Dammopp + människohår?

emma74

Trådstartare
Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas, främst på golvet badrummet ,så hinns det inte alltid med och det ser inte trevlig ut. Nu brukar jag ta papper och "svepa ihop" och kasta, eller ta en dammtrasa och försöka skaka dra av håret, men funderar på ngn slags mopp som swiffer. Har fått tips om att den ska vara vara, det står i info/reklam om den att den är bra att fånga upp "hår" men sen tas det upp att det är bra när man har husdjur så undrar om någon har erfarenhet om de funkar lika bra för människor? Eller vad är era tips?
 
Använder en multimopp + statisk engångsduk, båda från Sini. Funkar bra på både hundhår och människostrån tycker jag!

Har vitt golv i ena badrummet så det ser fort lite ofräscht ut.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 082
Senast: Korven
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 346
Senast: Laa
·
L
Hästhantering Jag har nått en gräns med min häst då jag tror att han har något slags mentalt problem. Jag köpte min häst när han var 2 år, han är...
Svar
12
· Visningar
5 542
Senast: Anaconda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp