Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får köra den efter att bara ha tagit körkort för moppe vilket tar 12 timmar. Jag tycker det är läskigt eftersom den kan orsaka så mkt skada. Oavsett hastighet tycker jag man behöver mer utbildning för att få köra ett så stort fordon.Han kör i 30! Hur kan det vara läskigare än en vanlig traktor?
Precis, tappa kontrollen över denna och meja ner fotgängare = vågar mer eller mindre garantera att fotgängaren dör även om det ”bara” går i 30. Jag blir helst inte påkörd av en moped heller men måste jag välja tar jag hellre en moped än en lastbil.Man får köra den efter att bara ha tagit körkort för moppe vilket tar 12 timmar. Jag tycker det är läskigt eftersom den kan orsaka så mkt skada. Oavsett hastighet tycker jag man behöver mer utbildning för att få köra ett så stort fordon.
Fan ska man koppla på släp för om det ska vara tomt? Låter helt meningslöst. Ja jag vet att man ibland kan behöva flytta släp och då är de tomma men min fördom är att man i såna här fall kopplar på släp för att det ska va lite ballt.Ja, jag vill då inte möta det här ekipaget framfört av en 15-åring.
Visa bifogad fil 104269
Han får alltså köra med släp kopplat så länge det är tomt.
Har man en sådan traktor så kan du lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan han får köra själv. Dessa fordon är inte gratis.Man får köra den efter att bara ha tagit körkort för moppe vilket tar 12 timmar. Jag tycker det är läskigt eftersom den kan orsaka så mkt skada. Oavsett hastighet tycker jag man behöver mer utbildning för att få köra ett så stort fordon.
Har man en sådan traktor så kan du lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan han får köra själv. Dessa fordon är inte gratis.
Haha nej det var ett himla kasst argumentFör att traktorns inköpskostnad så vida överstiger barnets värde? Det låter som fantastiskt kajkat föräldraskap att det ska krävas ett svindyrt fordon för att man ska kunna lita på att föräldrarna ser värdet i att kunna framföra ett fordon med rimliga risker. Om det krävs och utgör skillnaden; så litar jag absolut inte på de föräldrarna ändå.
Varför ska jag lita på det? De är väl redan orimliga som gett honom fordonet. Så varför skulle de plötsligt vara rimliga inom något annat område. Den där kan nog köra ned ganska mycket stolpar och cyklister utan att få lacken skrapad.Har man en sådan traktor så kan du lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan han får köra själv. Dessa fordon är inte gratis.
Tycker det känns märkligt att trafiksäkerhetens säkrande ska stå och falla på att man ska "lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan"Har man en sådan traktor så kan du lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan han får köra själv. Dessa fordon är inte gratis.
Jag tycker det är för osäkert att lita till att föräldrarna fixar det. Jag ser ju hela tiden A-traktorer- stora rejäla bilar med triangel bak- som kör alldeles för fort och slarvigt. Om deras föräldrar inte har koll- varför ska vi lita till att andra har det?Har man en sådan traktor så kan du lita på att föräldrarna ser till att han måste öva innan han får köra själv. Dessa fordon är inte gratis.
Tja, ägaren till denna är ett företag som även äger 6 lastbilar. Då ägaren/företaget till denna vet nog mycket väl om risker med tunga fordon.Varför ska jag lita på det? De är väl redan orimliga som gett honom fordonet. Så varför skulle de plötsligt vara rimliga inom något annat område. Den där kan nog köra ned ganska mycket stolpar och cyklister utan att få lacken skrapad.
Folk är ju inte nödvändigtvis extra kloka bara för att de är rika. Typ: äh det är väl klart att föräldrarna till Putte aldrig skulle låta din sjuåring spela GTA hemma hos Putte, Putte har ju en jättefin dyr speldator och spelar hockey och fint hus har de med.
Man skulle ju snarare tänkt tvärtom, de här föräldrarna är så kloka att de gett sitt barn en cykel trots att de hade haft råd med en Epa (vaddetnuheter) lastbil, Porche, vilka ovanligt kloka föräldrar, de har nog även lärt sina barn trafikvett.
Fast vänta... A-traktorer finns ju i hela landet gissar jag. Om det fungerar bra där du bor- jättebra.Jag tycker absolut att reglerna måste ändras! Men jag känner fler familjer med stora A-traktorer och som värnar om både barn och fordon. Vilket var underförstått, tänkte jag Men ni är så anti att det spelar verkligen ingen roll vilka fakta som läggs upp. Jag tycker jag har rätt bra insyn i A-traktornas verklighet och familjerna med stora fordon har bra koll! De som är farligast är dom med kapade gamla Volvo.
Men varför ska en så ung tonåring ha ett tungt fordon?Tja, ägaren till denna är ett företag som även äger 6 lastbilar. Då ägaren/företaget till denna vet nog mycket väl om risker med tunga fordon.
Jag förstår inte vad föräldrarna äger eller hur rika de är har med saken att göra?Tja, ägaren till denna är ett företag som även äger 6 lastbilar. Då ägaren/företaget till denna vet nog mycket väl om risker med tunga fordon.
Han kör i 30! Hur kan det vara läskigare än en vanlig traktor?
För dom som har de kapade gamla Volvo-bilarna är de fattigaste eller? Så det är alltså de fattiga som är farliga och som man ska undvika?Jag tycker absolut att reglerna måste ändras! Men jag känner fler familjer med stora A-traktorer och som värnar om både barn och fordon. Vilket var underförstått, tänkte jag Men ni är så anti att det spelar verkligen ingen roll vilka fakta som läggs upp. Jag tycker jag har rätt bra insyn i A-traktornas verklighet och familjerna med stora fordon har bra koll! De som är farligast är dom med kapade gamla Volvo.
Tja, ägaren till denna är ett företag som även äger 6 lastbilar. Då ägaren/företaget till denna vet nog mycket väl om risker med tunga fordon.
Jag betvivlar inte att de värnar om barnet och fordonet...Jag tycker absolut att reglerna måste ändras! Men jag känner fler familjer med stora A-traktorer och som värnar om både barn och fordon. Vilket var underförstått, tänkte jag Men ni är så anti att det spelar verkligen ingen roll vilka fakta som läggs upp. Jag tycker jag har rätt bra insyn i A-traktornas verklighet och familjerna med stora fordon har bra koll! De som är farligast är dom med kapade gamla Volvo.