Dalmatiner, hur är dem?

Har förstått dem som matglada, men det låter som lite mer än så :). Min hund nu (som går och är lämplig att träna) kommer på inkallning och sticker sedan om hon får en köttbulle... Hon gör vad som krävs om godisen är tillräckligt god, men inte mer. Snart 10 år Shih Tzu/ Lhasa Apso/ Tibetansk Terrier / Papillion, ingen hund med jättemycketarbetsvilja. Därav att Dalmatiner är intressant, även om det i tävling inte är höga klasser, vill mest testa lite och ha en aktiv hund :)

Tikarna är ju helt matbesatta! Gör vad som helst för en torr gammal godisbit. Listan över vad Nessie har snott är lång... 1 liter pannkakssmet, 1 kilo otinad strömming... var även tvungen att stängsla in komposten annars var hon där och käkade. Men! de går inte till jobbet utan lön! Ta bort belöning och det blir betydligt svårare. Men vill man ha en kul träningskompis utan tanke på att komma först i tävlingssammanhang tycker jag det är en bra hund.
Haha och här ser vi hur spretig rasen är. Alla mina är (och har varit) SÅ petiga med maten, förutom den 5 mån gamla hanvalpen som är besatt av mat. Den äldre tiken jag har nu tar inte ens godis eller liknande. Väldigt få saker går hem hos henne :rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 971
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 450
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar