Dee Jost van Dyke

Sv: Dee Jost van Dyke

Nej, det är Balougraph du syftar på. Om de nu inte gjorde samma sak med denna hingsten...

Okej, då är det nog som du säger...

Det var en dressyrkompis som kom med uppgiften, hon blandade nog ihop dem;).

Var har du hittat det priset? I mina kataloger står det 1800 Euro.

Fel av mig :o virrade till det och blandade ihop hingstarna (tog priset på hel brodern Coleur Rouge) förlåt!!:cry:

är ni säkra...

Jag hörde att han blev köpt av fam West direkt efter provet och ska stå i Flyinges regi.......detta är andrahandsinfo så jag kan ha fel;)

Det är nog Balograph som du tänker på.

Inget att be om ursäkt för, jag var bara nyfiken eftersom det lät billigt! (Jag har själv ett sto e Couleur Rouge så de hingstarna intresserar mig).

Det kan också vara ett sätt att selektera stomaterialet...
Eller i alla fall stoägarna. Det finns alltid folk med pengar som betäcker skit med fina hingstar, precis som det finns folk som betäcker jättefina ston med "billiga" hingstar som inte är så mycket att ha.

Genom att sätta ett högt pris sorterar man inte bort dåliga ston, man sorterar bort ston vars ägare inte tycker att det är värt det. Ingen hingst är så mycket värd att det inte går att hitta en likvärdig någon annanstans för mindre pengar.

Dee Jost van Dyke är fin, men absolut inte det finaste och bästa vi sett.

Men ofta hänger "dålig ekonomi" ihop med att man inte alltid haft råd att införskaffa de bästa stona till avel...av förklarliga skäl givetvis.

Men absolut inte i alla fall!

Jag vet inte om det behöver vara dålig ekonomi, snarare ett ekonomiskt tänkande.
Jag blev själv mkt intresserad då jag gärna skulle vilja linjeavla på Irco Marcoblodet. Men det är lite svårmotiverat då jag kan få en välbeprövad med egna meriter för i stort samma peng.. Visst det är inte många tusenlappar i slutänden men ändå..

Senast ändrad:

Jag vet inte om det behöver vara dålig ekonomi, snarare ett ekonomiskt tänkande.
Jag blev själv mkt intresserad då jag gärna skulle vilja linjeavla på Irco Marcoblodet. Men det är lite svårmotiverat då jag kan få en välbeprövad med egna meriter för i stort samma peng.. Visst det är inte många tusenlappar i slutänden men ändå..
Det var därför jag skrev längst ner...Men absolut inte i alla fall! :)

Jag tänker likadant! hade varit kul att linjeavla på Irco Marco-blodet, Förra året fick jag ett hingstföl e. Coriall (Couleur Rubin- Linaro) som såldes till Flyinge som hingstämne, så Denna hingst kanske passar mitt sto? å andra sidan så är jag själv i år inne på att betäcka med någon Contender son, så jag får väl tänka vidare. Hon ska inte föla förrän i maj så man hinner ju se lite på hingstvisningar, tävlingar mm

Jag har ju en liten frågetråd om just Contender söner, där jag också har ett visst intresse för Cartier pga Contender-Capitol I-, Vilket gör honom mkt intressant! Har spanat in Cosmeo DVH på Hästaks hemsida oxå, och han är ju vacker som en tavla:love: Careful finns med på listan som meriterad hingst och honom har jag sett ett par ggr på tävlingar. Cartier är jag nyfiken på HUR han hoppar och vilket temperament han har?

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar