Debutera 1,10

Sv: Debutera 1,10

Har DU någon sin Hört talat som Ytter tygen??????:mad:
Man går ALDRIG omkull om man kan ha kontroll över sin häst och holler på YTTER TYGEN,om du vet vad det är:mad:

Ytter tygen?????? har nog ingen hört talas om nej.
är det yttertygeln du menar? :devil:

man kan stå på nosen alldeles oavsett hur mkt koll man har på ytter, om underlaget är snorhalt.

Men hjälp :eek: Vilken sida sängen gick du upp på?

Jo, man kan gå omkull även om man han stöd på yttertygeln. Även den mest välbalanserade häst kan gå omkull på snorhalt underlag.

Vad har du för problem att erkänna att märstas ridhus är snorhalt?? Något som är allmänt känt och anledningen till att det inte var med som framridning på tävlingarna..

Jag har inte sagt något om att märsta är dåligt bara för att underlaget är det, jag tycker det är en bra tävlingsplats och ska dit på söndag igen och tävla

:smirk:

Jag har tävlat i Märsta och underlaget stör inte ridningen. Det var de senaste tävlingarna ingen framhoppning i ridhuset, utan utomhus. Det var lite hårt, men de hade haft på ett medel så att det inte skulle damma. Vad jag såg så var det inte en enda häst som gick omkull uppe på tävlingsbanan, varken i 1m 1.10 1.20 eller 1.30.
I Cafeterian fanns bra mat att välja mellan och fikat var bra. Jag tycker inte att Märsta är en dålig Ridklubb. Och angående svåra ridbanor på den regionala tävlingen så säger jag att man inte kan förvänta sig att det ska vara en knattebana på 1.20 - 1.30. Man ska bara se det som en utmaning. Men självklart finns ju fler klubbar!:)

Då måste du ha misstagit dig, banan är 60x30m. Däremot är Collecting Ring 20x40.

kl

Vad bra det känns efter den här tråden där alla tycker att underlaget i Märstas ridhus är snorhalt :D Jag skrev det i "bra tävlingsplatser"-tråden för ett tag sen, i vintras red jag nämligen en ponnycup där och de bad oss trava genom svängarna pga att det var så halt. Behöver jag säga att alla hoppade på mig och sa att det var jättebra underlag där? :cool:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Magiana
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix