Damn you autocorrect!

73B6FD1E-379D-4CBD-9BBC-D110C2229D3C.webp

Jag var inne på Systembolaget och min man såg på mobilen var jag befann mig, men trodde jag var inne på ICA intill (ja, vi är ok med FindFriends ;-) ). Följande konversation utspelade sig: (jag undrade alltså om han ville ha en öl - "You want a beer?"
306582729_2127075567482234_7718787748725610050_n.jpg

Läser Virginia Woolfs memoarer, och även om det inte fanns autokorrigering på den tiden, så fanns det välmenande telegrafister. Jag citerar:

" 'She is an angel,' I wired, on hearing that Flora Russell had accepted [his hand in marriage], and signed my nickname 'Goat'. 'She is an aged goat,' was the version that arrived."

Inte lika snabbt att skicka en rättelse på den tiden heller :nailbiting:

Läser Virginia Woolfs memoarer, och även om det inte fanns autokorrigering på den tiden, så fanns det välmenande telegrafister. Jag citerar:

" 'She is an angel,' I wired, on hearing that Flora Russell had accepted [his hand in marriage], and signed my nickname 'Goat'. 'She is an aged goat,' was the version that arrived."

Inte lika snabbt att skicka en rättelse på den tiden heller :nailbiting:
Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.

Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.
Tror det var smeknamn? Överklassen och kungligheter använder ju fortfarande smeknamn även i Sverige.
Queen Elizabeth kallades Lilibet av de närmaste vännerna, Drottning Margrethe av Danmark kallas Daisy. Våran kung Tjabo, iaf när han var ung.

Liknande trådar

Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
957
Senast: Mia_R
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 451
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka