Debutera 1,10

Sv: Debutera 1,10

Japp :D

Banan är inte riktigt som en vanlig sandbana, på håll ser den mest ut som en gräsbana, men gräset är rätt glest sas.
Om man broddar el ej beror helt på. Jag tycker att man klarar sig bra utan brodd, men jag vet att många andra inte tycker det.

Grejen med banan är att den lutar litegrann, vilket många hoppryttare brukar ha stora problem med när de är hos oss.

Framridning och parkering är nära, och sekretariatet är precis vid banan.

Jag älskar verkligen den banan :love: min häst brukar alltid hoppa super där :bump:
Verkar som tävlingarna går på "nya vallen"? Är det samma mån tro?
Eller kommer jag behöva brodda? Hmm.

Jag tror inte att de har inomhustävlingar alls. Ridhuset är inte spec stort heller.

Ja i 1,10 på söndagen var mållinjen lite konstig efter omhoppningen oxå.. Om man red det som skulle blivit snabbaste/bästa vägen efter sista hindret så missade man mållinjen :crazy:

Nu hade jag en så "osannolik tur" att jag slapp rida omhoppningen :smirk: :cry: :rofl:

I år står det att det är framhoppning på gräs (som de har när det är ft) och isf avgör det brodd-dilemmat för mig iaf, det blir brodd på.
Vilka klasser rider ni andra som ska dit?

hur gick det för er på märsta?! jag blev placerad i 110 på söndagen, i 120 gick det mindre bra, hoppade fint men vrickade/stäckte sig...:(
inget allvarligt hoppas jag, ska dit med annan häst den 10:e ska även till botkyrka den 3:e:)

I år står det att det är framhoppning på gräs (som de har när det är ft) och isf avgör det brodd-dilemmat för mig iaf, det blir brodd på.
Vilka klasser rider ni andra som ska dit?

Okej, då blir det broddning för min del också. Speciellt nu när vädret är så ostadigt som det är. Har varit regn i luften i flera dagar.
Vilka klasser rider du?

hur gick det för er på märsta?! jag blev placerad i 110 på söndagen, i 120 gick det mindre bra, hoppade fint men vrickade/stäckte sig...:(
inget allvarligt hoppas jag, ska dit med annan häst den 10:e ska även till botkyrka den 3:e:)

Vi var felfria i båda klasserna! (1m+1m)
Tyvärr så var mållinjen i fas 1 i ena klassen väldigt lustigt lagd, så jag missade den helt enkelt, påbörjade omhoppnigen helt ovetandes, blev såklart utesluten. :p :crazy: Nolla på hinder iaf!
I andra klassen var han kanonfin, lite väl taggad nästan, drog iväg mot första hindret så jag knappt fick stopp på honom innan svängen, hehe. Kom på fjärde plats!

Hoppas det inte var ngt allvarligt med din häst!

Verkar som tävlingarna går på "nya vallen"? Är det samma mån tro?
Eller kommer jag behöva brodda? Hmm.

Hmm vet inte var du sett det :confused:

Det är samma gamla vall men uppfräschad inför årets tävlingar :idea:

Den såg riktigt grön och fin ut idag när jag red förbi, så brodd kan säkert behövas om man brukar ha det annars på gräs.

grattis till felfria rundor:)

jag höll också på att missa mållinjen i 110cm på söndagen men så när jag skulle svänga vänster så såg jag flaggen o kom på att jag skulle till höger....haha...:o

men huvudsaken är ju att det kändes bra, man ska inte alltid lita på resultaten som kommer upp sedan, alla gör misstag, även dom bästa.

ska du till botkyrka?

Jag rider 1,10 och 1,20. Hade först tänkt att Taxen skulle debutera 1,30 där men han och hans kamrater gick över på mer gräs för en vecka sen och det känns inte som om spärrballongmage är kompatibelt med att gå upp en klass. :D

grattis till felfria rundor:)

jag höll också på att missa mållinjen i 110cm på söndagen men så när jag skulle svänga vänster så såg jag flaggen o kom på att jag skulle till höger....haha...:o

men huvudsaken är ju att det kändes bra, man ska inte alltid lita på resultaten som kommer upp sedan, alla gör misstag, även dom bästa.

ska du till botkyrka?

Vilken tur att du hann se det! :)
Äsch, jag gråter inte över att jag missade mållinjen, kändes superbra ändå!

Japp, ska till botkyrka på lördagen.

Hmm vet inte var du sett det :confused:

Det är samma gamla vall men uppfräschad inför årets tävlingar :idea:

Den såg riktigt grön och fin ut idag när jag red förbi, så brodd kan säkert behövas om man brukar ha det annars på gräs.

Aha!:idea: Men då var det det dom menade med "nya vallen" säkert.
Blir broddar på, skulle inte förvåna mig om det blev regn också.

Ja den där hagen var det inget fel på, jag hoppade fram på lilla hindret där utan problem. Dessutom var det ju en tjej som ramlade av väldigt illa på framhoppningsbanan och låg där i kanske en halvtimme. :crazy: Så folk blev tvugna att hoppa fram helt och hållet i hagen.

Jag är fulkommligt livrädd för märstas ridhus! :eek: Kommer inte att åka dit vid inomhustävlingar.

Tycker också banorna var roliga, fast jag ska ju förstås klaga lite på den lustigt lagda mållinjen. :angel: :angel:
Var nåt lustigt med startlinjen i andra 1m också, dom ändrade på den eller var det var. Så banbyggaren kanske har lite svårt med just start och mållinje. :idea: ;)

Precis som jag skrev innan har Märst.a inga lokala eller regionala inomhustävlingar. Ridhuset är för litet.

.........................................................................

Ja den där hagen var det inget fel på, jag hoppade fram på lilla hindret där utan problem. Dessutom var det ju en tjej som ramlade av väldigt illa på framhoppningsbanan och låg där i kanske en halvtimme. :crazy: Så folk blev tvugna att hoppa fram helt och hållet i hagen.

Jag är fulkommligt livrädd för märstas ridhus! :eek: Kommer inte att åka dit vid inomhustävlingar.

Märsta Ridklubb har varken Lokala eller Regionala inomhustävlingar, ridhuset är för litet för det.

Har DU någon sin Hört talat som Ytter tygen??????:mad:
Man går ALDRIG omkull om man kan ha kontroll över sin häst och holler på YTTER TYGEN,om du vet vad det är:mad:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Magiana
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix