Dartmoorsto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare penna
  • Startdatum Startdatum
P

penna

Skulle villja ha lite hjälp ang hingst val till min dartmoor. Hon är utställd 1 gång då av uppfödaren. Där fick hon 8or rättigenom. (gulddiplom) hon var 2 år vid det tillfället. Idag är hon 6 år och rids allround. Har tyvärr lite svårt med ryttare. Skulle ev villja ha en större ponny efter henne då mina barn blir större. Men kan också tänka mig en dartmoor till henne, men denna skall då vara den större typen. Ser gärna att ponnyn är god i de flesta grenar.

Sv: Dartmoorsto

Diplom får de endast vid tre års ålder och då på speciella sommarpremieringar, din häst måste alltså fått guld på en vanlig utställning.

Eftersom du har ett sto med god exteriör tycker jag definitivt att du ska betäcka med en dartmoor så du får en renrasig avkomma.

Har du kollat på http://www.dartmoorponny.org/
Där finns en förteckning över alla godkända hingstar i avel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 434
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 770
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 360
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)