Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är vi två, är verkligen jättedålig på att förklara men dit lätt logisktBusBarro skrev:Jag är en ryttare som rider på känsla, inte på teori.
axel skrev:Så här har jag lärt mig
Mellantrav är en taktmässig längning av traven, där man vill se att den kan bibehålla balansen o skjuta på/trampa under ordentligt.
Ökad trav sker under samling, och ska öka med fram o bak paralella skenben.
Gärna med "häng" i vart steg.
Väldigt bra förklaring tycker jag!!suisyola skrev:ökade gångarter kräver samling,hästan ska länga steget för att täcka mer mark
Mellangångarterna ska dom oxå öka steglängden men sanare med ngt sänkt form...
usel på att förklara
Vilken tygel lättar han ur på, är det innan öningen han lättar ur?axel skrev:Jag menar att han inte tillåter ngn fartökning.
Då kan inte bakbenen ta längre kliv, utan då åker bara frambenen högt upp i luften.
Han rider med en hand som är med i rörelsen, så han behöver inte göra några direkta halvhalter.
I varje moment där hästen är på väg att sätta ner foten har han ett segt motstånd och när den är på väg framåt/uppåt lättar han.
det blir en naturlig gunga som hjälper hästarna att ej trilla framåt o tappa balansen.
Han rider sina så från de att de är riktigt unga se videos.
Det är svårt om man inte tänker på det hela tiden, men det funkar a