Debutera 1,10

Sv: Debutera 1,10

Märsta Ridklubb har aldrig lokala och regionala tävlingar inne i själva ridhuset då det är alldeles för litet för det. Ibland kan det vara framridning där inne men för det mesta är framridningen ute på en inhägnad bit av fältet och i paddocken och det underlaget är bättre än det i ridhuset.

Ska dit på lördag, får se hur det är. Jag är lite skeptisk dock, har bara hört dåliga historier om Märsta.
Men jag får väl åka dit och se helt enkelt :)

Det går säkert jättebra ;) Jag ska dit på söndag.

Ta det bara lugnt på framridningen, tävlingsbanan är ju som sagt helt ok. Och så kasst kan det ju inte vara :p Har du sett startlistorna :o I 1,20 är det över 100 starter :eek: Det kommer bli en lååång dag!!

Såg att du skulle dit! Du rider 1,20 eller hur?
Men framridningen ute ska väl vara ok? Vad jag förstått är det ridhuset som är det värsta.

a precis, undvik ridhuset i mesta möjliga mån. Annars är ju framridningen på gräs, men framhoppningen är ju ok.

jag ska rida 1,10+1,20 på söndagen :)

Framhoppningen är väl på sand? Det blir nog bra. Ska du till botkyrka också helgen efter?

Lycka till på söndag!

Checkade startlistorna :o

Linda Heed, John Hickey, Nathalie Adelborg.

Tjoho, här kommer jag :crazy:

Underlaget i ridhuset där det brukar vara hinder uppställda är skitdåligt, snorhalt !! Massor som går omkull där inne.
Framridning+ hoppning ute är i en hage o där är det DÅLIGT underlag, jag skulle inte ens hoppa fram på 30 cm hinder där med mina hästar.
Tävlingsbanan är OK.
Henry som bygger banan bygger svårt o så högt o brett som han får. Inget bra ställe att debutera på tycker jag.

du kan ju göra så att du fokuserar på att det ska gå bra på 1 metern, att det är det som är huvudmålet, och sen tar 1,10 som lite träning! :)

för det första är underlaget på framhoppningen vid gräset helt OK !, och ridhuset (där det troligen inte kommer att vara någon framridning) är också helt OK! , jag har hoppat upp till 1,10 där inne utan att ens varit i närheten att gå omkull !! .:mad: .Banorna kanske är ganska svåra men anmäler man sig till 1m - 1,30 kan man inte förvänta sig någon knatte bana !!.

ville bara säga det :angel:

Och jag har sett 2 på samma tävling som gick omkull där inne, och de red ABSOLUT INTE vårdslöst. De galopperade i lugnt tempo.
Det är svinhalt, och jag tycker att det var GRYMT bra att de inte hade någon framridning/-hoppning där inne i helgen.

Framridningsbanan är helt ok, men skulle inte hoppa på den. Framhoppningen och tävlingsbanan tycker jag är klart godkända.
Jag gillar hans banor, tycker om när man får tänka lite.

Och jag har sett 2 på samma tävling som gick omkull där inne, och de red ABSOLUT INTE vårdslöst. De galopperade i lugnt tempo.
Det är svinhalt, och jag tycker att det var GRYMT bra att de inte hade någon framridning/-hoppning där inne i helgen.

Framridningsbanan är helt ok, men skulle inte hoppa på den. Framhoppningen och tävlingsbanan tycker jag är klart godkända.
Jag gillar hans banor, tycker om när man får tänka lite.

Ja den där hagen var det inget fel på, jag hoppade fram på lilla hindret där utan problem. Dessutom var det ju en tjej som ramlade av väldigt illa på framhoppningsbanan och låg där i kanske en halvtimme. :crazy: Så folk blev tvugna att hoppa fram helt och hållet i hagen.

Jag är fulkommligt livrädd för märstas ridhus! :eek: Kommer inte att åka dit vid inomhustävlingar.

Tycker också banorna var roliga, fast jag ska ju förstås klaga lite på den lustigt lagda mållinjen. :angel: :angel:
Var nåt lustigt med startlinjen i andra 1m också, dom ändrade på den eller var det var. Så banbyggaren kanske har lite svårt med just start och mållinje. :idea: ;)

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag är en sextonårig ridskoleryttare på en liten klubb i Bohuslän där jag ridit i ca 11 år. Jag älskar att tävla men på grund av...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Magiana
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix