Dee Jost van Dyke

sassiball

Trådstartare
Var kommer han att stå någonstans? Tycker han verkar lite intressant till mitt sto. Finns det någon hemsida?

Sv: Dee Jost van Dyke

Vet inget om vart han kommer stå, men däremot så känner jag hans uppfödare, och har träffat hans mamma (Irco Tweedee) ett antal gånger. Himla trevligt sto, och bra psyke! (tänkte att det ju kanse kan vara lite intressant information oxå...);)

Jag vill också veta.

Ni som såg honom på bruks får gärna ge lite omdömen, jag missade att kolla på webben.

Vart kan man förresten hitta alla poäng hingstarna fick, är det officiellt nu eller?

verkar vara en privatperson som äger honom så mitt detektivarbete ledde ingenstans :D däremot verkar hon ha en liten uppfödning hemma, skulle dock inte tro att hon kan ha hingsthållning där. Finns en helsyster till jost, jättesöt, lite andra tecken i ansiktet annars väldigt lik. Fin härstamning på honom! mkt prestation!

Med tanke på att Y.S bor utanför Skövde så borde han ju finnas på en av dom flertalet stationer som finns i närheten

KL
Vid premieringen sa de att han troligen blir kvar i sverige.
Jag filmade honom under testryttarnas ridning, tror dock inte att man får sprida det här.

Jag själv tyckte väldigt bra honom.

*KL*

Jag läste omdömet på ASVH hemsida som testryttarna hade sagt.

Angelique -Trevlig häst att rida men svarar dåligt på hjälperna. Något i obalans men stor galopp. Har scoope men verkar något trött.

Jens - Harmonisk hingst som är väldigt mjuk, lätt att reglera, bra koll på hindret, jämna fina språng.

Den ena säger att han var svarade dåligt på hjälperna och den andre säger att han var mjuk och lätt att reglera. Man blir ju inte klok!

Det kan ju vara så att Angelique red honom efter Jens och att han då var lite trött. Just den hingsten tyckte jag verkade vara något sämre förberedd. Han kanske tappade orken. Jag vet att Angelique sa om någon hingst som hon red som nr 2 (kommer inte ihåg vilken) att den hade hoppat fint med Jens men hade blivit trött när det var hennes tur.

Han kommer att stå på Hästak, se deras hemsida.

Han var "dyr" för att vara nygodkänd.. enligt hästak 2000+7500 det tycker jag är mkt för en ung och oprövad hingst...

Svindyrt med tanke på att hans pappa som även har bevisat vad han kan ogch vad han nedärver kostar 1000Euro.
Så jag går nog direkt på pappan:love::idea:

det är väl nästan "döden2 för hingstarna att prissätta dom för högt för tidigt!?

att jämföra med förra årets segrare Fetcher N som kostade 2000 på 18 dygn + 5000 i levande föl..
priserna är exklusive moms hos de båda hingstarna

är ni säkra...

Jag hörde att han blev köpt av fam West direkt efter provet och ska stå i Flyinges regi.......detta är andrahandsinfo så jag kan ha fel;)

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar