• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fritte
  • Startdatum Startdatum
F

Fritte

Är det nån som vet nåt om honom? Avkommor, var står han, meriter?

Fast det var ju fakta jag ville ha, inte åsikter... :angel: Har förstått att han tävlats i dressyr?

Inte speciellt mycket, om man bortser från länken där man kan läsa att han kvalat till Open Dressage. (Och den sidan har jag redan sett.) Och att han placerat sig trea i en okänd klass...

Jodåvars, fast jag är den typen som föredrar att bilda mig en egen uppfattning baserad på fakta... Åsikter finns det så gott om i världen ändå. :devil:

Fakta är väl att kusen kom sist eller näst sist.

Exakt vad är det för fakta du vill ha??

Med risk att få faan för det måste jag ändå säga att Decoupage är den absolut fulaste hingsten jag sett, och då pratar jag inte om färgen.
Jag såg honom på Hingsttåget på Strömsholm förra året och han gjorde inget vidare intryck.
Detta är min åsikt !

Han rörde sig stumt, oelastiskt och otaktmässigt och hade svårt med formen.
Detta är fakta , ca 750 personer i publiken kan verifiera det !

Kan inte se vad han ska kunna tillföra aveln !

Jag såg honom också och jag håller FULLKOMLIGT med dig. Vad skall han tillföra aveln ?

Håller med till 100%. Skillnaden mellan honom och de övriga visade hingstarna var uppenbar. Vilken som helst av de andra var klart bättre.

Att han har den och den avkomman som har presterat det och det tex. Eller att han själv placerat sig si och så i någon klass. Konkreta resultat, helt enkelt. (Om han nu har några... :confused:) Jag är bara nyfiken på hästjäkeln!

Jag tror att hans första avkommor föddes förra året, så än så länge kan man bara se till honom själv som individ.

Hans avkommor är för unga för att tävlan ännu (vet inte om det första föds i år eller om de blir 1 år), och han har egna resltat men de är som sagt inte specillt lysande.

EN klass måste han väl lyckats bra i eftersom han kvalde till Semifinalen i Scandinavian Open och på Flyinge men inte i någon av seminfinalerna fick han väl ens godkänt.

Gå in själv och sök på www.eguipe.nu (tror det är rätt adress) och sök på hans namn, så bör du få fram resultat.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka