F
Fredrik_
Sv: Definition av samling - H&R
Angående ditt svar till totola
Massagen skall ju få spända muskler att slappna av.
Vilken muskel slappnar av när den utsätts för smärta.
Nu är inte jag massör - men har fått mycket massage i mina dagar.
Att sticka in en armåge i en inflammerad piriformis - gör ju inte saken bättre precis. Då går ju ännu fler signaler till muskeln att dra ihop sig. För msukeln drar ju ihop sig som ett skydd för det den utsätts för
En kortare muskel är starkare och gör kroppen mer stabil.
Massage kommunicerar ju också med hjärnan.
Massage kan ju lura hjärnan att sluta skicka signaler till musklen att spänna sig
Akupressur och akupunktur byhehr ju på det.
Man stimulerar nerver - och nerver har känsel - det är ju deras jobb
Även om hjärnan är hjärna så finns det ju också kroppsminne också i proprioceptorerna (?) i musklerna och i skelettet
Kroppen i sig minns. Har kroppen bra minnen av massagen så kan bara känslan av en hand på en övertrött kropp göra susen.
Har kroppen dåliga minnen av beröring så spänner den ju sig ännu mer om någon skulle ta i den.
Angående ditt svar till totola
Massagen skall ju få spända muskler att slappna av.
Vilken muskel slappnar av när den utsätts för smärta.
Nu är inte jag massör - men har fått mycket massage i mina dagar.
Att sticka in en armåge i en inflammerad piriformis - gör ju inte saken bättre precis. Då går ju ännu fler signaler till muskeln att dra ihop sig. För msukeln drar ju ihop sig som ett skydd för det den utsätts för
En kortare muskel är starkare och gör kroppen mer stabil.
Massage kommunicerar ju också med hjärnan.
Massage kan ju lura hjärnan att sluta skicka signaler till musklen att spänna sig
Akupressur och akupunktur byhehr ju på det.
Man stimulerar nerver - och nerver har känsel - det är ju deras jobb
Även om hjärnan är hjärna så finns det ju också kroppsminne också i proprioceptorerna (?) i musklerna och i skelettet
Kroppen i sig minns. Har kroppen bra minnen av massagen så kan bara känslan av en hand på en övertrött kropp göra susen.
Har kroppen dåliga minnen av beröring så spänner den ju sig ännu mer om någon skulle ta i den.