Dee Jost van Dyke

Sv: Dee Jost van Dyke

**KL**
det filmades ju en del på bruks, någon som vet någon som har en hoppfilm på Dee Jost van Dyke? Annan film är också intressant så klart :)
U

Jag filmade på bruksprovet, är dock ingen superproffsig film.
Ska spela över den på DVD och försöka få in den i datorn.

Jag är med mkt intresserad av att se film, såg ju han live på bruks, men hade gärna sett löshoppningen... Ska använda han till 2 ston iår, han försvinner ju sen...

Jaha!! Synd, hade varit kul att se löshoppning, blir ju lite mer höjd då, än med ryttare på ryggen!
Jag passar på att betäcka båda stona iår med honom.

Om du vill kolla mer på Irco Tweedee gå in på www.asvh.se
sök på din häst(en databas) där kan du söka på stoet ägaren/uppfödaren har lagt in fina bilder på sina hästar

jag vill använda honom nästa år tror jag. Går det ej att få tag i fryst då¨eller färskt tror ni?

Camilla

Dee Jost van Dyke kommer stå utanför Lund i år

Var det inte honom dom flaggade för förra året att han inte skulle vara i sverige i år :confused:

Är det det man kallar falsk marknadsföring

Jag håller med. Det var ju inte den billigaste av hingstarna direkt då, och kanske någon stoägare tyckte priset var ok eftersom hingsten inte skulle vara i avel på några år pga. tävling. En del hade kanske hellre väntat i år. Sådant kan man ju inte veta, men det hade varit mer juste om hingstägaren sagt att det inte var säkert att hingsten skulle vara i svensk avel 2009.
Jag tycker annars att det är en välstammad hingst som jag gärna ser mer av, det var mest taktiken som känns lite oärlig.
/U

Var det inte honom dom flaggade för förra året att han inte skulle vara i sverige i år :confused:

Är det det man kallar falsk marknadsföring

Håller med dig.. tycker det var väldigt fräckt gjort för det framgick tydligt att det skulle vara enda året i Sverige sen skulle han gå utomlands:mad:

Det var nära att han blivit såld hörde jag, men de bestämde sig för att tacka nej, och ha honom i svensk avel 1 år till, men jag håller med, det är falsk marknadsföring...:mad: (säger jag som har 2 dräktiga med honom:o)

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar