt kommenterande "har du inte mål i munn eller?!" o sedan slängt igen dörren 😅

Alltså jag är redan stressad över detta. Har ju lämnat honom hängandes i luften nästan en vecka av de två vi pratat på Tinder med frågan om vi skulle ses och nu vet jag att han inte kommer fråga igen om att ses igen då vi redan pratat om det innan vi skildes åt. Bollen ligger hos mig 😑😡

Helt galet, vad händer på mitt tinder?!? Jag har varit på en date sen i okt. Pratat med totalt två st som jag inte dissat inom 10 meddelande :p

Nu pratar jag nog med 3-4 vettiga SAMTIDIGT som jag fortfarande har sådana som jag tröttnar på efter några meddelande... antingen har det kommit fler vettiga till tinder, eller så har jag sänkt mina krav :D

Jag som alltid tyckt tinder är skittrist, tycker näääästan det är litekul nu. Förhoppningsvis blir det en eller två dejter nästa vecka :)

Alltså jag är redan stressad över detta. Har ju lämnat honom hängandes i luften nästan en vecka av de två vi pratat på Tinder med frågan om vi skulle ses och nu vet jag att han inte kommer fråga igen om att ses igen då vi redan pratat om det innan vi skildes åt. Bollen ligger hos mig 😑😡
Ää, är han trevlig så klart du ska träffa honom igen! Det är de otrevliga du ska dissa med en gång :D

Men träffa honom tycker jag! Det behöver ju inte vara en så stor grej. En fik med promenad eller nåt? Du behöver ju inte tänka att antingen är det seriöst förhållande eller inget. Kanske kan var trevligt bara att lära känna en trevlig person?

Mitt tjejdejtande på tinder går dåligt. Jag swipar höger på i princip alla som är rätt i ålder och inte verkar ligga för långt ifrån vad jag söker. Men jag får INGA högerswipes! Bor ändå nära Malmö och Köpenhamn. Tycker att jag har en rätt trevlig presentation och ok bilder.

Konstigt och trist även om det inte känns akut just nu.

Ää, är han trevlig så klart du ska träffa honom igen! Det är de otrevliga du ska dissa med en gång :D
Men träffa honom tycker jag! Det behöver ju inte vara en så stor grej. En fik med promenad eller nåt? Du behöver ju inte tänka att antingen är det seriöst förhållande eller inget. Kanske kan var trevligt bara att lära känna en trevlig person?

Min första tanke när jag vaknade nu var - gud vad jag tycker illa om människor 😫 #detgårbranu

Jag sov! Det var ju mitt i natten 😂
Han låter rätt seg 😅
Men träffa honom en gång till, bra träning!

Nähä, blir visst inget mer med R, jag blev "dumpad" via snapchat (ca 12 timmar efter att vi avtalat om filmkväll i dag?) pga att jag "inte verkade lika engagerad/pepp som honom"... :cautious: Förmodligen för att jag varit lite kort i mina mess sedan vi sågs sist. Har inte tid/ork att hålla på och skriva massor medan jag är i stallet eller på jobbet.

Känns helt okej, jag var ju inte jättejättepepp, men tänkte iofs att han potensielt skulle kunna bli en jag kunde få till ett seriöst förhållande med om känslor uppstod. Men skit samma. :p Jag gissar att han hittat någon annan att skriva med medan jag var i stallet eller något. :rofl:

En kompis till mitt ex verkar dock vara interesserad av mig, men det är INTE besvarat från min sida...! 🙈 Han messade för några dar sedan att han sett mig på Tinder, men inte vågat dra höger pga att han var kompis med mitt ex. Sedan ringde han mig helt out of the blue i går kväll, jag var upptagen med hästarna så jag svarade inte. Då tickade det in ett sms (vi har tidigare enbart haft kontakt på messenger) med bara "Hei I....(mitt namn)" Jag bara "Hei?" :confused: Varpå han frågade om jag skulle rida i helgen? Jo... mest sannolikt, hur så? Näh, han undrade bara om han fick komma och titta på? O_o :confused::cautious: Har inte svarat. Undrar om jag måste säga nej för att han ska fatta. Kanske bäst.

Så... ingen större action på gång här. 😅 Hundkillen messade igen i går kväll dock. Jag är fortfarande sugen på att träffa hans hund...

Jag sov! Det var ju mitt i natten 😂
Han låter rätt seg 😅
Men träffa honom en gång till, bra träning!

Så, nu har jag väluppfostrat tackat nej till att ses igen 🤣

Vill eg hålla mig borta från folk TOTALT min semester nu, så himla trött på människor, men det lockar att skriva till den av bästis hatade hippiemänniskan 😅

Senast ändrad:
Kk kom över, dan efter att Julflirten åkt. Jag hade lite svårt att vara närvarande, tänkte lite för mycket på att han inte var J, men jag hade också semesterångest att skylla på (jag brukar ha svårt att trivas med livet under början av en längre semester). Vi såg ett par filmer under slött kelande, sen var ingen av oss speciellt liggsugen så det var ju bra att vi synkade där. En grej jag gillar med honom är att vi typ knappt behöver kommunicera, han känner av mig så bra.

Och nu känns det fint att längta lite efter J, inte jobbigt. Och jag landar väl alltmer i hur jag ska förhålla mig till det också, att det är okej att inte veta just nu hur jag kommer att vilja ha det framöver. Inga stängda dörrar åt nåt håll.

Nähä, blir visst inget mer med R, jag blev "dumpad" via snapchat (ca 12 timmar efter att vi avtalat om filmkväll i dag?) pga att jag "inte verkade lika engagerad/pepp som honom"... :cautious: Förmodligen för att jag varit lite kort i mina mess sedan vi sågs sist. Har inte tid/ork att hålla på och skriva massor medan jag är i stallet eller på jobbet.

Känns helt okej, jag var ju inte jättejättepepp, men tänkte iofs att han potensielt skulle kunna bli en jag kunde få till ett seriöst förhållande med om känslor uppstod. Men skit samma. :p Jag gissar att han hittat någon annan att skriva med medan jag var i stallet eller något. :rofl:

Hahaha men va?! Var det den du träffat bara en gång tidigare? Jeezes ja det finns då folk till allt. Honom har du nog det bättre utan ^^.

Hahaha men va?! Var det den du träffat bara en gång tidigare? Jeezes ja det finns då folk till allt. Honom har du nog det bättre utan ^^.

Ja precis, första dejten var nu i tirsdags, och då vi skrev i går så frågade han om min plan var att lära honom att rida.... Tänkte svara att jag inte direkt lagt någon "plan" för honom efter en enda dejt. :p Men skrev istället att då fick han skaffa sig en egen häst (han hade nyss frågat hur många hästar jag har). Kanskje därför jag inte verkade tillräckligt "pepp"?

Jag hade skrivit redan i början att jag inte nödvändigtvis letade enbart långvarigt/seriöst, vilket han sa var samma med honom, men kändes som han förväntade rätt mycket "commitment" ganska snabbt ändå. 😅

Ja precis, första dejten var nu i tirsdags, och då vi skrev i går så frågade han om min plan var att lära honom att rida.... Tänkte svara att jag inte direkt lagt någon "plan" för honom efter en enda dejt. :p Men skrev istället att då fick han skaffa sig en egen häst (han hade nyss frågat hur många hästar jag har). Kanskje därför jag inte verkade tillräckligt "pepp"?

Jag hade skrivit redan i början att jag inte nödvändigtvis letade enbart långvarigt/seriöst, vilket han sa var samma med honom, men kändes som han förväntade rätt mycket "commitment" ganska snabbt ändå. 😅

Men eller hur... Gud, som sagt det enda man behöver veta efter första dejten är väl om man vill ses igen eller inte. Det är väl tillräcklig plan.

Åh vad trött jag blir på den frågan.
Ska du lära mig rida, får jag rida på din häst, va kul, då kan du lära mig rida osv.

Nej, vill du rida så finns det ridskolor 😑

Så, nu har jag väluppfostrat tackat nej till att ses igen 🤣

Vill eg hålla mig borta från folk TOTALT min semester nu, så himla trött på människor, men det lockar att skriva till den av bästis hatade hippiemänniskan 😅
Men gör det då! Håll på med hästarna och njut av livet. Ta nya tag med dejtingen till hösten om det känns rätt, annars strunta i det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka