I
Isbit
Jag har en egen häst som jag rider och tränar varje dag, (har dock vintervila för tillfället), och det går just nu väldigt bra för oss, hon är en underbar häst och jag är en mycket nöjd och glad ryttare Men vi har haft jobbiga perioder... I somras var det några veckor där allting gick åt skogen, och det kändes så jobbigt att jag ville sälja henne. Sedan var det ju de ridpassen där man ibland tappade tålamodet och blev arg, vilket kunde resultera i för hårda tag i tyglarna, onödigt hårda skänklar eller en liten klatsch med spöet på bogen. Var det en extra dålig dag kunde det till och med vara en del tårar inblandade. Nu går allting toppen, vi kom ur den perioden och är ett väldigt tight team numera, men mitt dåliga samvete, det finns fortfarande kvar. Jag skämdes så OERHÖRT de dagar jag blivit arg på henne, och börjar jag tänka på det nu skäms jag fortfarande lika mycket
Jag undrar om det är någon som varit med om samma sak, mått dåligt över att ha blivit arg på hästen eller haft en riktigt jobbig period med sin ögonsten?
Jag undrar om det är någon som varit med om samma sak, mått dåligt över att ha blivit arg på hästen eller haft en riktigt jobbig period med sin ögonsten?