Datorspel. Vad rekomenderas?

Bufera

Trådstartare
Hejsan

Söker nya spel att spela via datorn till mig och sambon.
Vi spelar just nu Runes Of Magic, har testat NeverWinter. Sambon även testat WOW, var inte riktigt vad han tyckte om trots att det är samma som gjort ROM.

Några tips? Inga kostnader varje månad då vi bara vill ha något att byta av ROM med ibland.

(La tråden här, tycker den passar bättre här än på Dator. Flytta gärna annars)
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Jag och exet spelade Maplestory ihop, även Runescape eller vad det nu heter. :p Inte så insatt, men jag tyckte i alla fall dessa två var lite småroliga, i alla fall Maplestory. :)
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Jag är ju ett fan av gamla spel med äldre grafik, så jag och sambon har spelat en massa Age of Empires III och Heroes III. Nackdelen med Heroes är att man måste vänta medan den andra gör sin turn, men i AoE spelar man samtidigt. Diablo II är också roligt att spela ihop (gillar II mycket bättre än III). :)
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Just nu spelar jag Minecraft och det fantastiska Tomb raider som kom i år och är en riktigt bra återlansering av Lara Croft. På tur står alla Assassins creed och Skyrim.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Kan rekommendera Dragon Age-spelen samt Oblivion och Skyrim om ni gillar fria spel. Det finns en story men du själv kan påverka den väldigt mycket och utveckla din karaktär åt olika håll.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Att hitta gratisspel är nog svårt. (eller så har jag bara dålig koll)

Men visst finns det.
LOF /The Mana World ( samma spel men olika servrar, rekommenderar att köra på LOF) Riktigt roligt spel, både sambon och jag spelar och har gjort i några år nu. Väldigt socialt och man snackar med folk från hela världen mer eller mindre.
landoffire
themanaworld

Hmm ja det var det jag kom på som var helt gratis och inte spelas ut på max ett par timmar :p

Vi spelar ju en hel del här hemma, nästan alla spel har vi via Steam.
Vi har då köpt spel men det finns gratisspel också. Riktigt smidigt att ha alla spel på ett ställe sas, kraschar datorn finns allt sparat på ens konto (det kostar inget att ha ett konto där) så man behöver inte köpa spelen igen. Kul och kunna chatta med sina vänner medan man spelar också. Så där köper man spelen och laddar ner direkt, otroligt smidigt.


Kan ju tipsa om de spelen vi har, det är ju en kostnad i inköp då men sedan är det gratis.

Plants VS Zombies
Torchlight 1&2 (tvåan är bäst)
Dishonored
Amnesia the dark descent
Diablo II (finns en trea nu också)
Doom III
Castle of Illusion (har inte testat det än. Håller på laddar ner det nu :) )
 
Senast ändrad:
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Tibia! Kan spelas både gratis eller betala.
Inte världens bästa grafik och så, men man fastnar lätt i spelet och det är riktigt roligt. Även jag spelade det tillsammans med pojkvännen. Finns att ladda hem från deras sida tibia.com :)
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Heroes III. Nackdelen med Heroes är att man måste vänta medan den andra gör sin turn, men i AoE spelar man samtidigt. Diablo II är också roligt att spela ihop (gillar II mycket bättre än III). :)

Alltså Heroes III är mitt favoritspel genom tiderna. :love:
Jag saknar det verkligen.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Saknar? Är det inte bara spela? :D

Man tröttnar aldrig på Heroes III. Spelar antingen med sambo, själv eller med mamma.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Diablo III är riktigt kul!

Annars ska ju star wars MMO-spelet vara free to play nu om man gillar star wars :)
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Får det kosta i inköp eller ska även det vara gratis?

Verkar iaf som att ni är inne lite på MMO och liknande så jag tipsar om dessa:

Aion är F2P men har en del begränsningar för spelare som inte har vet account (vet dock inte om det har ändrats, var ett tag sedan jag spelade det). PVE och PVP.

Rift är också F2P och har inga begränsningar än så länge. Tycker det spelet duger helt klart om man inte vill betala :) PVE och PVP.

TERA är F2P, väldigt vackert spel måste jag säga, men många har klagat på att kvinnligt armor visar lite för mycket. Lite annorlunda mot de andra MMO spelen då man spelar mer aktivt som i Dark Souls. PVE och PVP.

Star Wars the Old Republic är F2P, är ett spel jag dock inte testat ännu.

League of Legends är gratis, PVP.

Spel som kostar i inköp men inte har månadsprenumeration

Guild Wars 2, har ej testat men ska tydligen vara bra PVP men dåligt end game.

Star Craft 2, kul spel om man är villig att lägga ner tid på att lära sig taktiker då det är hyfsat svårt :p Real-time strategy spel.

Diablo 3, tror iaf att det inte har någon månadskostnad(?), var iaf gratis när jag spelade. Kan dock inte säga mycket då jag bara levlade till typ 7 :p
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

SWTOR är ett grymt roligt spel, MEN: det har månadskostnad, och uppfyller alltså inte TS krav. Jag tycker att storyn var otroligt givande att spela, jag körde en sith assassin som är känd för bra story. Endgamet var dock helt, helt värdelöst.

GW2 tycker jag har vekare story, men jag har inte spelat GW1 och det kan nog vara mer givande när man har lite mer bakgrund. Men GW2 är så oändligt mycket mer komplext än SWTOR, det finns mycket att göra, att hitta jumping puzzles och kämpa och svettas för att göra klart dom är bland det mest utmanande jag gjort. Jag blir ärligt talat helt svettig av att göra klart en sån, och man får fjärilar i magen. Att försöka crafta höglvl-grejer, ge sig på världsbossar, tillfälliga events, och såklart att köra dungeons tillsammans med sitt guild. Och att spelet jämnar ut ens level när man springer runt i olika världar, så man kan spela tillsammans med de som är högre lvl och de som är lägre lvl och man får ändå kämpa och ha kul.

Jag tycker alltså: SWTOR: grym story, dåligt endgame. Värt inköpspengarna men inte månadskostnaden. GW2: halvbra story, bra endgame, men framförallt bra allting runtikring, genomtänkt och väldigt mycket spel för pengarna.

LOL spelar min sambo och jag spelar ärligt talat hellre schack än det. Tråkigt och fult, bara till för de som gillar att slåss.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Hm, ja det kan det nog vara... Vad trist! Det är ju verkligen bästa tidsfördrivet.
 
Sv: Datorspel. Vad rekomenderas?

Mjo det blev gratis tillslut. Om man nu ska kalla det gratis, är lite som Aion "Pay to Win", har man inte vet account eller betalar prenumeration så är man begränsad vilket jag tycker är lite dåligt. Man kan tex bara ha en karaktär, begränsat med pengar osv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 295
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 093
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 620
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 945
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp