Nej. Det var särskrivet. Servil är ju ett riktigt ord.Antar att det är civilingenjör De menar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Det var särskrivet. Servil är ju ett riktigt ord.Antar att det är civilingenjör De menar.
Nej. Det var särskrivet. Servil är ju ett riktigt ord.
Servil = överdrivet underdånig och tjänstvilligVad betyder det ens?
Ja, för arkar är ju ett sååå vanligt förekommande ord i vardaglig sms-text...Alltså, autocorrect terroriserar mig idag.
Skrev nyss som svar på om nån har en dramaten:
”Jag har haft en sån länge. Bra att spara på arkar och rygg!”
Vad är det för fel på ordet armar, va!?
Det är väl bra att spara på sin ark. Rätt vad det är så blir det översvämning.Alltså, autocorrect terroriserar mig idag.
Skrev nyss som svar på om nån har en dramaten:
”Jag har haft en sån länge. Bra att spara på arkar och rygg!”
Vad är det för fel på ordet armar, va!?
Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.Läser Virginia Woolfs memoarer, och även om det inte fanns autokorrigering på den tiden, så fanns det välmenande telegrafister. Jag citerar:
" 'She is an angel,' I wired, on hearing that Flora Russell had accepted [his hand in marriage], and signed my nickname 'Goat'. 'She is an aged goat,' was the version that arrived."
Inte lika snabbt att skicka en rättelse på den tiden heller
Tror det var smeknamn? Överklassen och kungligheter använder ju fortfarande smeknamn även i Sverige.Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.