Data i vänteläge

ellie

Trådstartare
Hur mycket el drar en data i vänteläge jämfört med när den är "på"? Min kombo har haft sin data på i vänteläge dygnet runt sen i december:crazy: och han hävdar att den knappt drar nån el alls,ändå är vår elräkning hög,och jag använder inte så mycket el i övrigt.

Sv: Data i vänteläge

Datorn drar obetydligt mindre i vänteläge. Läste någonstans att datorn drar ca 140 Watt på och 120 Watt i vänteläge. I övrigt finns det en mätare man kan sätta på kontaktet, då kan ni få en exakt bild över vad datorn förbrukar i el.

okej,det var väl det jag trodde.Enligt honom så drog den nästan ingenting,men detta förklarar ju saken. Brukar man kunna få låna en sån där mätare av sin hyresvärd?

Vi fick låna hos vår elleverantör, ring och fråga. Annars kan man köpa en egen på prylbutiker som claes ohlson och liknande.

Beror helt på vänteläget; finns flera varianter. Kan vara allt från obetydligt mindre, som tidigare skrivit, till lika lite som i avstängt läge.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 964
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 070
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka