Danmark i går såg BENT!!!

G

goldenG

I går begav jag och en vännina till mig oss över till danmark för att kolla på Bent,det var nog det bästa jag sett och gjort påväldigt länge......:banana: det var värt varenda krona,ska dit igen nästa månad.....s inspirerande......så duktig han är och såtrevlig han verkade vara.......vill bara träna nu!!!!!!!!!!:rofl: :love:

Men ni som vet mer än jag, varför rider man på både kandar och kapson?? (förtod ju inte all danska:confused: )

När kan man börja rida på kandaret?? Och var kan jag köpa sånt kapson som de rider på?? här finns ju bara det megaklumpiga.....vill ha så mkt info från er som kan......Hör av er!!

Sv: Danmark i går såg BENT!!!

Hehe, ja det är lätt att fastna när man står där och tittar på Bent, hans fru och hans elever.
Jag menar, vilken show, när jag var där i somras så red han till musik..det var läckert!
Har varit där 4 ggr:d men nu när man pluggar så har man inte tiden, tyvärr.

Sån kapson de rider på finns på ett flertal webshoppar... Kolla på akademisk ridkonst de kanske har..

Man brukar börja träna på kapson eller tränsbett för att man behöver det ställande/böjande. Sedan tar man på stången när den börjar behövas eller att hästen ska vänja sig vid den.
Den behövs när man börjar samla hästarna lite (stången länger överlinjen).

Sedan rider man på blank när man kan kontrollera det mesta hos hästen från sitsen.

Kapsoner finns på flera ställen att beställa, men de kostar en hel del. Dock har man dem ett bra tag så det är värt det.
Ska du över till Danmark igen på aftonträning så brukar de ha öppet shoppen där under pausen så man kan handla.

Annars kolla på de sidorna som de redan skrivit in ;)

Du kan köpa hela Stengårdens sortiment i Sverige. De har en butik i Skåne. 0733-283970

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 792
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat