Ja kan man åka pulka bakom atraktorn kan man nog åka skoter bakom.Jag antar att skotern bogserades på en släpvagn. Allt annat är sån idioti att det inte finns.
Snö för snöskoter på väg finns knappt alls i Sverige idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja kan man åka pulka bakom atraktorn kan man nog åka skoter bakom.Jag antar att skotern bogserades på en släpvagn. Allt annat är sån idioti att det inte finns.
Ingen koll på faktiskt hur ofta bussarna gick där. Går de så ofta är det väl onödigt med EPA. Där jag bor går bussarna betydligt mer sällan och det är ju inte ovanligt att de går sällan när man bor på landetTycker jag inte alls, bussarna där hon kör på filmen går vart 10 minut, max, eller det finns två busslinjer förbi och de går båda var tionde minut, så stagger 3 min då, och cykelvägar finns överallt... (korsa hela stan på 30 minuter med cykel utan att lämna cykelbana knappt)
En viss form av övningskörning är det ju. Fast man måste göra det bra och hålla hastigheten annars kan de gott ta cykeln eller till fotsJa det är självklart idiotiskt när folk beter sig illa eller gör dåliga omkörningar.
Däremot säger hon att man kan se det som att få trafikvana eller övningskörning. Där känner jag bara NEJ! Då tror jag inte man förstår farorna att vara i trafiken. Det hade kunnat vara bra träning om föräldrarna var med och utbildade eller om det var längre utbildning. Men nu tycker jag många verkar vara för okunniga och för outbildade för att köra själva.
Sen finns det säkert föräldrar som är med mkt och ser till att ungdomarna får en bättre grund. Men- jag vet ju vissa som inte gör det utan lät ungdomarna köra själva tidigt. Och det är ju där jag tycker det är konstigt- att föräldrar inte tar större ansvar.
Och jag tycker att övningskörning behöver göras under kontrollerade former, med förälder eller trafikskola. Det är för farligt annars. Både för egna ungdomarna men också vad de utsätter andra för.En viss form av övningskörning är det ju. Fast man måste göra det bra och hålla hastigheten annars kan de gott ta cykeln eller till fots
De som får vana av trafiken upplever jag som bättre förare än de som enbart kört på körskola. Där är det ju under kontroll hela tiden.Och jag tycker att övningskörning behöver göras under kontrollerade former, med förälder eller trafikskola. Det är för farligt annars. Både för egna ungdomarna men också vad de utsätter andra för.
I detta fall behövs ju bara 12 h för att få tillräckligt körkort. Dessutom räcker det att ha kört moppe.De som får vana av trafiken upplever jag som bättre förare än de som enbart kört på körskola. Där är det ju under kontroll hela tiden.
Just hastigheten som dödar.
Dess larvband och med måste vill bli totalförstörda? om det inte var snö på vägen.
Nej. Skotern bogserades efter EPAn. Inte på släp. Och ja det var vinter.Jag antar att skotern bogserades på en släpvagn. Allt annat är sån idioti att det inte finns.
Hos oss finns det de som har texten
”09: or och Cider”. Jag undrar hur deras föräldrar tolkar den texten.
<snip>
Det kan betyda vad som helst,Och vad betyder "09: or och Cider"?
Spännande med vinter.Nej. Skotern bogserades efter EPAn. Inte på släp. Och ja det var vinter.
Här har du en som för en månad se'n uppskattats ha kört 180km/h med polis efter sig.Läste artikeln om killen som blåste på i 100km i timmen. Polisen har tydligen gjort riktade insatser mot just epa och drog 9 tillstånd på Lidingö. Vilket inte riktigt kan räknas som ett glesbygdsområde med dålig lokaltrafik. Men är föga förvånande.
Och när du kollat förseglingen på h-reg-lådan,Nej. Stor andel kör för fort, alla gör inte det. Hur vet man det då som förälder? Jo, lådan för h-reg är obruten och därmed är inte heller hastigheten ändrad.
Plus att fiffiga ungar kan koppla till typ knappen för dimljus eller nåt, så det är verkligen omöjligt att hitta.Och när du kollat förseglingen på h-reg-lådan,
då går du på knappjakt i kupén. Den kan finnas var som helst.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-sa-enkelt-trimmas-a-traktorer-for-att-lura-polisen
Ett annat problem är att få stopp på den innan den kraschar rakt in i bilen vid en inbromsning.Spännande med vinter.
Var är det nånstans i Sverige?
De problem jag ser med att bogsera en snöskoter på snötäckt asfaltsväg är att ju högre hastighet ekipaget har, desto större krav ställs det på att underlaget är fast i kurvorna. Skotern vill väldigt gärna åka rakt fram, vilket betyder diket i vänsterkurvor och mötande trafik i högerkurvor.
Men i det här fallet kanske traktorn höll sig till 30km/h, och det är nog inte för fort.